PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رويکرد نهج البلاغه به فرآيند تصميم گيري



Borna66
05-02-2009, 01:57 PM
چکيده: اين پايان نامه با عنوان " رويکرد نهج البلاغه به فرآيند تصميم گيري " در شش فصل ارائه شده است. فصل اول به بررسي طرح و کليات تحقيق اختصاص دارد. فصل دوم ، عوامل و شرايط شکل گيري نظريه رفتار اداري و جايگاه اين نظريه در ميان نظريات علم مديريت را مورد بررسي قرار مي دهد. همچنين دليل توجه سايمون در مطالعات گسترده خود، به مقوله تصميم گيري را بررسي مي کند. فصل سوم به بررسي ابعاد فراتئوريک نظريه رفتار اداري مي پردازد. يعني چهار مبحث معرفت شناسي، هستي شناسي، انسان شناسي و وظيفه شناسي مورد مطالع قرار مي گيرد. نتيجه اي که اين فصب دارد اين است که، نظريه رفتار اداري محصول نوعي نگرش خاص به حقيقت ( معرفت)، هستي ، انسان، وظيفه و مقولات مشابه است.



همچنين در فصلهاي دوم و سوم توجه لازم به آموزه هاهي مکتب پوزيتويسم منطقي که نظريه رفتار اداري از آن سرچشمه گرفته، شده است. فصل چهارم به استخراج عناصر اصلي نظريه رفتار اداري و بررسي الگوي پيشنهادي سايمون براي تدوين اصول اداري اختصاص دارد. فصل پنجم به ارزيابي عناصر اصلي اين نظريه، از ديدگاه نهج البلاغه مي پردازد. در اين فصل با ارائه شواهد متعدد از نهج البلاغه نشان داده ايم که اين عناصر تاييد نمي شوند. فصل ششم، به نتيجه گيري و ارائه پشنهادات پرداخته است.