PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جلسه دوم آموزش Microsoft Windows Server 2003



sogandi66
04-04-2011, 10:06 PM
در جلسه اول آموزش Windows Server 2003 انواع نسخه های ویندوز سرور را به شما معرفی کردیم. در این جلسه با برخی اصطلاحات آشنایی پیدا خواهید کرد.

File Server :
یک سروری می باشد که از طریق آن می توان امکانی جهت مدیریت فایلها و دسترسی کاربران مختلف شبکه در درایوهای مختلف بصورت متمرکز بر روی یک سرور در شبکه خود برقرار کنیم. که جهت راه اندازی این نوع سرور از طریق Manage Your Server option در منوی Administrative Tools اقدام می کنیم.

Print Server :

اگر بر روی کامپیوتری ویندوز سرور نصب شود و این کامپیوتر مجهز به یک دستگاه پرینتر باشد و این پرینتر جهت دسترسی کاربران مختلف شبکه Share یا به اشتراک گذاشته شود می تواند به عنوان Print Server مورد استفاده قرار گیرد.


Application Server :
سروری می باشد که بر روی آن برنامه های تحت وب قرار می گیرد و از طریق سرویس IIS ( Internet Information Services) این برنامه در اختیار کامپیوترهای دیگر شبکه قرار می گیرد.



Terminal Server :
توسط این سرویس می توان به صورت Remote یا از راه دور به سرور متصل شده و به مدیریت مربوطه را انجام دهیم و یا برنامه ای تحت شبکه را بدین طریق و با استفاده از این سرویس اجرا نمود.

VPN Server / Remote Server :
توسط این سرور ها می توانیم به کاربران مختلف جهت Remote وصل شدن به شبکه داخلی ما مجوزهایی را بدهیم و این امکان را برای کاربران خود مهیا کنیم و یا با استفاده از (Virtual Private Nework) VPN ارتباطی امن بین دو نقطه ایجاد کنیم.



DNS Server :
سروری می باشد که کار Name Resolution را برای ما انجام می دهد و وظیفه آن تبدیل IP به اسم و بالعکس می باشد.



DHCP Server (Dynamic Host Configuration Protocol ) :
این سرور از طریق رنج IP که بر روی آن تعریف می شود به صورت اتوماتیک به کلاینتها IP می دهد و بسیاری کارهای دیگر که به جای خود به آن اشاره خواهیم کرد. ضمنا" این سرویس حتما باید بر روی کامپیوتری که نسخه سرور دارد نصب شود.


تا جلسه بعدی آموزش Microsoft Windows Server 2003 شما را به خدای بزرگ می سپارم.


خوب و شاد و سرزنده باشید. http://pnu-club.com/imported/mising.jpg