PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اولین جلسه آموزشی Microsoft Windows Server 2003



sogandi66
03-30-2011, 09:35 PM
با سلام خدمت دوستان عزیز ،

در این پست می خوام آموزش اولین جلسه Microsoft Windows Server 2003 یا به قول مایکروسافت دومین Course به کد 290-70 از دروس MCSE رو شروع کنم.

راستی در رابطه با اینکه MCSE چه مدرکی می باشد و شامل چه دوره هایی می شود و ...،با توجه به درخواستی که داشتید به زودی پستی رو خواهم داد.


*** Microsoft Windows Server 2003 ***


انواع نسخه های Server 2003 :

1) Web Edition

2) Standard Edition

3) Enterprise Edition

4) Data Center Edition

· Server 2003 Web Edition :

این نسخه از ویندوز 2003 تا 2 GB ، RAM و در صورتی که سخت افزار شما پشتیبانی کند تا 2 عدد CPU را به صورت متقارن ( Symetric ) پشتیبانی می کند. این نسخه بیشتر در شبکه برای Web Server یا Application Server استفاده می شود و نمی توان به عنوان DC یا DHCP و یا FAX سرور در نظر گرفته شود.

نکته : در اینجا مفهوم Symetric و Asymetric را می گویم تا در ادامه کار اگر جایی استفاده کردیم مشکل نداشته باشیم. در صورتی که در کامپیوتر خود 2 یا تعداد بیشتری CPU داشته باشیم چه به صورتDual Core و یا به طور کل دو CPU مجزا از هم داشته باشیم ، زمای که دو CPU همزمان با یکدیگر کار می کنند و هر نوع دستورالعمل یا برنامه ای توسط هر یک اجرا می شود و محدودیتی در نوع دستورالعمل ها نمی باشد به این نوع CPU ها متقارن یا Symetric می گویند و در صورتی که برای هر کدام از CPU ها یک سری دستورالعمل خاص یا به طور مثال یک CPU فقط دستورالعملهای سیستمی و دیگری درخواستها و برنامه های کاربر را اجرا کند به این نوع نامتقارن Asymetric می گویند.

· Server 2003 Standard Edition :

این نسخه از ویندوز 2003 تا 4 GB ، RAM و تا 4 عدد CPU را بصورت متقارن پشتیبانی می کند. این نسخه معمولا در شبکه های محلی استفاده می شود و می تواند به عنوان Web Server و یا Application Server و یا Mail Server مورد استفاده قرار گیرد البته این مسئله را در نظر بگیرید که مطمئنا نسخه Web Edition برای راه انداختن Web Server دارای کارایی و Performance بهتری می باشد چرا که بسیاری از سرویس هایی که در Web Edition استفاده نمی شوند Stop شده اند و این مسئله سرعت سیستم را تا حد قابل توجهی بالا برده است.

· Server 2003 Enterprise Edition :

نسخه 32 بیتی Enterprise تا 32 GB ، RAM و تا 8 عدد CPU و نسخه 64 بیتی آن 64 GB ، RAM و تا 8 عدد CPU را پشتیبانی می کنند. قدرت پردازش این Platform در حالت کلی بیشتر از نسخه Standard می باشد.

· Server 2003 Datacenter Edition :

این نسخه از ویندوز 2003 نیز در دو نسخه 32 و 64 بیتی عرضه می شود. نسخه 32 بیتی در حالت کلی تا 64 GB ، RAM و تا 32 عدد CPU را به صورت متقارن پشتیبانی می کند. اما نسخه 64 بیتی این ویندوز تا 512 GB ، RAM و تا 128 عدد CPU را به صورت متقارن پشتیبانی می کند. جاهایی که بخواهیم حجم بسیار سنگینی را جا به جا کنیم از این نسخه استفاده می کنیم. ( که باید بگویم که نسخه 64 بیتی این ویندوز بر روی CPU های Itanuim اجرا می شود ).

خوش و سلامت باشید ، تا آموزش بعدی دروس MCSE خدانگهدار.