PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تو هيچ‌گاه مرا جدي نمي‌گيري!



alamatesoall
03-17-2011, 10:17 PM
تو هيچ‌گاه مرا جدي نمي‌گيري!
مترجم: عصمت مرادي
روابط سالم و صميمانه با ديگران به شما كمك مي‌كند تا پس از استرس‌هاي روزانه، از افسردگي دور شويد. همچنين اين روابط در جلوگيري از بيماري، تسريع بهبودي و افزايش عمر مؤثر است.
به‌ عكس آن، روابط ناسالم (بيمارگونه) مي‌تواند سبب افسردگي شده، زندگي را به جهنم تبديل كند. متأسفانه مردان بدخلق، عامل بسياري از مشكلات روحي زنان هستند.

چگونه مي‌توانيد فردي (مردي) را كه عصباني است اصلاح كنيد؟ اين نكته‌اي است كه بايد بياموزيد. در روابط سالم، طرفين با آرامش و حسن خلق درباره موضوعاتي كه موجب رنجش، سوءتفاهم و كشمكش مي‌شود، صحبت مي‌كنند بدون آنكه باعث تحريك يكديگر شوند. سپس به توافق مي‌رسند و موضوع مورد اختلاف را حل مي‌كنند.
مشاجرات و داد و فريادهاي گاه‌به‌گاه وقتي كه منجر به برون‌ريزي و آشكار شدن موضوعات مهم مي‌شود، ممكن است احساس خوبي به وجود آورد، اما اغلب منجر به لطمه زدن به احساسات و اخلال در حل مشكلات مي‌گردد، در نتيجه مشكلات مزمن شده، صميميت و اعتماد صدمه مي‌بيند.
در اين صورت ممكن است يكي از طرفين دروغ بگويد و يا اينكه رياكاري كند. در مقابل آن روابط عميق و نزديك كه ناشي از احساسات مشترك و نه واقعيات مشترك است، بر پايه تفاهم، درك و عواطفي كه از سوي طرفين حمايت و تقويت مي‌شود قرار دارد. تحقيقات نشان مي‌دهند احساسات مشترك براي رسيدن به صميميت و خوشبختي در روابط بسيار مهم‌تر از واقعيات مشترك است.


روش‌هاي حل مشكلات
به منظور پرهيز از مشاجرات، سعي كنيد نشست‌هاي منظمي داشته باشيد. بسياري از زوج‌ها اين كار را با يك جلسه در هفته به‌خوبي انجام مي‌دهند، اما برخي ديگر اغلب نياز به جلسات بيشتري دارند و بعضي ديگر از زوج‌ها به جلسات خيلي كمتري نيازمندند. زماني را انتخاب كنيد كه بدون تشويق ذهني، وقت كافي براي حل مسئله داشته باشيد. هر دو طرف بايد بپذيرند كه در روابط‌شان مشكلي هست و تلاش نمايند كه از اين جلسات چيزهايي بياموزند. به‌منظور جلوگيري از مشاجرات بعدي، هر توافقي را كه حاصل مي‌شود ثبت كنيد. اگر در يافتن راه‌هاي حل‌ پاره‌اي از مشكلات موفق نمي‌شويد، مي‌توانيد قرارهايي بگذاريد يا وعده‌هايي بدهيد مثلاً (اگر تو اين كار را بكني، من هم آن كار را انجام خواهم داد). براي كنترل جلسه يا آرام كردن يك بحث يا مشاجره دروغ، هنگامي كه يكي از طرفين، احساسات و ديدگاهش را راجع به مشكل مورد بحث بيان مي‌كند، توجه خود را به توضيحات او جلب كنيد. در طول مدتي كه نوبت صحبت كردن ديگري است، شنونده ممكن است سؤالاتي را بكند كه به روشن‌تر شدن ديدگاه گوينده كمك مي‌كند. به مراحل اوليه مشاجرات يا كشمكش‌هاي آزاردهنده، حتي به چيزهايي كه قبل از بروز مشكل وجود داشته‌اند، بيشتر توجه كنيد. هنگامي كه زوجين به شيوه غلطي رفتار مي‌كنند، به راحتي باعث تحريك يكديگر شده، از اينكه دوباره راجع به موضوعات آزاردهنده صحبت كنند، نوميد و دلسردند. شرايط قبل از مشاجره و مراحل اوليه قبل از نزاع، بهتر درك و پذيرفته مي‌شوند و به احتمال رفتارها و تصميمات اوليه‌اي كه منجر به وخامت و حاد شدن مشاجرات بعدي را مي‌شود، آشكار مي‌سازد. در جلسات حل مشكلات و در منازعات خشم‌آلود، مشكلات را به روش‌هاي مشخص و قابل مشاهده (رفتاري، كلامي، تن صدا و واكنش‌ها و حالت‌هاي چهره‌اي) بيان كنيد. هر دو نفر بايد مشكلات ارتباطي فهرست شده در جدول را كنار گذاشته، پس از هر جلسه با استفاده از سؤالاتي كه در ذيل مي‌آيند، توانايي‌هاي‌شان را در حل معضلات اندازه‌گيري كنند.