PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نقاشی‌هایی به سبک واقعیت



fatemeh2011
02-28-2011, 08:07 PM
شاید شما ادگار مولر - هنرمند نقاش سبک سه‌بعدی خیابانی را که نقاشی‌های منحصر به فردش هر بیننده‌ای را خیره می‌ساخت - به یاد داشته باشید اما این بار دو هنرمند دیگر نیز توانسته‌اند با همان سبک نقاشی، نظر بینندگان را به خود و هنرشان جلب کنند. برخی از این طرح‌ها، آن‌قدر واقعی هستند که گویی عکس‌هایی هستند که با دوربین عکاسی گرفته شده باشند.

هنرمندی که یک شبه نقاش شد
آقای هو - نقاش سبک چینی سه‌بعدی با نقاشی‌های زیبا و شگفت‌انگیز گچی در خیابان‌های مختلف چین، باعث حیرت رهگذران شده است. این آقای هنرمند تنها از گچ برای کشیدن نقاشی‌های خود استفاده می‌کند و به همین خاطر مردم و طرفدارانش به او لقب سلطان گچ را داده‌اند. آقای هو برای اولین بار به خاطر سرگرم کردن پسرش، شروع به کشیدن نقاشی با گچ روی زمین کرد. پس از اتمام نقاشی، خودش نیز از جذابیت آن شگفت‌زده شد و همین امر باعث شد تا هر چه را به ذهنش می‌رسد، به صورت سه‌بعدی نقاشی کند. بعد از کشیدن چند طرح هم تصمیم گرفت تا نقاشی‌های خود را به فروش برساند اما در آن زمان کسی حاضر به خریداری طرح‌های او نشد. آنها نمی‌دانستند طرح‌هایی را که رد می‌کنند، روزی باعث شهرت جهانی خالقشان می‌شوند. آقای هو در مصاحبه‌های خود می‌گوید: «طرح‌هایی که من کشیدم، بسیار ساده هستند و هیچ چیز منحصر به‌فردی در آنها وجود ندارد. ایده اصلی این طرح‌ها زمانی به ذهن من رسید که به دیدن یکی از مجسمه‌سازان مشهور چینی رفته بودم. در آن روز متوجه شدم که او از ساده‌ترین طرح‌ها می‌تواند مجسمه‌ای خارق‌العاده خلق کند که مفهومی عمیق در آن نهفته است. روزی که من برای پسرم طرح‌هایی ابتدایی می‌کشیدم، هرگز فکر نمی‌کردم که شهرتی جهانی پیدا کنم.» اولین نقاشی سلطان گچ دنیا در اکتبر سال 2010 در اینترنت به نمایش گذاشته شد و به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت و همان جا بود که پس از رأی‌گیری از کاربران اینترنتی‌ای که این طرح را دیده بودند، لقب سلطان گچ به او داده شد. او طرح‌های اولیه خود را روی کاغذ و با مداد پیاده می‌کند و سپس آنها را در مقیاس بزرگ می‌کشد. او برای ماندگاری بیشتر طرح‌هایش، پس از اتمام کار با رنگ‌های ثابت‌کننده آنها را تثبیت می‌کند.