PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مرگ سه نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع آ در هنگ کنگ



fatemeh2011
02-21-2011, 01:11 PM
مقامات بهداشتی هنگ کنگ امروز دوشنبه اعلام کردند سه نفر دیگر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع آ جان باختند و بر این اساس، شمار قربانیان این بیماری در ماه اخیر به هفده نفر رسید. واحد مرکزی خبر در این باره نوشت: مقامات بهداشتی از ظهور گونه شدیداً بیماری زای این ویروس در هنگ کنگ هفت میلیون نفری خبر داده بودند. این سه قربانی شامل یک زن شصت و چهار ساله، و دو مرد هفتاد و یک و هشتاد و سه ساله بودند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، ویروس آنفلوآنزای نوع آ از خوکها منشا می‌گیرد و دارای ژنهایی از ویروس انسانی، ماکیان و خوکها است اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که شیوع این ویروس از انسان به انسان است.

دانشمندان هنوز دقیقاً نمی‌دانند این ویروس چگونه جهش یافته و به انسان منتقل شده است.به این ترتیب سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از این پس به جای واژه آنفلوآنزای خوکی برای این بیماری عنوان آنفلوآنزای h1n1/a را برگزیده است.

به علاوه این سازمان تاکید کرد: برخلاف اقدام برخی از کشورها مانند چین، روسیه و اوکراین که واردات مرغ و ماکیان را ممنوع کرده‌اند، هیچ نیازی به این ممنوعیت‌ ها نیست، چون این آنفلوآنزا از حیوانات به انسان منتقل نمی‌شود.