PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ضدعفونی ظرفشویی با آنتی باکتریال طبیعی



اقاقی
02-20-2011, 09:57 PM
http://pnu-club.com/imported/2011/02/1497.jpg









سینک آشپزخانه از جمله جاهایی است که مقدار زیادی میکروب را در خود جای می دهد. شست وشوی ظروف و موادغذایی و... در سینک آشپزخانه زمینه مناسبی را برای رشد میکروب ها و باکتری هایی مانند سالمونلا و ای کولای و همچنین ابتلا به انواع مسمومیت های غذایی فراهم می آورد تا جایی که بنابر تحقیقات انجام گرفته در هر ۴/۶ سانتیمتر مربع از سینک آشپزخانه حدود ۱۷ هزار و ۹۶۴ باکتری وجود دارد. از این رو ضروری است تا سینک آشپزخانه به صورت مرتب تمیز و ضدعفونی شود.
برای تمیز کردن سینک باید پس از هر بار استفاده و یا شست وشوی ظروف، باقیمانده موادغذایی از روی سینک جمع آوری و سینک آبکشی شود. علاوه بر این هر روز باید سینک را با استفاده از یک اسفنج نایلونی و مایع ظرفشویی شست وشو داد.
سپس روی آن را با یک اسپری چندمنظوره، اسپری کرده و با یک پارچه یا حوله کاغذی خشک کرد تا سینک مرطوب نماند.
برای ضدعفونی کردن سینک باید از محلول های مخصوص ضدعفونی آشپزخانه استفاده کرده و تمام سطح سینک را با آن اسپری کرد و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را با دستمال پاک کرد. علاوه بر این استفاده از آب جوش و ریختن آن در سینک آشپزخانه باکتری های باقیمانده را از بین می برد و از گرفتگی لوله نیز جلوگیری خواهد کرد.
از آنجایی که محلول های سفیدکننده باعث از دست رفتن درخشندگی سینک آشپزخانه می شوند باید سینک را با مخلوط صابون آنتی باکتریال و آب اسپری کرد. سپس با اسکاچ تمیز آن را ضدعفونی کرده و پس از پنج دقیقه آبکشی کرد.
برای از بین بردن بوی بد سینک، باید جوش شیرین و سرکه سفید را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و در سینک ریخت. پس از گذشت پنج دقیقه آن را با آب جوش شست وشو کرد.