PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اجرای اتوماتیک یک برنامه هنگام بالا آمدن ويندوز یا log on



young eng
02-02-2011, 12:11 PM
مكن است شما بخواهيد كه در سيستمتان به محض اينكه ويندوز بالا مي آيد و يا وقتي كه به ويندوز Log on مي كنيد برنامه اي خاص اجرا شود. در ادامه این مقاله چگونگی انجام این کار را توضیح می دهیم. در ابتدا باید يك Batch File برای اجرای برنامه مورد نظرتان ايجاد كنيد؛ براي اين كار برنامه Notepad را باز كنيد و داخل آن مطابق دستورات زیر آدرس فایل را که می خواهید به طور خودکار اجرا شود را بنويسيد و آنرا با پسوند bat. ذخيره كنيد. مثلاً برای اجرای برنامه Windows Media Player که در شاخه C:\Program Files\Windows Media Player قرار دارد و نام فایل اجرایی آن wmplayer.exe می باشد باید این دستورات را بنویسید:

cd C:\Program Files\Windows Media Player\ wmplayer.exe

سپس اگر مي خواهيد برنامه مورد نظر هنگام بالا آمدن ويندوز به صورت اتوماتيك اجرا شود Batch File ساخته شده را در مسير زیر کپی نمایید:

C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\Machine\Scripts\St artup

كه البته C همان درايو نصب ويندوز است. حال Group Policy را با نوشتن gpedit.msc در Run و زدن OK باز نماييد و از مسير زیر گزينه Startup را باز كنيد:

Computer Configuration\Windows Settings\Scripts (Startup/Shutdown)

در پنجره Startup Properties كه باز شده است بر روي …Add كليك كرده و در پنجره Add a Script بر روي …Browse كليك كرده و ويندوز به صورت پيش فرض مسيري را كه آن Batch File را در آن كپي كرده ايد باز مي كند، حال آن Batch File را انتخاب كرده و بر روي Open كليك كنيد و سپس OK كنيد و در نهايت پنجره Startup Properties را هم OK كنيد. اكنون Run را باز كرده و در آن gpupdate /force را نوشته و OK كنيد. از اين پس هنگام بالا آمدن ويندوز آن برنامه هم خود به خود اجرا مي شود.
اگر هم مي خواهيد آن برنامه هنگام Log on كردن به ويندوز اجرا شود بايد مانند فوق عمل كنيد با اين تفاوت كه آن Batch File ساخته شده را در مسير زیر كپي كنيد:

C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\User\Scripts\Logon

و در Group Policy به مسير زیر رفته و Logon را باز مي كنيد و Batch File ساخته شده را در آن Add می نمایید:

User Configuration\Windows Settings\Scripts (Logon/Logoff)

Borna66
02-02-2011, 12:22 PM
با سلام
مطلب جالبي بود
متشكر از كاربر عزيز بايت اين مطلب پركاربردشون

روزگار خوش