PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نگاهي به نامزدهاي توپ طلاي جهان



O M I D
01-09-2011, 07:17 PM
نگاهي به نامزدهاي توپ طلاي جهان


ژاوي، اينيستا و مسي روز دوشنبه براي کسب توپ طلا رقابت مي‌کنند

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg بهترين بازيکن جهان درسال 2010 طي مراسمي ويژه در زوريخ برگزار مي شود تا برنده‌ي توپ طلاي جهان با راي سرمربي و کاپيتان‌هاي تيم‌هاي ملي فوتبال در سراسر دنيا انتخاب شود. دو اسپانيايي و يک آرژانتيني در فهرست نهايي نامزدها قرار دارند، هرچند هلندي‌ها در کنار بسياري از کارشناسان معتقدند جاي وزلي اسنايد، بازيکن تاثيرگذار تيم ملي هلند و باشگاه اينتر در فهرست نهايي خالي است.
تاريخچه‌ي توپ طلاي جهان
جايزه‌ي توپ طلاي جهان هر ساله به بهترين بازيکن فوتبال اهدا مي شود. نخستين بار در سال 1956 مجله‌ي فرانس فوتبال جايزه‌اي براي بهترين بازيکن اروپا درنظر گرفت که توسط خبرنگاران انتخاب مي شد. در سال 1995 تمام بازيکناني که در يکي از ليگ‌هاي اروپايي بازي مي کردند مي توانستند در فهرست نهايي قرار بگيرند. از سال 2007 تمام بازيکنان در تمام ليگ‌هاي دنيا مي توانستند در صورت درخشش، در فهرست قرار بگيرند.
فيفا کمي دير به عرصه‌ي انتخاب بهترين بازيکن جهان وارد شد. در سال 1991 ژان پير پاپن نخستين بار به عنوان بهترين بازيکن مرد جهان انتخاب شد و يک دهه بعد فيفا جايزه ا‌ي هم براي بهترين بازيکن زن در نظر گرفت.
سه نامزد نهايي، اسنايدر کجاست؟
ليونل مسي، ژاوي و اينيستا سه بازيکن تيم فوتبال بارسلونا هستند که در فهرست نهايي قرار گرفته‌اند.
ژاوي هرناندس: هافبک تيم فوتبال بارسلونا متولد 25 ژانويه‌ي سال 1980، محصول آکادمي لاماسيا باشگاه بارسلونا است. ژاوي در بارسلونا و تيم ملي اسپانيا نقش رهبري تيم را بر عهده داشت. آمار 92 درصد پاس صحيح در مجموع بازي‌هاي اين هافبک خلاق نشان از توانايي فوق العاده‌ي اين بازيکن در تغذيه‌ي مهاجمان دارد. برخي کارشناسان عملکرد ضعيف ليونل مسي در تيم ملي آرژانتين را نبود بازيکني مانند ژاوي در خط هافبک مي دانند.
ژاوي سال گذشته با 170 امتياز پس از ليونل مسي و کريستيانو رونالدو در رده‌ي سوم قرار گرفت.
افتخارات سال 2010: قهرمان جام جهاني 2010، قهرمان لاليگا، قهرمان سوپرکاپ اسپانيا، حضور در تيم منتخب جام جهاني 2010و جايزه‌ي بهترين ورزکار ايالت کاتالونيا.
نقطه‌ي درخشان: ديدار برگشت ال کلاسيکو که ژاوي پايه گذار هر دو گل بارسلونا بود.
ليونل مسي: مهاجم تيم فوتبال بارسلونا در 24 ژوئن سال 1987 در روزاريو آرژانتين به دنيا آمد. مسي به دليل مشکل هورموني که داشت براي معالجه راهي اروپا شد و استعدادياب‌هاي بارسلونا بلافاصله متوجه استعداد ناب اين بازيکن شدند و از همان سنين نوجواني او را به آکادمي لاماسيا آوردند. تزريق هورمون و معالجه‌ي مسي اين بازيکن 169 سانتي متري را به يکي از ستاره‌هاي بي بديل فوتبال جهان تبديل کرد تا جايي که از او به عنوان جانشين مارادونا در دنياي فوتبال ياد شد. هرچند مسي تاکنون نتوانسته در تيم ملي آرژانتين درخشش خاصي داشته باشد.
مسي که در سال 2009 با اختلاف زياد نسبت به کريستيانو رونالدو عنوان بهترين بازيکن جهان را به خود اختصاص داد، امسال هم در ميان فهرست‌هاي نهايي حضور دارد. تنها دليلي که مي تواند مانع از دريافت توپ طلا براي دومين سال پياپي شود،‌عملکرد ضعيف آرژانتين در جام جهاني 2010 و گل نزدن مسي در اين رقابت‌هاست.
افتخارات سال 2010: قهرمان لاليگا، قهرمان سوپرکاپ اسپانيا، بهترين بازيکن لاليگا در فصل 10 - 2009، آقاي گل لاليگا، برنده‌ي کفش طلاي فوتبال اروپا، آقاي گل ليگ قهرمانان اروپا، بازيکن برتر آرژانتين.
نقطه درخشان: بازي برگشت مقابل آرسنال در ليگ قهرمانان اروپا که هر چهار گل بارسلونا را به ثمر رساند.
آندرس اينيستا: متولد 11 مه سال 1984يکي ديگر از بازيکنان محصول آکادمي بارسلونا است. در بيان ويژگي‌هاي خاص اينيستا گوارديولا بهتر از هر کس ديگري او را توصيف مي کند. سرمربي تيم فوتبال بارسلونا در بيان خصوصيات بارز اينيستا به ژاوي مي گويد: تو جانشين من در بارسلونا خواهي بود و اينيستا جانشين هردوي ما خواهد شد.
زماني که اينيستا ماه‌هاي اول سال 2010 را به دليل آسيب ديدگي از دست داد، کمتر کسي گمان مي کرد اين بازيکن چند ماه بعد به عنوان يکي از تاثيرگذارترين بازيکنان جهان شناخته شود. درخشش در بارسلونا و عملکرد درخشان در جام جهاني با گل دقيقه‌ي 116 مقابل هلند در فينال جام جهاني همراه شد تا اين بازيکن بارسلونا هم در فهرست نهايي نامزدهاي دريافت توپ طلاي جهان قرار بگيرد.
افتخارات: قهرمان جام جهاني 2010، قهرمان لاليگا، قهرمان سوپرجام اسپانيا، حضور در تيم منتخب جام جهاني
نقطه‌ي درخشان: فينال جام جهاني و به ثمر رساندن گل برتري اسپانيا مقابل هلند در وقت اضافه
اسنايدر، ستاره‌اي که ميان ماتادورها گم شد
وزلي اسنايدر، هافبک تيم فوتبال اينتر هم يکي ديگر از بازيکناني بود که سال پرباري را پشت سر گذاشت و به عقيده‌ي کارشناسان مي توانست توپ طلاي جهان را به هلند ببرد،‌اما در ميان تعجب نام اين بازيکن در ميان 3 نامزد نهايي قرار نگرفت،‌تا مشخص شود جام جهاني تا چه اندازه در انتخاب بهترين بازيکن جهان دخالت دارد.
اسنايدر در فصل گذشته به همراه اينتر 3 جام قهرماني را کسب کرد و با تيم ملي هلند هم به فينال جام جهاني رسيد و 5 گل براي لاله‌هاي نارنجي به ثمر رساند.
مسي قرباني مارادونا مي شود؟
نگاهي به گذشته‌ نشان مي دهد که مسي نسبت به دو همبازي‌اش در بارسلونا شانس کمتري خواهد داشت. برگزاري جام جهاني و عملکرد ضعيف آرژانتين در رقابت‌ها شانس اين بازيکن را تا حد زيادي کم کرده است، هرچند بازي فانتزي او در بارسلونا همچنان مي تواند کارشناسان را براي انتخاب اين جادوگر آرژانتيني متقاعد کند. پيش از اين در سال 2006 که ايتاليا قهرمان جام جهاني شد، فابيو کاناوارو توپ طلا را گرفت و بوفون دوم شد. درسال 2002 رونالدو که نقش مهمي در قهرماني برزيل در جام جهاني داشت و آقاي گل رقابت‌ها شد، اين عنوان را به خود اختصاص داد. زيدان در جام جهاني 1998 ستاره‌ي تيم ملي فرانسه بود و اين عنوان را به دست آورد.
مسي با گل‌هاي فراواني که در تيم بارسلونا به ثمر رسانده، فوتبالي مطابق انتظار فوتبال دوستان را به نمايش مي گذارد. آيا همانند گذشته قهرماني اسپانيا در جام جهاني بهترين بازيکن را مشخص خواهد کرد؟ آيا ليونل مسي قرباني مارادونا خواهد شد که در جام جهاني از او در خط هافبک بازي گرفت؟
براي پاسخ به اين سوال‌ بايد تا دوشنبه صبر کرد.
برندگان توپ طلاي جهان در ده سال اخير:
2009: ليونل مسي (آرژانتين، بارسلونا)
2008: کريستيانو رونالدو (پرتغال، منچستريونايتد)
2007: کاکا (برزيل، ميلان)
2006: کاناوارو ( ايتاليا، يوونتوس)
2005: رونالدينيو ( برزيل، بارسلونا)
2004: آندره شونچنکو (اوکراين، ميلان)
2003: پاول ندود ( چک، يوونتوس)
2002: رونالدو (برزيل، رئال مادريد)
2001: مايکل اوون (انگليس، ليورپول)
2000:لوييس فيگو (پرتغال، رئال مادريد)