PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : «قاتل میدان کاج» در ملاء عام اعدام شد



O M I D
01-05-2011, 08:03 PM
مردی که در برابر چشم ماموران پلیس و رهگذران شخصی را با ضربات چاقو از پای درآورده بود در ملاء عام اعدام شد.



http://pnu-club.com/imported/2011/01/139.jpg (http://www.shenidar.com/sec/news/Files/2011/01/110105102011_kaj-murder_Or_Shot4u.jpg)
صحنه قتل
بیشتر بدانید: پلیس تهران: ماموران در حادثه میدان کاج تعلل کرده‌اند + ویدئوی صحنه قتل (http://www.shenidar.com/sec/news/pr/2010/11/101106135849_5037_iran_police_kaj_murder.html)


رادیو دولتی ایران خبر داده که یعقوب علی جعفری 31 ساله، معروف به مهدی و مشهور به "قاتل میدان کاج" که به جرم قتل عمد به اعدام محکوم شده بود بامداد روز چهارشنبه، 15 دیماه (5 ژانویه) با حضور گروهی از مردم در همین میدان به دار آویخته شده است.
براساس گزارش های رسیده از تهران، در مراسم اعدام یعقوب علی جعفری، یک قاضی و برخی اعضای خانواده های مقتول و قاتل حضور داشتند.
چند هفته پیش، قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران گفته بود که "قاتل میدان کاج" محاکمه و به جرم ارتکاب قتل، به قصاص نفس محکوم شده است و حکم اعدام در ملاء عام به اجرا گذاشته خواهد شد.
محاکمه یعقوب جعفری از اواخر آبان آغاز شد و دادگاه او را به جرم قتل عمد به قصاص، به جرم داشتن رابطه نامشروع با یک زن مجرد به تحمل یکصد ضربه شلاق و به جرم اخلال در نظم عمومی و قدرت نمایی با استفاده از چاقو به دو سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم کرد.
به گزارش رسانه های داخلی، اولیای دم در دادگاه خواستار اجرای حکم قصاص در ملاء عام شدند.
در اوایل آبان ماه سال جاری، فیلم ویدیویی ماجرای قتل فردی به نام محمدرضا - که برخی رسانه ها او را یزدان هم نامیده اند - در میدان کاج، منطقه سعادت آباد تهران، در شبکه های اینترنتی منتشر شد که واکنش گسترده ای را در داخل و خارج از ایران به دنبال آورد.
این فیلم مردی را نشان می داد که در مقابل چشم ماموران نیروی انتظامی و تعدادی از ساکنان محل و رهگذران، با وارد کردن ضربات چاقو، مرد دیگری را به شدت مضروب کرده و در حالیکه فرد زخمی ملتمسانه درخواست کمک می کند، ضارب به حملات خود ادامه می دهد و با تهدید، مانع از مداخله ماموران و مردم می شود.
انتقاد از پلیس
در حالیکه ماموران پلیس و حاضران ظاهرا حتی در صدد خبر کردن نیروی کمکب یا سرویس اورژانس پزشکی بر نیامده بودند، پس از مدتی، کارکنان بیمارستانی که در نزدیکی محل وقوع حادثه قرار دارد، به ابتکار خود برای انتقال فرد مضروب به بیمارستان وارد عمل می شوند اما ظاهرا در این زمان، وی جان داده بود.
به گفته شاهدان عینی، سرانجام هنگامی که ماموران وارد عمل شدند، ضارب خود را بدون هیچ مقاومتی تسلیم آنان کرد.
این واقعه انتقادهای تندی را از نحوه عملکرد ماموران انتظامی و سازمان های امدادرسانی در پی آورد.
به خصوص، منتقدان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی آنچه را که بی اعتنایی ماموران پلیس نسبت به وقوع جرم آشکار می خواندند، با عملکرد تند این نیرو در برخورد با تجمع های سیاسی و یا "مبارزه بدحجابی زنان" مقایسه و آن را تقبیح کردند.
نحوه عملکرد نیروی انتظامی در این حادثه حتی واکنش جمعی از نمایندگان مجلس ایران را هم برانگیخت و بررسی این واقعه در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار گرفت.
به دلیل انعکاس گسترده ای که ماجرای قتل میدان کاج در پی آورد، قوه قضاییه دستور داد به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی شود و به همین دلیل هم، محاکمه متهمان پرونده به سرعت برگزار و حکم دادگاه علیه قاتل صادر شد.
در جریان محاکمه، گفته شد که علت درگیری بین قاتل و مقتول، رقابت بر سر یک زن بوده که رسانه ها از او با نام سعیده، معروف به کیمیا، 32 ساله، نام برده اند.
به گزارش رسانه های داخلی ایران، یعقوب علی جعفری در دفاعیات خود گفت که سعیده او را فریب داد و پس از آنکه اموالش را تصاحب کرد، در نظر داشت او را به زندان بیاندازد و با مرد مقتول ازدواج کند.
دادگاه رسیدگی به این پرونده، سعیده را از اتهام مباشرت و معاونت در قتل تبرئه، اما به جرم ارتباط نامشروع با قاتل، به یکصد ضربه شلاق محکوم کرد.