PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اعلام نامزدهاي نهايي جايزه مرد سال فوتبال آفريقا



O M I D
12-12-2010, 07:25 PM
نامزدهاي نهايي جايزه مرد سال فوتبال آفريقا اعلام شدند


'ديديه دروگبا'، 'ساموئل اتوئو' و 'آساموآ جيان' به عنوان سه نامزد نهايي دريافت جايزه بهترين بازيکن سال آفريقا معرفي شدند.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg به گزارش روز يکشنبه سايت فيفا، از نکات جالب توجه در فهرست اعلام شده نبود نام ''سالامون کالو'' مهاجم چلسي و ''سيدو کيتا'' هافبک بارسلونا است.
سال گذشته دروگبا مهاجم چلسي و کاپيتان تيم ملي ساحل عاج عنوان مرد سال فوتبال آفريقا را به خود اختصاص داد، اما اين بار ظاهرا شانس اتوئو و جيان بيشتر است.
اتوئو در قهرماني سال گذشته اينترميلان در سري آ و جام حذفي ايتاليا و همچنين ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا نقش به سزايي داشت، گرچه تيم ملي کامرون هم با کاپيتاني او در مسابقات جام ملت هاي آفريقا و هم جام جهاني 2010 حذف شد.
جيان نيز که به تازگي به ساندرلند پيوسته است، در سطح باشگاهي چندان تأثير گذار ظاهر نشده است، اما تيم ملي غنا با گل هاي او توانست به فينال جام ملت هاي آفريقا و يک چهارم نهايي جام جهاني برسد.
جيان در ديدار جام جهاني غنا مقابل اروگوئه، ضربه پنالتي تيمش در لحظات پاياني وقت اضافه را به دروازه حريف کوبيد. اگر اين ضربه گل مي شد غنا به عنوان اولين تيم آفريقايي به نيمه نهايي جام جهاني راه پيدا مي کرد.
بهترين بازيکن سال آفريقا که توسط مربيان تيم هاي ملي عضو فدراسيون فوتبال اين قاره انتخاب مي شود، روز 20 دسامبر (29 آذر) در قاهره اعلام خواهد شد.

O M I D
12-13-2010, 06:26 PM
دروگبا، اتوئو و آساموا، سه گزينه نهايي مرد سال فوتبال آفريقا


سه لژيونر ساحل‌عاجي، کامروني و غنايي شاغل در اروپا به عنوان نامزدهاي نهايي فهرست مرد سال فوتبال آفريقا اعلام شدند.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg سايت کنفدراسيون قاره سياه اعلام کرد از ميان ديديه دروگبا (چلسي انگليس)، ساموئل اتوئو (اينترميلان ايتاليا) و آساموا ژيان (ساندرلند انگليس ) يکي در پايان ماه جاري به عنوان بهترين بازيکن برگزيده خواهد شد.
در اين جمع سه نفره، دروگبا سابقه دو انتخاب قبلي را داشته که آخرين آن مربوط به سال 2009 است. وي فصل گذشته همراه با آبي‌پوشان استامفوردبريجي صاحب دو جام ليگ برتر و حذفي شد. ضمن آنکه با زدن 29 گل در 32 مسابقه به عنوان آقاي گل برگزيده شد.
اتوئو که درسال‌هاي 2003، 2004 و 2005 عنوان فوق را به دست آورده، فصل قبل همراه با اينترميلان فاتح کالجو، جام حذفي و ليگ قهرمانان شد.
آسامواه ژيان نيز همراه غنا تا مرحله يک چهارم نهايي جام‌جهاني 2010 خوش درخشيد. وي در فصل جاري با تيمش 11 بازي انجام داده و 5 گل نيز به ثمر رسانده است.
قرار است از اين ميان سه نامزد فوق در تاريخ 20 دسامبر(29 آذرماه) و با راي 53 سرمربي تيم هاي قاره، انتخاب نهايي صورت گيرد.

pnugirl
12-21-2010, 04:47 PM
اتوئو: آخرين عنوان مرد سال عمرم را كسب كردم


مرد سال جديد فوتبال آفريقا گفت: کسب چهارمين عنوان مرد سالي آفريقا با توجه به اينکه ديگر به آن نخواهم رسيد،‌ خوشحال‌کننده است.
ساموئل اتوئو اظهار داشت‌: کسب مجدد اين عنوان باعث خوشحالي زيادم شد. اکنون براي چهارمين مرتبه است توانستم در وضعيتي که قبلا تجربه کردم، ‌اين عنوان را به دست آورم.
وي که روز گذشته در مراسم انتخاب بهترين‌هاي سال آفريقا، در گزينش 53 مربي تيم ملي اين قاره که در قاهره مصر برگزار شد، اين سخنان را بر زبان آورد.
گلزن 29 ساله که در سال رو به پايان ميلادي نقش به سزايي در قهرماني تيم باشگاهي‌‌اش در قهرماني اروپا، ‌مقام نخست کالچو و جام حذفي ايتاليا داشت، افزود: واقعيت اين است آفريقا بازيکنان خوب بسيار زيادي دارد. استعدادهاي زيادي وجود دارند که درحال رشد هستند. با توجه به اين، ‌فکر مي‌کنم در حقيقت آخرين عنوان مرد سالي تمام دوران ورزشي‌ام را از آن خود کردم.
اين مهاجم کامروني که از سال قبل براي اينتر ميلان ايتاليا بازي مي‌کند، پيش‌تر در سال‌هاي 2003 تا 2005 صاحب اين افتخار شد. او روز گذشته با وجودي دو رقيب جدي همچون ديديه دروگبا و آسامواه ژيان داشت، براي چهارمين مرتبه بهترين بازيکن قاره سياه شد.

pnugirl
12-22-2010, 02:56 PM
اتوئو:غيرممکن است بگويم که بهترين بازيکن آفريقا هستم


کسب اين جايزه براي چهارمين بار، يک رکورد تازه است ولي من حق ندارم که خودم را بهترين بازيکن آفريقا بنامم. نمي توان شرايط و لحظات را با هم مقايسه کرد
ساموئل اتوئو، مهاجم باشگاه اینتر و دارنده عنوان برترین بازیکن قاره آفریقا در سال 2010،معتقد است که نباید خودش را بهترین بازیکن قاره سیاه بداند:« گفتن این جمله غیرممکن است.فتح جایزه بهترین بازیکن سال برای چهار بار، به نوعی رکوردشکنی تلقی می شود ولی من به خودم این حق را نمی دهم که بگویم که من بهترین هستم.»
این ستاره کامرونی با پشت سرگذاشتن ستاره های آفریقایی سرشناسی این جایزه را به خود اختصاص داد و با کسب این عنوان برای چهارمین بار،رکورد بزرگان فوتبال آفریقا را پشت سرگذاشت:« در نسلهای دیگری، فوتبالیستهای بزرگ دیگری بودند که چالشها و شرایطی متفاوت با من داشتند و واقعا نمی توان شرایط را با هم مقایسه کرد.»

این مهاجم کامرونی در ادامه صحبتی برای افرادی که ازبالا و به دید تحقیر به فوتبال آفریقا نگاه می کنند، داشت:« جوانان زیادی هستند که در حال بالا رفتن از پله های موفقیت و ترقی می باشند و سرعت پیشرفت آنها واقعا بالاست.» او در پایان در مورد اهمیت این گونه جوایز گفت:« این جیزی نیست که بازیکنی به دنبال آن باشد ولی رضایت و انگیزه فراوانی به بازیکنان می دهد.»