PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جشن ازدواج ۱۷۰ زوج دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برگزار شد



sunyboy
11-25-2010, 05:20 PM
جشن ازدواج دانشجویی 170 زوج دانشگاه پیام نور خراسان شمالی به مناسبت عید غدیر برگزار شد.

این آیین که عصر چهارشنبه در دانشگاه پیام نور مرکز خراسان شمالی برگزار شد، یکی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ترویج ازدواج دانشجویی در جامعه امری ضروری است، اظهار داشت: این شیوه ازدواج به برکت انقلاب اسلامی در محیط‌های دانشگاهی افزایش یافته است.
حجت‌الاسلام محسن غرویان تقویت روحیه توکل در جوانان را راه حل کوتاه مدت معضل ازدواج معرفی کرد و افزود: جوانی که ازدواج را آغاز دردسر و مشکلات بداند زیر بار ازدواج نخواهد رفت اما اگر به این حقیقت که ازدواج کرانه برکت است دست یابد، نگاهش به ازدواج مثبت خواهد شد؛ برکت اقتصادی حاصل از ازدواج، مسلم و قابل اندازه‌گیری است.
وی نگرانی از معیشت، مشکلات اقتصادی و توجه بیش از حد به مسائل اقتصادی را از جمله عوامل روبنایی ازدواج دانست.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همه این مسائل ناشی از نگاه نادرست انسان به خودش است که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه گروه‌های مرجع و خواص در جامعه باید گسترش یابد، زیرا این امر موجب فرهنگ‌سازی سنت حسنه ازدواج می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی نیز در این آیین ازدواج را سنت پیامبر برای داشتن زندگی سالم عنوان کرد و گفت: ازدواج برای انسان‌های هدف دار عامل افزایش سرعت برای دستیابی به اهداف و تعبیه ویژه خداوند متعال برای رسیدن به حقیقت عالم است.
قاسم جعفری تصریح کرد: بدون تردید ازدواج یک کارگاه تربیتی برای از خود بزرگ شدن و خروج از فردیت و خودخواهی است و ازدواج صحیح به خودی خود ظرفیت ایجاد وسعت نظر دارد.
وی تاکید کرد: زندگی سالم و بدون گناه با عمل به سنت رسول خدا و همچنین پیروی از دستورات دین محقق می‌شود.
جعفری همچنین با تبریک روز عید سعید غدیر‌خم‌ اظهار داشت: با فرا رسیدن این واقعه بزرگ در اسلام، دل‌ها متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت‌ساز در زندگی می‌شود که آن ولایت و رهبری جامعه دینی است.
وی با اشاره به پیام‌های این عید بزرگ گفت: توجه به این واقعه مهم از یک سو به دلیل اصل ضرورت وجود امام و ولی در جامعه اسلامی و از سوی دیگر به دلیل ویژگی‌های یک امام و رهبری در جامعه دینی است.
جعفری با بیان اینکه واقعه غدیر‌خم نشانه اهمیت ولایت در اسلام است، اضافه کرد: روز عید غدیر برای شیعیان روز با عظمتی است که برای شناساندن این روز بزرگ باید با برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها اهمیت آن را تبیین کنیم تا همه آحاد جامعه خصوصا جوانان با برکات و ارزش این روز بزرگ آشنا شوند.
وی با تأکید بر بزرگداشت و تعظیم عید سعید غدیر خم تصریح کرد: بزرگداشت این عید بزرگ درس ولایتمداری است و به همین دلیل باید تمام آحاد مردم نسبت به این عید عظیم توجه کافی و وافی داشته باشند.
جعفری با بیان اینکه باید همواره نسبت به نعمت بزرگ ولایت شاکر درگاه خداوند منان بود، اظهار داشت: حرکت در مسیر ولایت و توجه به منویات ولی فقیه موجب سرافرازی جامعه می‌شود به طوری که هر جا نسبت به این مهم توجه شده موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بسیاری را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.
برپایه این خبر، در این آیین که خانواده‌های زوج‌ها شرکت داشتند، جشن ازدواج ۱۷۰ زوج دانشجو دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برگزار شد.