PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کدام شرکت لپ تاپ های بهتری می سازد؟



rezalaghaian
11-02-2010, 07:53 PM
سوالی که غالبا توسط کاربران پرسیده می شود این است که:"کدام شرکت لپ تاپهای بهتری می سازد؟" و یا:"کدام لپ تاپ بهتر است؟"صرفنظر از کلی بودن و نادرستبودن سوال مربوط باید دقت کنید که هر برند یا سازنده لپ تاپ بر مبنای سیاست هایخود که بر اساس تجربه پیشین از نحوه برخورد خریدار و میزان آگاهی و ادراک او وهمچنین نیازمندی واقعی کاربر به لپ تاپ در کنار عواملی چون سیاست های بازار وتغییرات تکنولوژیکی بویژه سخت افزاری و نیم نگاهی به سیاست های رقبا و کشش بازار ونیازمندی های متفاوت بازارهای دنیا از آمریکای شمالی تا خاور میانه و شمال آفریقا وهمچنین میزان درخواست احتمالی خریداران بالقوه و نحوه بازار یابی و تقویت نمایندگیهای فروش و مسائلی از این دست عمل می نماید تا نبض بازار را از کف ندهدو در این بینبا تمامی موارد پیدا و پنها یاد شده اگر برندی بتواند بر مبنای سلایق مشتریان وبویژه وفاداران خود عمل نماید و تعادلی بین تمامی موارد فوق ایجاد نماید می تواندبه رشد تدریجی و آهسته ولی پیوسته فروش خود امیدوار بوده باشد مشروط به اینکه خدماتپس از فروش مناسبی نیز در کنار ارائه وسایل لازم و یدکی و یا وسائل جانبی لپ تاپ نیز ارائه نماید.پس می بینید که از دید یک مشتری چقدر نگاه به مطلب فوق متفاوت ازنظر نگاه سازنده است.در این بین سیاست های حاکم بر هر برند سازنده لپ تاپ که ناشیاز تمامی عوامل فوق و بویژه سهامداران آن شرکت و یا برند نیز می باشد نیز بر اهمیت موضوع می افزاید.تصور کنید که تنها یک اشتباه کوچک در محاسبات متغیر فوق چقدر درمیزان فروش و ارائه خدمات یک برند و سهام آن در بازار اثر می گذارد.اینجاست که میبینید در نهایت این مشتری است که مجبور به انتخاب از بین سیاست های کلی هر سازندهخواهد بود و این مطلب بیشتر توسط علاقمندان وفادار به همان برند مفروض بخوبی نمودبیشتری خواهد داشت.گو اینکه راضی نگاه داشتن آنان نیز کاری بس مشکل خواهد بود.والبته قبول کنید که همین علاقمندان وفادار بهترین مبلغان همان برند هستند.البته بحث متعصبین یک برند خاص مد نظر این مقال نبوده و نیست.بسیار فرق است بین یک فرد متعصبکه بدون د لیل و برهان تنها با استناد به گفته های این و آن به ذکر نام یک برندکفایت می کند و علاقمندی که بعنوان یک کاربر حرفه ای تمامی ضعف های احتمالی و کاستیهای ناشی از سیاست های نابجا و یا ناخواسته یک برند تولید کننده لپ تاپ را میپذیرد و ضمن پرهیز از مبالغه گویی سعی در انتخاب مناسب تری نسبت به موارد قبل خودخواهد داشت.ضمن اینکه هر برندی همیشه موفق نیست و تمامی مواردی که در بالا ذکر آنرفت می توانند در پروسه رشد و نمو کیفی یک برند وقفه کوتاه و یا میان مدت ایجادنمایند.
از نظر نگارنده لپ تاپی مناسب ترین خواهد بود که در قبال نیازمندیکاربر کارایی مناسب تری را به نسبت قیمت تمام شده ارائه نماید.ضمن اینکه کیفیتقطعات اصلی سخت افزاری لپ تاپ مهم تر از تزئینات دیگر آن است.
عمده تولیدکنندگان لپ تاپ (منظور از عمده سازندگانی هستند که در طی یکی دو سال گذشته چند مدلارائه داده اند)عبارتند از:

لپ تاپ هایACER

به نسبت کارایی و قیمت تمام شده لپ تاپ های بسیار مناسبی تولید می کند.بخصوص سری فراری برای گیمر ها و سری تراول میت واسپایر برای کاربران حرفه ای.البته دقت کنید که در بین سه دسته بندی یاد شده تنهاچند لپ تاپ مناسب دیده می شود.پیشگامی در ارائه تکنولوژی روز در لپ تاپ و همچنینکیفیت مطلوب تولید می رود که این برند را در بین رقبای مشابه به جایگاهی در خورارتقا دهد. ولیکن این شرکت جهت ارایه قیمت پایین به سراغ استفاده از باطری های کم عمر نموده که زیاد جالب نمی نمایاند.



لپ تاپ هایAPPLE
سازنده لپ تاپ های خوش دست و سازگار با هر تیپ سلیقه وکاربری و با کارایی متوسط مورد علاقه کاربرانی است که برای بار اول اقدام به خریدلپ تاپ می نمایند.قیمت بالای آن و سازگاری نرم افزاری صرف با سیستم عامل مک ازجمله نکات بارز در هنگام در نظر داشتن این برند خواهد بود.



لپ تاپ هایASUS
سازنده مادربورد های حرفه ای و با کیفیت که چندی است در ارائه لپ تاپ نیز فعال می باشد.لپ تاپ های قدرتمند و سبک و با کارایی متوسط به بالا از خصوصیات برجسته آن است.(در بین دسته بندی های متداول لپ تاپ های هر برند)قیمت بالای آن و کیفیت مطلوب مانیتور اینبرند بیشتر مورد علاقه کاربرانی است که می خواهند لپ تاپ جدیدی را تجربه کنند کهچیزی متفاوت از سایرین بوده باشد . ولیکن به دلیل قرار گرفنتن این مارک در جرگه مارکهای آسیای جنوب شرقی از کنترل کیفی کلیه مارک های امریکایی به دور می باشد .



لپ تاپ هایDELL
متنوع ترین مدلهای لپ تاپ از کم کارا ترین تا لپ تاپ های مخصوصگیمرها را تولید می کند.به نسبت کارایی از کمترین هزینه های ممکن بهره می گیرد تامقام اول در بازار یابی را از آن خود سازد.البته این نکته را نیز باید گفت کهامروزه از قیمت های متناسب سابق در مدل های جدید خبری نیست و بتدریج شاهد افزایشقیمت مدلهای جدید به نسبت سابق هستیم.



لپ تاپ هایFUJITSU
لپ تاپ های قدرتمند و قابل اعتماد و مقاوم و سبکی تولید می کند که از کیفیت مطلوبتصویری نیز برخوردار است.البته این موارد شامل تمامی تولیدات این برند نمی شود وبایستی در انتخاب مدل های متنوع این تولید کننده دقت نمود.



لپ تاپ های GATEWAY
جزو یکیاز قابل احترام ترین برندهای موجود محسوب می شده که تقریبا تمامی قطعات آن نیز درآمریکا تولید و ساخته می شد.هم اینک این برند پس از ادغام با "ای ماشینز"
از نظرخط تولیدی به مالزی منتقل شده که از حداقل خدمات پس از فروش و گارانتی برخورداراست.از نظر قیمت به نسبت کارایی از مقبولیت نسبی برخوردار بوده و بیشتر برایگیمرهای غیر حرفه ای و کسانی که انتظار چندانی از لپ تاپ های خود ندارند مناسب میباشد.گارانتی 90 روزه این لپ تاپ ها از مقبولیت آنها میکاهد.



لپ تاپ هایHP/COMPAQ
پس از ادغام این دو شرکت و تولید لپ تاپ هایجدید کماکان سری های تولیدی مجزا مقبولیت بیشتری نزد کاربران دارد تا مدلهایترکیبی.
لپ تاپ های کامپک از رنگ نقره ای بهره گرفته که در مقابل رنگ تیره سیاهاچ پی مشخص و بارز می باشد.همچنین قیمت تمام شده کامپک بتنهایی کمی کمتر از نمونهمشابه اچ پی خواهد بود.
از قدرت و قیمت مناسبی بهره می برد و همین امر آن را بهدومین فروشنده جهانی لپ تاپ بدل ساخته است.ضمن اینکه برند فوق الذکر تقریبا مادامالعمر کارایی خود را حفظ می کند مگر اینکه یکی از قطعات اصلی سخت افزاری آن دچارمرگ مغزی غیر قابل برگشت شود!!پشتیبانی مناسب آن و خدمات پس از فروش مطلوب آن سببشده که از محبوبیت زیادی در سطح جهان برخوردار باشد.

سری هایی که به صورت مشترک تولید می گردد همان سری های اولیه compaq به نام Evo میباشند که مورد قبول تمامی صنایع دنیا می باشد و کمپانی HP این مدل را کم کم دارد به نام خود تمام می کند .



لپ تاپ هایHIGHGRADE
یک شرکت مستقل به عنوان تولید کننده لپ تاپ که هنوز در ابتدای بازار یابی خود درمورد فروشمحصولات خود می باشد.کارایی متوسط لپ تاپ های تولیدی که اخیرا به تنوع مدلهای آنافزوده شده و قیمت بالای آن به همراه چگونگی ارائه خدمات پس از فروش و نبود اطلاع رسانی گسترده توسط این شرکت بویژه در مورد کیفیت قطعات ساخت لپ تاپ های آن وهمچنین نوبد یک شاخص بارز در لپ تاپ های آن می رود تا تردیدی جدی در کاربری که به مدلهای آن نظر می افکند بوجود آورد.گذر زمان نشان خواهد داد که این شرکت چقدر درعرصه رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود موفق عمل خواهد کرد.



لپ تاپ هایIBM
از طلوع تولید لپ تاپهمواره این برند فعالیت نموده و از تجارب ارزشمندی در این باره بهره مند است.این برند بخوبی می دانست که چگونه باید یک رایانه لپ تاپ تولید کرد.قیمت بالای آن درکنار خوش دستی و کیفیت بالای قطعات آن ضامن بقای آن نبود چراکه هم اینکاین برند بهشرکت چینی لنوو فروخته شده(بخش تولید لپ تاپ)و باید دید که آیا این شرکت چینی درحد و مرز انتظارات علاقمندان این برند قدیمی و صاحب نام مدلهای قابل قبولی ارائهخواهد کرد یا خیر.


لپ تاپ های PANASONIC
تاف بوک های این برند از قدرت کار در محیط های نامناسب ازنظر اقلیمی برخوردار هستند.ضمن اینکه از قیمت نسبتا بالایی نیز برخوردار هستند ولیکیفیت مناسب کار با این لپ تاپ ها بویژه برای افرادی که در چنین شرایطی نیازمندرایانه ای هستند که انتظارات آنها را بخوبی برآورد نماید گزینه مناسبی محسوب میشود.



لپ تاپ های SAGER
در زمینه تخصصی ارائه لپ تاپ های مخصوص گیمرها فعاالیت می نمایدو به نسبت سایرین در این زمینه کاری یک سرو گردن جلوتر عمل می کند بخصوص اینکههمیشه سعی در استفاده از تکنولوژی روز سخت افزاری به نسبت قیمت تمام شده نموده و ازاین نظر از سایر رقبای مشابه پیش است.



لپ تاپ های SONY
تخصص اصلی سونی در زمینه لپ تاپدر ارائه سبک ترین ها و زیبا ترین ها و باکیفیت ترین ها و صد البته گرانبها ترین هامی باشد.
کیفیت مانیتور این برند که از تخصص های اصلی سونی در خلق تصویر سود میجوید به همراه زیبایی ظاهری آن سبب شده که گاه قیمت بالای آن در نزد کاربران توجیهشود!!
بیشترین مدلهای باکیفیت این برند متعلق به دسته اولترا پرتابل است که ازکیفیت قطعات داخلی بسیار مطلوبی برخوردار است و در این رده صاحب ناماست.



لپ تاپ های TOSHIBA
با ارائه سری ستلایت در زمان خود از پیشگامان ارائه کیفیت مطلوبدر لپ تاپ مطرح گردید.در حال حاضر نیز کمی از کیفیت قطعات داخلی بویژه سخت افزاریاین برند کاسته شده که بدلیل توجیه هزینه های شرکت توشیبا می باشد.بهمین دلیل هماینک بیشتر قطعات بصورت متصل و نه با قابلیت منفصل شدن(جدا سازی)ارائه می شوند که هم این مورد نه تنها از کیفیت آن کاسته بلکه از محبوبیت آن نیز بویژه در نزدعلاقمندان می کاهد.البته ظاهرا دوباره این برند قصد دارد تا در یک خانه تکانی مجدددر تولید لپ تاپ به محبوبیت سابق خود باز گردد.حال باید صبر کرد و دید که آیا چنین امری ممکن خواهد بود یا خیر.


مقایسه کارت های گرافیکی در لپ تاپ
یکی دیگر از سوالات متداول در بین کاربران این استکه چه کارت گرافیکی مطلوب نظر باید باشد و چگونه می توان کارت های گرافیکی متداولدر لپ تاپ ها را با هم مقایسه نمود.
در اینجا لیستی مشاهده می کنیم که کمی پردهاز راز آن برون کشیده است.
Intel Extreme -> VIA/S3G Unichrome -> SiS Mirage -> Intel Extreme 2 -> SiS Mirage 2 -> Intel GMA 900/915 -> ATI Mobility RADEON 9000/9100 -> nVidia GeForceFX Go5200 -> MR9200 -> GFFX Go5400 -> MR x200M -> GFFX Go5500-> GFFX Go5600 -> GF Go6200 -> MR x300 -> MR9600 -> GFFX Go5700 -> MR9700 -> MR x600 -> GFFX Go5900 -> MR x700 -> MR9800 -> GF Go6600 -> MR x800 ->GF Go6800 -> MR x800XT -> GF Go6800 Ultra
نکات برجسته در این بین عبارتتداز:
برای کار با کورل و فتو شاپ در محیط دو بعدی حداقل میزان برخورداری از رمکارت گرافیکی 64 پیشنهاد می شود.
برای کار در محیط های سه بعدی نظیر انیمیشن ورندر نمودن حداقل 128 پیشنهاد می شود.
برای گیمر های حرفه ای حداقل میزان 256پیشنهاد می شود.
integrated cards stand no chance against real graphics chips
this list is based on the various 3DMark scores
نکاتی در بابپردازنده های لپ تاپ
چگونه می خواهید پردازنده مطلوب خود را در لپ تاپی که درنظر دارید خریداری نمایید مشخص سازید.این سوال برای بسیاری از کاربران کمی گیج کننده ولی مهم است بنحوی که انتخاب یک پردازنده مطلوب گاه نیمی از کار انتخاب رابرای برخی کاربران شامل می شود.تصمیم گیری در این رابطه به میزان هزینه ای که میخواهید اعمال کنید و میزان استفاده تخصصی شما برحسب نیازتان از لپ تاپ بر میگردد.در اینجا سعی بر آن است که یه رفرانس معتبر و کوتاه ولی کافی آوردهشود.
Intels
Celeron-M
شبیه ترین معماری ساخت به پنتیوم-ام را داراست والبته با کمترین میزان سرعت کلاک و کش و باس نسبت به همان مدل.کاهش عملکرد سریعاجرای فرامین توسط این پردازنده سبب کوتاهی عمر باطری لپ تاپ می گردد.در صورتیکهبرای بازی از لپ تاپ خود استفاده نمی کنید و بشدت از نظر بودجه در مضیقه هستیدخرید چنین مدل در لپ تاپ پیشنهاد می شود.
Pentium 4HT
یک پردازنده دسکتاپ درلپ تاپ....با گرمای زیادی که تولید می کند و برقی که می نوشد عملا چیزی بنام باطریدر لپ تاپ خود نخواهید داشت.لپ تاپ های دارای این پردازنده از وزن سنگینی نیزعموما بهره مند هستند.بنابراین اگر نمی خواهید بهیچ وجه لپ تاپ خود را از برق شهری محروم سازید و حتی نیازی به جابجایی آن نیز ندارید می توانید بر انتخاب چنین موردیسرمایه گذاری نمایید.
Mobile Pentium 4
به نسبت موارد ذکر شده در بالا ازقابلیت بهتری برخوردار بوده و از تولید گرمای کمتری بهره می گیرد.ضمن اینکه کارایینسبتا بهتری نسبت به موارد قبلی نیز دارد.





bestbuy منبع



http://pnu-club.com/imported/mising.jpg