PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بررسی کارت تی وی WinFast DTV2000 H Plus



rezalaghaian
11-01-2010, 09:55 PM
بررسی کارت تی وی WinFast DTV2000 H Plus

این روزها تمامی فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی با دوربین های فوق پیشرفته HD تولید می شوند. حتی مسابقات ورزشی نیز با دروبین های مخصوصی تصویر برداری و پخش می شوند. نمونه ی بارز آن نیز مسابقات جام جهانی اخیر بود که فن آوری های فوق پیشرفته ای در آن مورد استفاده قرار گرفت و استاندارد جدیدی در تصویر برداری ورزشی تعریف شد. همانطور که برای ضبط و ارسال این تصاویر از ابزارهای پیشرفته ای استفاده شده است، شما برای دریافت آنها نیز باید گیرنده پیشرفته ای داشته باشید تا بتوانید نهایت کیفیت را تجربه کنید. آنتن های معمولی پاسخگوی این نیاز شما نخواهند بود. پس بهتر است به سراغ یک گزینه کم خرج بروید که تهیه و نصب آن نیز بسیار آسان باشد، و آن گزینه، کارت تلویزونی یا TV Card است. شرکت Leadtek، یکی از بزرگترین سازندگان کارت های گرافیکی و دیگر سخت افزارهای رایانه ای، تا کنون چندین مدل از این TV Cardها را تولید کرده است که هر کدام از آنها ویژگی ها و کاربردهای مختلفی دارند. در این مقاله به بررسی دو مدل از آنها، WinFast DTV2000 H Plus و WinFast DTV Dongle mini، خواهیم پرداخت.


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

WinFast DTV2000 H Plus

این کارت دو درگاه RF برای اتصال آنتن های دیجیتال و آنالوگ دارد. به این ترتیب برای سوئیچ بین سیگنال های دیجیتال و آنالوگ دیگر نیازی به تقسیم کننده جداگانه نیست. این عمل به صورت خودکار انجام می گیرد و دیگر نیازی به تغییرات دستی نیست. یک درگاه صدا نیز بر روی این کارت تعبیه شده است که به شما اجازه می دهد سیگنال های رادیوی HD را دریافت کنید. همچنین این کارت یک درگاه ورودی AV دارد که می توانید ابزارهایی مثل پخش کننده های DVD، دوربین فیلم برداری و کنسول های بازی را به آن وصل کنید و تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی بر روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. به وسیله یک کنترل کننده از راه دور نیز می توانید تنظیمات را انجام دهید، کانال ها را عوض کنید و حتی سیستم خود را روشن و خاموش کنید. این کارت قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد که به راحتی می توانید از آنها استفاده کرده و از مدیریت برنامه های تلویزیونی لذت ببرید. قابلیت EPG 2 این توانایی را به شما می دهد که اطلاعات روزانه یا هفتگی برنامه های تلویزیونی را جمع آوری کرده و برای مشاهده برنامه های مورد علاقه خودتان برنامه ریزی کنید. حتی می توانید سیستم را طوری تنظیم کنید که بر طبق همان برنامه و در روزها و ساعت های تعیین شده به صورت خودکار شروع به ضبط کند. به این ترتیب هیچ برنامه ای را از دست نخواهید داد. برای اینکه عمل ضبط آغاز شود سیستم باید روشن باشد. در این شرایط می توانید سیستم را در حالت Standby یا Hibernate قرار دهید تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده باشید. این کارت همچنین قابلیت تصویر در تصویر دارد و می توانید تعداد، اندازه و چگونگی قرار گیری آنها در کنار یکدیگر را نیز به سلیقه خودتان تنظیم کنید. از دیگر ویژگی های این TV card می توان به Time-Shifting اشاره کرد. به واسطه این ویژگی می توانید برنامه های زنده تلویزیونی را نگه داشته و به عقب برگردانید. به این ترتیب حتی یک لحظه از یک فیلم پرهیجان یا یک بازی فوتبال مهم را از دست نخواهید داد. شما می توانید تمامی برنامه های پخش شده با فرمت های مختلف را دریافت کرده و در حالت دیجیتال با فرمت MPEG 2 ضبط کنید. در مجموع با این TV card برنامه های تلویزیون را با بیشترین کیفیت ممکن مشاهده می کنید و حتی یک لحظه از برنامه مورد علاقه تان را هم از دست نخواهید داد.


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg


WinFast DTV Dongle mini

شاید زمانی که در سفر یا در مسیر اداره خود هستید بخواهید یک برنامه مهم را از تلویزیون مشاهده کنید. برای این کار فقط کافیست نوت بوک خود را روشن کرده، گیرنده USB شکل Dongle mini را به آن وصل کنید و با کیفیتی بسیار بالا برنامه مورد نظرتان را تماشا کنید. این گیرنده به سادگی در درگاه USB قرار می گیرد و با اتصال یک آنتن کوچک به آن می توانید سیگنال های تلویزیونی را دریافت کنید. کیفیت تصاویر پخش شده 1920x1200 است و از قابلیت های Time-Shifting، مدیریت ضبط برنامه ها و استانداردهای HDTV و AC3 پشتیبانی می کند. این گیرنده بسیار کوچک را می توانید همه جا با خود حمل کرده و از تماشای برنامه ها و فیلم های تلویزیونی با وضوح بسیار بالا لذت ببرید.