PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بحران در بازار رایانه‌های‌سرور



TAHA
10-25-2010, 11:36 PM
همكاران سيستم - بررسي‌ها و تحليل‌هاي انجام شده نشان داده است که بازار فروش تراشه‌هاي مورد استفاده در رايانه‌هاي سرور از رونق افتاده است و کاهش خريد و فروش در اين بخش از بازار مي‌تواند منجر به کاهش درآمد و در نتيجه رشد نزولي بازار رايانه‌هاي سرور شود.
اين در حالي است که به عقيده کارشناسان، بحران در بازار رايانه‌هاي خانگي و شخصي پيش از اين شرکت‌هاي توليد کننده تراشه و رايانه را با مشکلات اقتصادي فراواني روبرو کرده است که مشکل در بازار تراشه‌هاي سرور نيز به آن اضافه مي‌شود.
تحليلگران اقتصادي بر اين باورند که ضعيف شدن بازار رايانه‌هاي شخصي که با رايانه‌هاي سرور نيز مرتبط است مي‌تواند منجر به کاهش تقاضا از سوي مصرف کنندگان در بازار شود و همچنين به علت ناامن بودن بازار، توليد کنندگان قطعات نيز مجبور به کاهش توليد خواهد شد و بازار بيش از پيش راکد مي‌شود.
گفتني است پيش از اين نيز شرکت‌هاي مطرح توليد کننده قطعات رايانه، ضعيف شدن بازار رايانه‌هاي شخصي را پيش‌بيني کرده بودند که در آن صحبتي از مشکلات ممکن در بازار رايانه‌هاي سرور به ميان نيامده بود.
اين در حالي است که طي سه ماهه دوم سال 2010 ميلادي برخي از شرکت‌هاي بزرگ عرضه کننده قطعات رايانه‌هاي سرور نظير Dell و HP به علت تاخير کاربران در تجهيز سيستم‌هاي جديد خود و دير اقدام کردن شرکت‌ها براي به روزرساني سيستم‌هاي سرور، با افزايش درآمد نسبي روبرو بودند. با اين وجود گفته مي‌شود روند کلي بازار رايانه‌هاي سرور مسير نزولي را نشان مي‌دهد.
گفتني است در اين بين شرکت AMD از تصميم خود براي طراحي و ساخت پردازنده‌هاي 8 و 16 هسته که روي رايانه‌هاي سرور قابل استفاده هستند خبر داده است و پيش‌بيني مي‌شود اين پردازشگرها بتوانند تا حدي در روند نزولي اين بازار تغيير ايجاد کنند.