PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نورمن ویزدام درگذشت



Borna66
10-05-2010, 11:37 PM
نورمن ویزدام کمدین نامدار انگلیسی در سن 95 سالگی درگذشت. او در سال 2000 به واسطه خدماتش به عرصه هنر عنوان افتخاری سر را دریافت کرده بود. به گزارش خبرنگار مهر در هفته‌ای که تعدادی از بزرگان تاریخ سینما در آن جان خود را از دست دادند ، مرگ ویزدام نقطه پایانی بر یک هفته تلخ برای علاقمندان سینما در جهان بود.

نورمن ویزدام در ماه‌های اخیر از بیماری‌های متعددی رنج می برد.زندگی او در دوران کودکی و نوجوانی آکنده از فقر و مشکلات بود.نورمن 9 ساله بود که با جدایی والدینش زندگی پر دردسری را تجربه کرد.نورمن ویزدام در جوانی به خدمت نیروی دریایی درآمد و فعالیت نمایشی را از همین جا آغاز کرد.رکس هریسن بازیگر نامدار تئاتر و سینمای انگلستان با تماشای بازی ویزدام در ارتش به او توصیه کرد پس از پایان دوران خدمت جذب تئاتر شود.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg


ویزدام با ورود به تئاتروست‌اند لندن ، پرسونای مشهور جوان کم‌هوش و خوش قلب خود را شکل داد.همین پرسونای موفق مسیر او را به سوی بازیگری در سینما هموار کرد تا جایی که در دهه های 50 و 60 ویزدام در 19 فیلم کمیک به نقش آفرینی پرداخت.در همین دوران بود که ویزدام به شمایل جهانی کمدی اسلپ استیک بدل شد.فیلم‌ها و نقش آفرینی های ویزدام محبوب توده‌ها بود اما منتقدین سینما هرگزبه او روی خوش نشان ندادند.خود ویزدام در این باره گفت : وقتی کمدین بزرگی چون چاپلین از کار من تعریف می کند نیازی به حرف های منتقدین ندارم.

نورمن ویزدام در سال 2000 به واسطه خدماتش به عرصه هنر عنوان افتخاری سر را از ملکه انگلستان دریافت کرد.از جمله مشهور ترین فیلم های این کمدین محبوب می توان به " جنجال در فروشگاه" ، " شیر فروش" ، " سر بزنگاه" و "قصاب باشی" اشاره کرد.

فرناز
10-05-2010, 11:55 PM
آخ من چه قدر دوسش داشتم خیلی ناراحت شدم
خدا رحمتش کنه :79: