PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رييس جهاد دانشگاهي واحد لرستان: يکي‌از تکاليف جهاد دانشگاهي، کم‌کردن فاصله دانشگاه و صنعت است



Borna66
10-02-2010, 11:59 PM
خبرگزاري دانشجويان ايران - خرم‌آباد
سرويس: شهرستان‌ها

رييس جهاد دانشگاهي واحد لرستان گفت: يکي از تکاليف جهاد دانشگاهي کم کردن فاصله دانشگاه و صنعت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه لرستان، "سيدعلي نادر دهقاني"، در ديدار با فرماندار ويژه بروجرد و برخي ديگر از مسئولان اين شهرستان، که با موضوع راه‌اندازي شعبه جهاد دانشگاهي در بروجرد برگزار شد، افزود: با هدف تعميق ارزش‌هاي انقلاب و شناخت هرچه بيشتر آرمان‌هاي حضرت امام خميني(ره) در دانشگاه‌ها، نهادهاي متعددي تشکيل شد که يکي از اين نهادهاي پژوهش‌محور، جهاد دانشگاهي بود که از آغاز تاسيس تاکنون توانسته در سطح دانشگاه‌هاي کشور نقش سازنده و موثر خود را ايفا کند که اين نقش همواره مورد توجه مسئولان عالي کشور بوده است.
وي تصريح کرد: با ورود نيروهاي انقلابي و تثبيت مديريت دانشگاه‌ها، وظايف ديگري به جهاد دانشگاهي محول شد که مهمترين آنها تعريف فرآيند جديدي مبتني بر دانش بومي نيازهاي صنعت و تخصص در روابط بين دانشگاه و صنعت بود که در اين زمينه قدم‌هاي مثبتي برداشته است.
وي با تاکيد بر اين نکته که يکي از تکاليف برعهده ما کم کردن فاصله دانشگاه و صنعت است، ادامه داد: جهاد دانشگاهي داراي 14 پژوهشکده کلان در سطح ملي بوده كه در حوزه‌هاي مختلف کار مي‌کنند.
دهقاني تصريح کرد: يکي از افتخارات ما در مجموعه جهاد دانشگاهي موسسه "رويان" است که در زمينه سلول‌هاي بنيادي کار عمده را در سطح کشور کرده و کشور به‌واسطه رويان در حوزه سلول‌هاي بنيادي رتبه 10 دنيا را کسب کرده است.
وي با اشاره به قابليت‌ها و پتانسيل‌هاي اين نهاد به آموزش‌هاي مختلف و تخصصي در جهاد دانشگاهي اشاره و عنوان كرد: در بخش آموزش‌هاي کوتاه مدت حدود 10هزار نفر را در استان لرستان آموزش مي‌دهيم و دوره‌هاي نويني که مورد نياز ادارات بوده در جهاد دانشگاهي تدوين و اجرا مي‌شود.
رييس جهاد دانشگاهي واحد لرستان با اشاره به حوزه فرهنگي اين نهاد اظهار داشت: يکي از کارهاي شاخص در اين حوزه، خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) بوده که اولين خبرگزاري غيردولتي کشور است.
وي ادامه داد: اين خبرگزاري در استان لرستان به صورت منطقه خبري مستقل کار مي‌کند درحالي‌که خيلي از خبرگزاري‌هاي ما در سطح کشور و استان‌هاي بزرگ فعلا در حد دفتر هستند.
نادر دهقاني خاطرنشان کرد: روزانه 30 عنوان خبر از استان لرستان توسط اين خبرگزاري با موضوعات مختلف منعکس مي‌شود و اين خبرگزاري بازديدکننده‌هاي بسياري دارد.
رييس جهاد دانشگاهي واحد لرستان با بيان اينکه 3 سال است که ايسنا در بروجرد نيز فعاليت دارد و تقريبا 25 درصد از اخبار ايسناي لرستان از اين شهرستان است، تصريح کرد: اين اخبار در سطح کشور نيز مورد توجه بوده و انعکاس ملي مي‌شود.
"سيدعلي نادر دهقاني عنوان کرد: خبرگزاري ايکناي واحد لرستان نيز فعال بوده و طي 2 سال متوالي رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
وي در ادامه با بيان اينکه پژوهش و فن‌آوري مهمترين زمينه‌اي است که در بروجرد مي‌توان کار کرد، گفت: در بحث پژوهش 3 زمينه کاري شامل برنامه‌ريزي روستايي و شهري، آسيب‌هاي اجتماعي و گياهان دارويي وجود دارد.
وي افزود: آمادگي داريم دفتري در بروجرد فعال کنيم تا تمام فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي در آنجا انجام گيرد اما تاکيد ما پژوهش و فن‌آوري است.
دهقاني با بيان اينکه شهرستان بروجرد داراي تعداد زيادي نخبه و دانشجو است، گفت: مبناي توسعه دانش بوده و تا زماني‌که دانش نباشد شناخت ما محدود است.
به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه، معاون استاندار لرستان و فرماندار ويژه بروجرد نيز گفت: شهرستان بروجرد داراي 8 دانشگاه و بيش از 20 هزار دنشجو است.
"سجاد معين" افزود: قطعا نياز است که از وجود دفتر جهاد دانشگاهي و قابليت‌هاي اين نهاد در شهرستان بهره‌مند شويم و آمادگي داريم فضاي مناسبي براي اين منظور اختصاص دهيم.
گفتني است، در اين جلسه پيرامون راه‌اندازي شعبه جهاد دانشگاهي در بروجرد بحث و تبادل‌نظر شد.
انتهاي پيام

كد خبر: 8907-06145