PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت آنها



Borna66
09-19-2010, 11:09 PM
در این مقاله می خواهیم بدانیم چگونه می توان حجم تصاویر مختلف را تا حدود 60 درصد یا بیشتر کاهش داد ، بدون اینکه کیفیت آن ها کاهش یابد .
در واقع با این روش می توان به سادگی حجم تصاویر را به طور چشمگیری کاهش داد .


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://www.bamasjed.ir/Library/Photos/ArticalPhotos/25-1.jpg)

نکته جالب این است که علیرغم این کاهش چشمگیر حجم ، کیفیت تصاویر به هیچ وجه افت نمی کند ؛ زیرا در این روش تصاویر کوچک نمی شوند بلکه توسط تکنولوژی Drawing Thumbnail Image مجددأ رسم می شوند تا تعداد و نسبت پیکسل های طول و عرض حفظ شود .
البته امروزه این تکنولوژی با ارزش در اغلب نرم افزارهای گرافیکی وجود دارد ، اما قدرت این تکنولوژی در نرم افزار فتوشاپ بسیار بالاتر از سایر این نرم افزارهاست . در واقع نرم افزار فتوشاپ این تکنولوژی را به شکل کاملی پشتیبانی می کند .
اکنون کار را شروع می کنیم :
همچنین کلیه مراحل کار را می توانید روی عکس بالا مشاهده کنید . برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید .
1- ابتدا نرم افزار فتوشاپ را باز کنید و سپس از منوی File گزینه Open را انتخاب کرده و از پنجره ی باز شده عکس مورد نظر خود را انتخاب نموده و روی دکمه Open کلیک کنید .
2- حال مجدداً از منوی File گزینه ی Save for web … را انتخاب کنید یا برای راحتی از کلیدهای میانبر Alt + Shift + Ctrl + S استفاده نمایید .
3- در پنجره باز شده در سمت راست در قسمت Preset از منوی بازشو (شماره 1) می توانید فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید که در صورتی که عکس شما توسط دوربین های دیجیتال گرفته شده یا خواهان کیفیت بالاتری هستید ، فرمت JPEG را انتخاب کنید .
4- حال از منوی بازشو بعد (شماره 2) میزان فشردگی و کیفیت عکس خود را انتخاب کنید . دقت کنید بهترین حالت Medium است ، اما می توانید حالت های دیگر را نیز امتحان کنید . توجه داشته باشید هرچه به سمت Maximum حرکت کنید افت کیفیت کمتر و میزان فشردگی نیز کمتر می گردد .
از منوی بازشو Quality نیز می توانید این تنظیمات را دقیق تر انجام دهید . دقت کنید که هرچه مقدار Quality بیشتر باشد ، افت کیفیت کمتر و به همان نسبت فشردگی تصویر نیز کمتر خواهد بود که مقدار مناسب برای این فیلد هم 30 می باشد .
باز هم تأکید می کنیم بهترین حالت Medium یا مقدار 30 می باشد .
5- در قسمت پایین (شماره 3) نیز می توانید حجم عکس جدید را مشاهده کنید . در این قسمت هم چنین می توانید فرمت تصویر و هم چنین مدت زمانی که طول می کشد تا تصویر شما با یک مودم 28 Kbps (به طور پیش فرض) لود شود را مشاهده کنید .
6- حال اگر شما قصد داشته باشید ابعاد عکستان را نیز کاهش دهید از قسمت پایین (شماره 4) تبImage Size را برگزینید .
در قسمت Original Size می توانید عرض و ارتفاع کنونی عکس خود را مشاهده کنید . از قسمت New Size نیز می توانید ابعاد جدید عکس را تعیین کنید . توجه داشته باشید حتماً گزینه Constrain Proportions انتخاب شده باشد . (تیک داشته باشد .) در غیر این صورت نسبت ابعاد عکس شما کاملا به هم خواهد ریخت ؛ حال بعد از اینکه ابعاد جدید عکستان را تعیین کردید روی Apply کلیک کنید .
خوب کار تمام است ؛ فقط برای ذخیره تغییرات یا ذخیره عکس جدیدتان در قسمت بالا روی دکمه Save کلیک کرده و عکستان را ذخیره کنید .
خسته نباشید !!!