ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مزیت های نسل سوم موبایل چیست؟



Borna66
09-15-2010, 08:06 PM
مزیت های نسل سوم موبایل چیست؟


نصرالله داوودي با بيان اينکه نسل سوم موبايل ‌يک فن‌آوري جهاني است و تقاضا براي باند پهن سيار نيز در جهان هم‌چنان در حال افزايش است، گفت: فن‌آوري‌ نسل سوم در دنيا با هدف افزايش ظرفيت نسل دوم شبکه‌هاي موبايل در دو سطح اطلاعات و صوت گسترش يافته است.
يک کارشناس ارشد مخابرات گفـت: تجربه اوليه خدمات باند پهن موبايل در دنيا نشان مي‌دهد که فن‌آوري‌هاي نسل سوم نقش مهمي ‌در ارائه خدمات مرتبط با پوشش باند پهن ايفا مي‌کنند.

نصرالله داوودي در گفت‌وگو با ايسنا، با تاکيد بر اينکه فن‌آوري‌هاي نسل سوم روز به روز بهتر و پيچيده‌تر مي‌شوند، اظهار كرد: موفقيت جهاني شبکه‌هاي بي‌سيمي ‌نشان مي‌دهد که فن‌آوري نسل سوم موبايل مي‌تواند در ارتقاي ارائه خدمات باند پهن سيار نقش مهمي‌ ايفا کند.

وي با بيان اينکه نسل سوم موبايل ‌يک فن‌آوري جهاني است و تقاضا براي باند پهن سيار نيز در جهان هم‌چنان در حال افزايش است، گفت: فن‌آوري‌ نسل سوم در دنيا با هدف افزايش ظرفيت نسل دوم شبکه‌هاي موبايل در دو سطح اطلاعات و صوت گسترش يافته است.

داوودي با اشاره به رشد چشمگير مشترکان gsm و اشباع اخذ درآمد از طريق سرويس‌هاي صوتي از اين طريق تصريح كرد: رشد فن‌آوري و احساس نياز به امکان تبادل اطلاعات از طريق خطوط ارتباطي موبايل باعث شد تا سرويس دهندگان و سازندگان تجهيزات در دنيا به سيستم‌هاي نسل سوم شبکه‌هاي ارتباطي موبايل روي آورند.

اين کارشناس مخابرات با بيان اين که در نگاه اول تلفن‌هاي نسل سوم بسيار شبيه نسل 5/2 هستند که قابليت دريافت صدا و تصوير بهتر و وقوع اتفاقات با سرعت بيش‌تر را ممکن مي‌کند، افزود: تفاوت بزرگ موجود بين 3g و سيستم کنوني تلفن موبايل در کشور ما در شبکه‌هاي آن‌هاست.

وي با بيان اينکه نسل سوم رقيب شرکت‌هايي خواهد شد که درآمد خود را از راه مکالمه مردم به دست مي‌آورند، افزود: تماس‌هاي تلفني در شبکه‌هاي نسل سوم موبايل بسيار ارزان خواهد بود.

به گفته اين کارشناس فن‌آوري نسل دوم موبايل تنها نقش به‌سزايي در گسترش خدمات صوتي موبايل و خدمات اطلاعاتي باند غيرپهن مثل خدمات پيام کوتاه ايفا کرده است اما براي تنظيم ترافيک فزاينده تلفن ‌همراه، اپراتورهاي سيار نياز به امکانات و فن‌آوري‌هاي پيشرفته‌اي دارند که فن‌آوري‌هاي نسل سوم با هدف پاسخگويي به اين نيازها شکل گرفت.

وي تصريح کرد که ظرفيت اطلاعاتي فن‌آوري نسل سوم به مراتب بيش از نسل دوم بود و با توجه به کارآيي نسل قبلي انتظارات بازار از فن‌آوري‌هاي نسل سوم بسيار بالاتر خواهد رفت.