PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فهرست دروس عمومي معارف كه بايد در مقطع كارشناسي دانشگاه پيام نور گذرانده شود



Borna66
09-14-2010, 10:40 PM
با سلام
دروس عمومي كه مي بايد در در طول دوره ي كارشناسي پاس كرد طبق جدول زير مي باشد




http://www.up.pnu-club.com/images/eklpdmlwux1fxspvi1q1.jpg


توضيحات مهم
1- دانشجويان رشته ي تاريخ به علت تكرار محتوا نمي توانند درس انقلاب اسلامي ايران انتخاب نمايند و ملزم به پاس كردن يكي از دو درس اين گرايش انقلاب اسلامي مي باشند.

2- دانشجويان دوره هاي كارداني موظف به گذراندن 4 واحد از درس جدول دروس عمومي معارف اسلامي مي باشد كه بايد يكي از دروسي از گرايش مباني نظري اسلام يا درس ديگر از گرايش اخلاق اسلامي انتخاب شود

3-دانشجويان دوره كارشناسي به كارشناسي ارشد پيوسته و دكتراي حرفه اي نيز موظف به گذراندن 12 واحد از جدول دروس عمومي معارف اسلامي مي باشند كه بايد دو درس را از گرايش مباني نظري اسلام و يك درس را هم نيز از هر يك از چهار گرايش ديگر انتخاب نمايند.

4- دانشجويان دوره كارشناسي ناپيوسته با توجه به گذراندن چهار واحد درسي در دوره كارداني صرفا موظف هستند تنها چهار درس(از هر گرايش يك درس) از چهار گرايش را انتخاب كنند.

5-دانشجويان اقليت هاي ديني مي توانند دروس موردنظر خود را بدون هيچ محدوديتي از بين كليه دروس مندرج در جدول درسي عمومي معارف اسلامي انتخاب و بگذرانند.

6-تطبيق واحد دروس قديم معارف اسلامي با دروس جديد به شرح ذيل انجام ميشود
الف- گذراندن دروس معارف اسلامي 1 و 2 از قديم به منزله ي دو درس الزامي از گرايش مباني نظري اسلامي هست و در صورتي كه دانشجو يكي از اين دروس رو گذرانده الزاما بايد يك درس ديگر از مباني نظري اسلامي انتخاب كند.
ب-گذراندن درس تاريخ اسلام به منزله تكميل درس الزامي از گرايش تاريخ تمدن اسلامي هست.
ج- گذراندن درس انقلاب اسلامي ايران و ريشه هاي ان به منزله تكميل درس الزامي از گرايش انقلاب اسلامي هست.
د- گذراندن درس اخلاق و تربيت اسلامي به منزله تكميل درس الزامي از گرايش اخلاق اسلامي هست.
ه- گذراندن درس متون اسلامي به منزله تكميل درس الزامي از گرايش آشنايي با منابع اسلامي هست.
دروس عمومي معارف اسلامي دانشجويان كليه رشته هاي الاهيات و معارف اسلامي عبارتند از:
آيين زندگي(اخلاق كاربردي)
آشنايي با قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
تاريح فرهنگ و تمدن اسلامي و ايران
لازم به ذكر است آن دسته از دانشجويان درس اخلاق اسلامي(مباني و مفاهيم ) را گذرانده اند از گذراندن درس آيين زندگي(اخلاق كاربردي) معاف هستند.و دانشجوياني كه از دروس تخصصي مشترك رشته الاهيات ، تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي را گذرانده اند از گذراندن درس فرهنگ و تمدن اسلام و ايران معاف مي باشند.
ضمنا نيمسال جاري درس تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي از دروس تخصصي مشترك رشته الاهيات حذف و به جاي آن 2 واحد درس فرهنگ و تمدن اسلام و ايران به دروس عمومي دانشجويان رشته الاهيات اضافه شده هست

موفق باشيد
روزگار خوش

Borna66
09-15-2010, 08:00 PM
با سلام
اين هم نسخه ي بروز در اين درس ها همراه با توضيحات جامعتر

http://www.up.pnu-club.com/images/qdr79fe7gm0zupooir8.jpg

http://www.up.pnu-club.com/images/gyuxekw20d76dpb868b8.jpg




- دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی نیاز به گذراندن فارسی ندارند. - دانشجویان رشته تربیت بدنی نیاز به گذراندن تربیت بدنی ۱ و ۲ را ندارند.
- دانشجویان رشته زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان نیاز به گذراندن زبان خارجه ندارند
نکات مهم :
۱- دانشجویان رشته ی تاریخ به علت تکرار محتوا نمی توانند درس انقلاب اسلامی ایران را انتخاب نمایند و ملزم به گذراندن یکی از دو درس هم گرایش انقلاب اسلامی می باشند.
۲- دانشجویان دوره های کاردانی موظف به گذراندن ۴ واحد از درس جدول دروس عمومی معارف اسلامی می باشد که باید یکی از دروسی از گرایش مبانی نظری اسلام یا درس دیگر از گرایش اخلاق اسلامی انتخاب شود

۳-دانشجویان دوره کارشناسی به کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه ای نیز موظف به گذراندن ۱۲ واحد از جدول دروس عمومی معارف اسلامی می باشند که باید دو درس را ازگرایش مبانی نظری اسلام و یک درس را هم نیز از هر یک از چهار گرایش دیگر انتخاب نمایند.

۴- دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته با توجه به گذراندن چهار واحد درسی در دوره کاردانی صرفا موظف هستند تنها چهار درس(از هر گرایش یک درس) از چهار گرایش را انتخاب کنند.

۵-دانشجویان اقلیت های دینی می توانند دروس موردنظر خود را بدون هیچ محدودیتی از بین کلیه دروس مندرج در جدول درسی عمومی معارف اسلامی انتخاب و بگذرانند.

۶-تطبیق واحد دروس قدیم معارف اسلامی با دروس جدید به شرح ذیل انجام میشود
الف- گذراندن دروس معارف اسلامی ۱ و ۲ از قدیم به منزله ی دو درس الزامی از گرایش مبانی نظری اسلامی هست و در صورتی که دانشجو یکی از این دروس رو گذرانده الزاما باید یک درس دیگر از مبانی نظری اسلامی انتخاب کند.

ب-گذراندن درس تاریخ اسلام به منزله تکمیل درس الزامی از گرایش تاریخ تمدن اسلامی هست.

ج- گذراندن درس انقلاب اسلامی ایران و ریشه های ان به منزله تکمیل درس الزامی از گرایش انقلاب اسلامی هست.

د-گذراندن درس اخلاق و تربیت اسلامی به منزله تکمیل درس الزامی از گرایش اخلاق اسلامی هست.

ه- گذراندن درس متون اسلامی به منزله تکمیل درس الزامی از گرایش آشنایی با منابع اسلامی هست.

دروس عمومی معارف اسلامی دانشجویان کلیه رشته های الاهیات و معارف اسلامی عبارتند از:
آیین زندگی(اخلاق کاربردی)
آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
تاریح فرهنگ و تمدن اسلامی و ایران

لازم به ذکر است آن دسته از دانشجویان درس اخلاق اسلامی(مبانی و مفاهیم ) را گذرانده اند از گذراندن درس آیین زندگی(اخلاق کاربردی) معاف هستند.و دانشجویانی که از دروس تخصصی مشترک رشته الاهیات ، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی را گذرانده اند از گذراندن درس فرهنگ و تمدن اسلام و ایران معاف می باشند.

درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی از دروس تخصصی مشترک رشته الاهیات حذف و به جای آن ۲ واحد درس فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به دروس عمومی دانشجویان رشته الاهیات اضافه شده هست.

Borna66
09-15-2012, 04:38 PM
اطلاعیه جدید درباره درس آشنایی با دفاع مقدس (http://eostad.ir/)


پیرو نامه شماره ۲۵۴/۶۸/۳ مورخ ۲۱/۹/۹۰ درخصوص ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس به عنوان درس اختیاری ( اجباری) برای کلیه دوره های مقطع کارشناسی مطابق بند ذیل به آگاهی می رساند:

۱- دانشجویانی که تا نیمسال دوم ۹۱-۹۰ در دانشگاه پیام نور (http://pnu-club.com) دانش آموخته می شوند و یکی از دروس عمومی آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،انقلاب اسلامی ایران،آشنایی با دفاع مقدس و اندیشه سیاسی امام خمینی را گذرانده اند نیازی به گذراندن درس اختیاری آشنایی با دفاع مقدس ندارند.

۲- دانشجویانی که درس آشنایی با دفاع مقدس را به عنوان درس عمومی اخذ و گذرانده اند نیازی به گذراندن درس مذکور به عنوان درس اختیاری ندارند.

۳- سایر دانشجویان (http://pnu-club.com) که شامل بند ۱ و ۲ نمی شوند باید بر اساس مقررات درس مذکور را اخذ و بگذرانند. شایان ذکراست در صورتیکه رشته هایی فاقد درس اختیاری باشد درس مذکور اضافی الزامی درج می شود و به واحدهای گذرانده لازم جهت فراغت از تحصیل اضافه و در میانگین کل موثر می باشد .





http://up.pnu-club.com/images/upkpirv5nqqv1qlpv912.jpg (http://www.pnu-club.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fup.pnu-club.com%2Fimages%2Fupkpirv5nqqv1qlpv912.jpg)