PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تغییرات دستورالعمل کمیسیون موارد خاص آموزشی دانشگاه آزاد اعلام شد



Borna66
09-14-2010, 02:48 PM
دانشگاه آزاد اسلامی آخرین تغییرات دستورالعمل اجرایی کمیسیون موارد خاص آموزشی را به همراه تفویض اختیارات جدید و یکسان به واحدهای دانشگاه بزرگ، بسیار بزرگ، جامع و مناطق این دانشگاه اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این دستورالعمل جدید، تفویض اختیارات انجام شده موضوع این بخشنامه فقط در مورد رسیدگی به مسایل آموزشی دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و دانشجویان تحت پوشش سازمان سما در مقاطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) است و اتخاذ تصمیم در خصوص مشکلات آموزشی دانشجویان دوره‌های دکتری حرفه‌ای دامپزشکی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی کما فی سابق به عهده کمیسیون موارد خاص آموزشی سازمان مرکزی است همچنین رسیدگی به مشکلات آموزشی دانشجویان رشته‌های گروه علوم پزشکی به عهده معاونت علوم پزشکی دانشگاه است.
در مواردی که اختیار تصمیم گیری به کمیسیون‌های موارد خاص آموزشی واحدهای بزرگ، بسیار بزرگ، جامع و منطقه، تفویض شده است، کمیسیون باید رای قطعی را صادر کرده و از ارسال پرونده و راهنمایی دانشجویان برای مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه خودداری کند.
واحدهای بزرگ نیز از این پس می‌توانند برابر دستورالعمل مربوط، کمیسیون موارد خاص آموزشی تشکیل داده و پس از تعیین اعضاء، نسبت به صدور احکام ایشان و تصمیم گیری برای حل مشکلات دانشجویان اقدام کنند.
اختیارات تفویض شده به کمیسیون موارد خاص آموزشی واحدهای بزرگ، بسیار بزرگ، جامع و منطقه، تنها جهت اتخاذ تصمیم در موارد خاص است و قابل تعمیم به سایر موارد مشابه دیگر نیست و فقط برای فرد یا افراد خاصی که کمیسیون تشخیص داده، قابل اجرا است.
واحدهای دانشگاهی موظف هستند نسبت به توجیه کامل دانشجویان جدید الورود و در حال تحصیل اقدام کرده و با تشکیل کارگاه‌‌های آموزشی برای اساتید، مدیران گروه‌ها و کارکنان حوزه آموزش، اطلاع رسانی لازم را در جهت شفاف سازی مقررات انجام دهند.
در مواردی که به تشخیص کمیسیون، مشکل آموزشی ایجاد شده برای دانشجو ناشی از سهل‌انگاری و یا تخلف دانشجو، کارشناس مربوط، مدیر گروه و یا استاد مربوط باشد، مورد به صورت مستند و با شرح و گزارش کامل جهت پیگیری به دفتر سنجش و نظارت سازمان مرکزی اعلام شود.
کمیسیون موارد خاص آموزشی واحدها و مناطق پس از ابلاغ این بخشنامه و تشکیل اولین جلسه کمیسیون، موظف هستند صورت جلسه را به همراه برنامه تشکیل کمیسیون و اعضاء شرکت‌کننده به سازمان مرکزی (دفتر معاونت آموزشی) ارسال کنند سپس پس از پایان هر ماه به طور مستمر صورت جلسات کمیسیون‌های تشکیل شده را به دفتر سنجش و نظارت سازمان مرکزی دانشگاه ارسال کنند.