PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پخت غذا در ظروف تفلون موجب سرطان كبد، سینه و بیضه می شود



آبجی
09-13-2010, 01:14 PM
یك متخصص تغذیه گفت: بر اثر تجزیه لایه پوشاننده ظروف تفلون حدود ۱۵ نوع ذره بخار سمی آزاد می شود.
سید ضیاءالدین مظهری در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تحقیقات نشان می دهد یكی از مواد سرطان زای موجود در ظروف تفلون در موش ۴ نوع سرطان شامل سرطان كبد، پانكراس، سینه و بیضه ایجاد می كند.
وی ادامه داد: اگر چه ظروف تفلون یا نچسب، طرفداران زیادی دارد ولی در مورد مضرات و تاثیرات نامطلوب آن هم صحبت های زیادی می شود.
وی گفت: تحقیقی كه در آمریكا انجام شده، نشان می دهد كه وقتی دمای ظروف تفلون، از حد معینی بالا برود، بر اثر تجزیه لایه پوشاننده آن، حدود ۱۵ نوع ذره بخار سمی آزاد می شود.
این متخصص تغذیه افزود: در تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده كه یكی از مواد سرطان زای موجود در ظروف تفلون، در موش ۴ نوع سرطان شامل سرطان كبد، پانكراس، سینه و بیضه ایجاد می كند.
مظهری گفت: بر همین اساس می توان احتمال داد كه استفاده دراز مدت از این ظروف و مواجهه زیاد با این ماده در انسان نیز چنین اثرات سوئی داشته باشد.
وی افزود: هرچه ظروف با پوشش تفلون، گرمتر شود، احتمال آزاد شدن بخارات سمی از آنها بیشتر است. از سوی دیگر تحقیقات علمی ثابت كرده است كه هر چه سن ظروف كمتر، یا به عبارتی ظرف، نوتر باشد، در صورتی كه حرارت زیادی به ظرف خالی داده شود، تاثیرات سوء آن بیشتر است.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: نكته مهم دیگر این است كه باید از بازسازی ظروف تفلون، جداً خودداری كرد، چون نوع ماده مصرفی و نحوه كار آن مورد تایید نیست.




منبع : خبرگزاری فارس