PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : امیررضای 4 ساله با پروازش به 3 نفر زندگی بخشید



armin200011
08-26-2010, 12:01 PM
امیررضای 4 ساله با پروازش به 3 نفر زندگی بخشید





امیررضای 4 ساله با پروازش به 3 نفر زندگی بخشید



خراسان: در يک عمل جراحي سنگين، دو کليه و کبد کودکي چهار و نيم ساله که دچار مرگ مغزي شده بود به سه بيمار نيازمند پيوند زده شد و حيات دوباره اي به آنان بخشيد.

به گزارش خراسان عقربه هاي ساعت 18:45 روز بيست و هشتم مردادماه را نشان مي دادند و اهالي مومن و روزه دار شهرستان جوين براي مراسم افطاري خود را آماده مي کردند که حادثه اي تلخ لبان خشکيده مادر و پدري را با اشک ديده سيراب کرد و داغ بزرگي بر دل آن ها نهاد.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://www.imgbx.com/show.php/15894_66621778.jpeg.html)

ماجرا از اين قرار است که اميررضا در کنار خيابان مشغول بازي بود و هنگامي که قصد داشت از عرض خيابان عبور کند ناگهان يک دستگاه خودروي سواري سمند او را زير گرفت و پسر بچه به علت شدت صدمات وارد شده در برابر چشمان حيرت زده پدرش بيهوش شد.

پيکر نيمه جان اميررضا بلافاصله به مرکز درماني جوين انتقال يافت و از آن جا به بيمارستان شهيدبهشتي سبزوار اعزام شد. با توجه به پارگي کبد پسربچه، پزشکان متخصص بلافاصله او را تحت عمل جراحي قرار دادند و کبد کودک ترميم شد، اما حال عمومي او به علت شدت صدمات به ناحيه سر و شکم رضايت بخش نبود و او پس از گذشت سه روز دچار مرگ مغزي شد.

بي احتياطي راننده سمند، علت وقوع حادثه است

فرمانده انتظامي شهرستان جوين درباره اين حادثه به خراسان گفت: در پي اعلام تصادف خودرو سمند با کودک چهار و نيم ساله، ماموران انتظامي در کوتاه ترين زمان ممکن خود را به محل حادثه واقع در حوالي ميدان بسيج اين شهرستان رساندند و اقدامات قانوني لازم را پس از انتقال مصدوم حادثه به مراکز درماني به عمل آوردند.سرهنگ حسين بدري افزود: برابر بررسي هاي اوليه بي احتياطي راننده سمند در بي توجهي به جلو در زمان رانندگي به عنوان علت حادثه اعلام شده است.وي در عين حال خاطرنشان کرد: تحقيقات در اين باره ادامه دارد.

پدر و مادر داغدار با پيوند اعضاء پاره تن شان موافقت کردند

دکتر ابراهيم خالقي، مسئول واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در گفت وگو با خراسان گفت: متاسفانه اميررضا پس از گذشت سه روز از زمان عمل جراحي اوليه و بستري در بيمارستان سبزوار دچار مرگ مغزي شد و با اعلام اين موضوع به اين واحد، هماهنگي هاي لازم از طريق مشاوره با استادان متخصص و زبده براي انجام مقدمات عمل پيوند اعضا به عمل آمد و آقاي مرادي که رابط واحد پيوند اعضا در بيمارستان شهيد بهشتي است براي گفت وگو با خانواده کودک و جلب رضايت آنان، تلاش خود را آغاز کرد.

وي افزود: مادر و پدر اين پسربچه با توجه به مصيبت بزرگي که ديده اند راضي به رضاي خداي بزرگي شدند که اميررضا را به آن ها داده بود و امانت را به خالق يکتاي بي همتا تحويل دادند.

مادر اين کودک در زمان اعلام رضايت خود مبني بر عمل پيوند اعضا اظهار داشت: امانت خود را در ماهي که خدا ما آدم ها را به ضيافت دعوت کرده به ميهماني مي فرستيم و راضي به رضاي الهي هستيم. ولي دوست داريم چشمان زيباي اميررضا همان گونه که خداوند آن ها را به او عطا کرده بود دست نخورده و معصومانه براي هميشه بسته شود و فرزندم در آغوش خاک با همان چشم ها بخوابد.

دکتر ابراهيم خالقي خاطرنشان کرد: مقارن ساعت ۱۰صبح روز سوم شهريورماه، دويست و بيست ونهمين عمل پيوند اعضا در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد آغاز شد و دو کليه و کبد کودک چهار و نيم ساله در يک عمل جراحي از بدنش خارج شد.

وي افزود: دو کليه اين کودک معصوم به دو بيمار ۱۱و۲۰ ساله پيوند زده شد و کبد او نيز با دستان پرتوان و خستگي ناپذير دکتر توتوني که براي انجام اين عمل از طريق هوايي از شيراز به مشهد آمده بود از بدن او خارج و ساعت يک بعدازظهر نيز به بيمارستان نمازي شيراز انتقال داده شد تا در ساعت ۳ بعدازظهر به بيمار نيازمند ديگري پيوند زده شود و حيات دوباره اي را جاري کند.

دکتر خالقي با اشاره به محدوديت هاي اين عمل جراحي در زمان تشخيص مرگ مغزي گفت: در بيماران ۵ سال به بالا، ۲۴ساعت زمان لازم است تا مرگ مغزي با معاينات دقيق پزشکان متخصص تاييد شود اما اين مدت زماني در افراد زير ۵سال ۷۲ ساعت است.

وي تصريح کرد: در بين شهرستان هاي استان خراسان رضوي، نيشابور و سبزوار به ترتيب نسبت به جمعيت خود بالاترين درصد اهداي اعضا را دارند. اما ما نيازمند اطلاع رساني و آموزش صحيح هستيم تا اين فرهنگ در کشورمان نهادينه شود.

مسئول واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: در کشوري مانند اسپانيا که بالاترين درصد اهداي اعضا را دارد ميزان اهداي عضو به ازاي هر يک ميليون نفر ۳۵ تن است. اما در کشور ما اين رقم ۹/۲ درصد است.

وي افزود: از ابتداي سال جاري تاکنون ۱۷عمل جراحي عمل پيوند اعضا در مشهد انجام شده است. متاسفانه در اين مدت زماني ۴۰مورد مرگ مغزي داشته ايم که ۲۸مورد مناسب پيوند اعضا بوده است، اما تنها ۱۷خانواده با اين عمل انسان دوستانه موافقت کرده اند.دکتر ابراهيم خالقي گفت: هم اکنون يک هزار نفر در استان خراسان رضوي نيازمند عمل پيوند اعضا هستند و در فهرست انتظار ثبت نام کرده اند و اين افراد داراي شرايط اقتصادي مناسبي نيز نيستند که بتوانند با پرداخت هزينه، مشکل خود را مرتفع کنند، لذا واقعا نيازمند همياري و احساس مسئوليت بيشتر شهروندان در اين ارتباط هستيم.

علي: خواب باران ديدم، مادرم گفت آب باران شفابخش است

پسربچه ۱۱ ساله اي که براي انجام عمل پيوند کليه آماده شده بود، قبل از اعزام به اتاق عمل روي صندلي نشسته بود و با خودش فکر مي کرد.

لحظاتي پا به حريم تنهايي اش گذاشتيم. علي که از درد و رنج بيماري، بدنش ضعيف و لاغر شده بود سلام کرد. او مي خواست از روي صندلي بلند شود اما به خاطر ضعف بدني قادر نبود.

علي گفت: چند شب پيش خواب ديدم باران مي آيد و من دارم آب جمع مي کنم. وقتي از خواب بيدار شدم براي مادرم تعريف کردم و او گفت: آب باران شفابخش است و حتما از اين درد و رنج راحت خواهي شد.

امروز پدر و مادرم گفتند يک فرشته کوچک مي خواهد تو را نجات بدهد.در اين لحظه علي به سختي دست هاي کوچکش را بالا آورد و با چشماني پراشک گفت: دعا مي کنم خدا همه بيماران را شفا دهد.

علي در ادامه گفت: به فوتبال خيلي علاقه دارم و آرزو دارم مهندس کامپيوتر بشوم. او درباره احساس خود نسبت به اميررضا گفت: براي شادي روح اميررضا تا آخر عمرم صلوات مي فرستم تا خوشحال بشود.لحظاتي بعد پسربچه ۱۱ساله براي اعزام به اتاق عمل آماده شد و خودش را به دست سرنوشت سپرد.

پدر علي: خاک پاي پدر ومادر اميررضا هستم

پدر و مادر علي در گوشه اي از راهرو ايستاده بودند و گريه مي کردند. پدر علي گفت: ۴۷ سال سن دارم و راننده ميني بوس هستم. دوسال قبل پسر بزرگم به علت بيماري کليه تحت درمان قرار گرفت و خانمي به نام «مشهدي» با اهداي کليه او را از مرگ حتمي نجات داد.من برابر توصيه پزشک معالج، فرزندان ديگر خود را نيز به چکاپ بردم اما مشخص شد فرزند دوم نيز دچار نارسايي کليه است. الان يک سال و چند ماه است که علي روزي ۴ بار دياليز مي شود.او در حالي که گريه مي کرد افزود: من خاک پاي پدر و مادر اين فرشته کوچک هستم و به آن ها از صميم قلب تسليت مي گويم و براي کودک نازنين شان نيز آرزوي رحمت بي پايان الهي دارم.

پيکر فرشته کوچک به سردخانه انتقال يافت

چند دقيقه از ساعت يک ظهر گذشته بود و هنوز معنويت طنين روح بخش اذان ظهر در فضاي بيمارستان امام رضا(ع) مشهد موج مي زد که عمل خارج کردن کليه ها و کبد اميررضا به پايان رسيد و پيکر نازنين اين کودک بهشتي به سردخانه بيمارستان انتقال يافت تا صبح روز چهارم شهريورماه پس از طي تشريفات قانوني به خانواده اش تحويل داده شود و پس از انتقال به زادگاهش (شهرستان جوين) به آغوش خاک سپرده شود.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://www.imgbx.com/show.php/15892_66622981.jpeg.html)

پدر و مادر اميررضا دل در سبد عشق به رود نيلگون آسمان سپردند تا گوهري گران بيابند و پاره تن شان در ماه رمضان که دريچه هاي نور به سوي آدميان گشوده شده است ميهمان خوان رحمت و مغفرت خداوند تبارک و تعالي باشد.