PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نهايت استفاده از موتور گرافيكي جديد ويندوز Vista با نام Aero



TAHA
08-09-2010, 11:29 PM
نهايت استفاده از موتور گرافيكي جديد ويندوز VISTA با نام AERO

حتما به خوبي مطلع هستيد كه نسخه آزمايشي ويندوز جديد Microsoft با نام اختصاري VISTA وارد بازار شده است و شايد تا به حال بسياري از كاربران هم آن را نصب و امتحان كرده اند. اين ويندوز به نوبه خودش تحول بزرگي محسوب ميشود و Microsoft روي آن حساب ويژه اي باز كرده است. ما هم اميدواريم كه چنين باشد و دچار مشكلات بعدي نگردد.
در اين مقاله و شايد مقالات بعدي قصد دارم كمي درباره اين ويندوز بحث نمايم و ترفندهاي آن را به شما آموزش دهم و تا حد امكان شما كاربران را با اين ويندوز جديد آشنا سازم.
در اين مقاله ميخواهم راجع به سيستم واسط كاربري جديد ويندوز Vista با نام Avalon صحبت نمايم.
ويندوز Vista از يك سيستم واسط كاربري جديد با نام Avalon استفاده ميكند ( AERO Engine ) . اين سيستم از چندين Effect سه بعدي جديد براي نمايش رابط كاربري استفاده مينمايد كه نمايش محيط كاربري را بسيار جذاب و كاربر پسند مينمايد. براي اينكه شما بتوانيد از اين رابط كاربري نهايت استفاده را ببريد ، به يك كارت گرافيك ويديويي 3D قدرتمند با درايورهاي مخصوص ( LDDM ) نياز داريد. توجه داشته باشيد كه اين درايورهاي مخصوص حتما براي نمايش Effect ها در ويندوز VISTA ضروري ميباشند. LDDM معادل عبارت Longhorn Display Driver Model ميباشد ، شما ميتوانيد اين درايورهاي مخصوص را براي كارتهاي گرافيك مدل ATI از اين آدرس و براي كارتهاي گرافيك مدل NVIDIA از اين آدرس ، و البته به شرط پشتيباني كارت گرافيك شما از اين درايورها ، دريافت و نصب نماييد.
در حال حاضر اين سيستم در ويندوز Vista براي كارتهاي گرافيك ATI Radon 9800 تست شده است و اين سري از كارتهاي گرافيك از آن به خوبي پشتيباني ميكنند. در ويندوز Vista اگر كارت گرافيك شما از اين مدل نباشد اين سيستم به صورت كامل فعال نخواهد شد و Effect هاي آن قابل مشاهده نخواهد بود. اين امر به دليل كنترل سخت افزارها در ويندوز Vista صورت ميگيرد.
در اين مقاله شما خواهيد آموخت كه چگونه ميتوان اين كنترل سخت افزاري را غير فعال نموده و به اين ترتيب خواهيد توانست از جلوه هاي ويژه اين سيستم به صورت كامل استفاده نماييد.
پس با ادامه مقاله همراه باشيد.
توجه داشته باشيد كه اگر از كارت گرافيك قدرتمندي استفاده نميكنيد به هيچ عنوان اين كار را انجام ندهيد ، زيرا ممكن است باعث بروز مشكلاتي از قبيل كندي بيش از حد سرعت عمليات ويندوزي و مشكلاتي در نمايش فولدرها و ... شود. بنابراين در انجام اين ترفند بسيار دقت نماييد.
توجه داشته باشيد كه اگر از كارتهاي گرافيك سري ATI Radon 9800 استفاده ميكنيد ميتوانيد براي فعال كردن سيستم Avalon ( يا همان موتور AERO ) يكي از مراحل زير را انجام دهيد :
1- از مسير زير براي اجراي سيستم استفاده نماييد :
X:\Windows\System32\UXSS.exe
توجه : منظور از X مسير نصب ويندوز ميباشد.
2- فعال كردن سيستم از طريق User Experience Session Management Services
اما اگر كارت گرافيك قدرتمند ديگري استفاده ميكنيد ابتدا بايد به روش زير كنترل سخت افزاري را غير فعال نماييد :
از طريق Run عبارت Regedit را اجرا نماييد.
مسير زير را بيابيد :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft
بر روي پوشه Microsoft راست كليك كرده و از گزينه NEW ، گزينه KEY را انتخاب نماييد تا يك كليد ( پوشه ) جديد در زير مجموعه كليد Microsoft ايجاد گردد. نام كليد را DWM بگذاريد.
روي اين كليد ( پوشه ) جديد يك بار كليك كنيد. سپس روي صفحه سمت راست آن راست كليك كرده و يك كليد از نوع DWORD و با نام EnableMachineCheck بسازيد.
روي اين كليد دوبار كليك كنيد و مقدار 0 را به آن اختصاص دهيد. عدد صفر براي غير فعال كردن و عدد يك براي فعال كردن اين قابليت استفاده ميشود.
به اين ترتيب كنترل سخت افزار براي سيستم Avalon غير فعال ميشود و شما ميتوانيد Effect هاي آن را براي هر كارت گرافيكي امتحان نماييد. فقط به نكته اي كه در بالا در مورد كارت گرافيك مورد استفاده عرض كردم حتما توجه نماييد زيرا در صورت قديمي و ضعيف بودن كارت گرافيك و نيز در اختيار نداشتن درايورهاي LDDM دچار مشكلات جدي بعدي خواهيد شد و تمام مسئوليت اين كار به عهده خود شما ميباشد.