PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فناوری اطلاعات چیست ؟(سيك تعريف ساده و مختصر)



Y@SiN
08-06-2010, 06:10 PM
فناوری اطلاعات یا همان IT وبه تعبیر کاملتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT مخفف عبارت انگلیسی Information & Communication Technology است که منظور از آن مجموعه ابزارها و روش های لازم برای تولید, نگهداری, پردازش, توزیع و انهدام اطلاعات به معنی فراگیر آن (شامل متن، صوت و تصویرو…) است .
فناوری اطلاعات گستره بسیار عظیمی دارد که در حال حاظر به عنوان مطرح ترین تسهیل کننده امور در سازمان ها و به تبع آن در جوامع بشری مطرح است . فناوری اطلاعات را می توان از زوایای بسیار زیادی مورد بررسی قرار داد , اما در بالاترین سطح بررسی ها دو دیدگاه زیر مطرح هستند :
۱ – مهندسی فناوری اطلاعات Information Technology Engineering
2 - مدیریت فناوری اطلاعات Information Technology Management
در مقوله مهندسی فناوری اطلاعات بیشتر مسایل فنی و تکنیکال فناوری اطلاعات مورد بحث است مانند طراحی و پیاده سازی یک وب سایت یا تامین امنیت یک شبکه کامپیوتری و… از طرف دیگر در زمینه مدیریت فناوری اطلاعات( ITM ) به مباحث کلان IT و مشکلات پیش روی مدیریت سازمان در استفاده از IT و راهکارهای پیشنهادی پرداخته می شود .
با وجود پیوند ناگسستنی میان دو دیدگاه بالا اما در نهایت هر کدام از دیدگاه ها متخصصان و علاقه مندان خاص خود را دارد و فعالیت اصلی ما در این وبلاگ مباحث مدیریت فناوری اطلاعات خواهد بود . در پست بعدی مدیریت فناوری اطلاعات و زمینه های کاری آن به طور دقیقتری معرفی می شوند .