PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بهترين گوشي‌هاي هوشمند جايگزين آيفون كدامند؟



Dr.Mobile
08-03-2010, 07:25 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg


آميزه‌اي از هنر پنهان‌كاري و نوآوري در نزد اپل موجب شده هر زمان كه اين شركت دستگاه جديدي را معرفي مي‌كند، توجه همگان به آن جلب شود و گوشي آيفون نيز از اين قاعده مستنثي نيست.



به گزارش(ايسنا)، اما اين بار اين توجه به دليل بروز مشكل آنتن‌دهي در آيفون 4 و شكايت خريداران آن از اين بابت بيش‌تر جنبه منفي به خود گرفت تا جنبه مثبت و موجب شده كه اين دستگاه با وجود استقبال اوليه مصرف‌كنندگان، تا اندازه زيادي تحت‌الشعاع اين مشكل قرار بگيرد.
اگرچه نمي‌توان از امكانات و جذابيت‌هاي ظاهري آيفون 4 چشم‌پوشي كرد اما اين مشكل فرصتي را فراهم كرد تا يادآوري شود آيفون تنها تلفن هوشمند موجود در بازار نيست. اين گزارش در ادامه به بررسي 10 گوشي مي‌پردازد كه به‌عنوان انتخاب‌هاي مناسب براي خريد به‌جاي آيفون پيشنهاد مي‌شوند.



* گوشي Palm Pre
اگرچه پالم از موفقيتي كه اميدوار بود با نسل جديد تلفن‌هاي هوشمند خود تجربه كند، بهره‌مند نشد اما گوشي Palm Pre براي دربرگيري نرم‌افزار جديد webOS به‌طور معقولانه‌اي قابل مقايسه با سيستم عامل آندرويد يا iOS آيفون از نظر امكانات و راحتي استفاده است.
پشتيباني از امكان اجراي هم‌زمان چند برنامه در WebOS به كاربران امكان مي‌دهد، به‌صورت هم‌زمان چند برنامه را باز نگه دارند و استفاده از فن‌آوري‌هاي وب مانند جاوا اسكريپت، CSS و XML ساخت برنامه از سوي طراحان براي webOS را راحت‌تر مي‌كند.
اين تلفن هوشمند با داشتن يك صفحه لمسي 3.1 اينچي و يك دكمه تا اندازه‌اي شبيه آيفون است؛ بدنه اين گوشي سياه و اندكي خميده است و برخلاف آيفون داراي كي‌بورد كامل كشويي است كه پيام نوشتن را راحت‌تر مي‌كند و مولتي تاچ آن از كنترل هاي مبتني بر اشاره پشتيباني مي‌كند اما از سوي ديگر Pre همانند آيفون امكان توسعه حافظه از طريق كارت حافظه فلش را ندارد.


* HTC Evo 4G
گوشي Evo را به دليل اينكه نخستين تلفن هوشمند نسل چهارم است، مي‌توان در اين فهرست جاي داد. اين گوشي با استفاده از فن‌آوري وايمكس سريع ترين اتصال شبكه اي را كه مي توان دريافت كرد، فراهم مي كند.
به‌عنوان يك گوشي 20 درصد ضخيم‌تر و سنگين‌تر از آيفون است اما داراي يك صفحه لمسي 4.3 اينچي، دوربين هشت مگاپيكسلي و عمر باتري استاندارد است. اين تلفن هوشمند از ميكرو اس دي براي ذخيره‌سازي و پورت HDMI براي خروجي مولتي‌مديا استفاده كرده و با نسخه 2.2 آندرويد كار مي‌كند كه سيستم عامل تلفن همراه كد باز گوگل است و به سرعت در حال كسب محبوبيت در ميان طراحان برنامه است.
* Wave سامسونگ
اين گوشي كه نخستين تلفن هوشمند مبتني بر نرم‌افزار Bada سامسونگ است، داراي يك نمايشگر صفحه لمسي بزرگ 3.3 اينچي از نوع OLED، پردازنده يك گيگاهرتزي و دوربين پنج مگاپيكسلي بوده و ممكن است در نزد كساني كه به دنبال يك گزينه جديد به‌جاي پلتفرم‌هاي شناخته شده هستند، محبوبيت پيدا كند.
اين دستگاه شكل و حالت خارق‌العاده‌اي داشته و با مجموعه‌اي از ابزارك‌هاي مفيد عرضه شده كه آن را بسيار قابل استفاده و سرگرم كننده مي‌سازد. امكانات اصلي آن واضح و ساده براي استفاده هستند، در حالي كه نمايشگر مولتي تاچ آن فوق‌العاده و بسيار واكنش‌پذير به نظر مي‌رسد.
* HTC HD2
شركت HTC فقط تلفن‌هاي آندرويدي نمي‌سازد؛ گوشي HD2 يكي از محصولات اين سازنده تايواني است كه برمبناي نرم افزار ويندوز موبايل 6.5 مايكروسافت است و موفقيت تعجب‌آوري را تجربه كرده است.
دليل موفقيت HD2، نمايشگر لمسي 4.3 اينچي آن و افزوده شدن رابط كاربري Sense است كه به كاربران امكان مي‌دهد پروفايل‌هايي را براي كار و بازي ايجاد كنند و ابزارك‌هايي دارد كه اطلاعات را از شبكه‌هاي اجتماعي مختلف مانند فيس بوك، توييتر و فليكر دريافت مي‌كنند.
نمايشگر بزرگ 480 در 800 آن به اين معني است كه كي‌بورد آن اسكرين اين گوشي مفيدتر از ساير گوشي‌هاي صفحه لمسي است در حالي كه در امكاناتي مانند پردازنده يك گيگاهرتزي، پشتيباني از HSPA، واي فاي و GPS با دستگاه‌هاي پيشرفته ديگر برابري مي‌كند.
اگرچه نمايشگر بزرگ آن وفق يافتن با صفحه‌اش را دشوار مي‌كند اما اين گوشي تنها 11 ميليمتر ضخامت دارد و با داشتن 157 گرم وزن، خيلي سنگين محسوب نمي‌شود.
* بلك بري بولد 9700
اين گوشي نه تنها به عنوان يك تلفن اداري معرفي شد بلكه با داشتن برنامه بلك بري مسنجر در نزد پيام بازان نيز موفقيت كسب كرد.
اين دستگاه كي‌بورد دارد و در آن به‌جاي گوي چرخان بكار رفته در مدل‌هاي قبلي بلك بري، يك صفحه حساس به لمس جايگزين شده است.
شركت RIM قابليت ارسال اي‌ميل را در اين گوشي بهتر از سازندگان ديگر گنجانده است و تقريبا تمامي پيام‌ها از جمله اي‌ميل ها و پيام‌هاي فيس بوك در يك جا قابل مشاهده هستند.
9700 براي پيام‌رساني ساخته شده و استفاده از بلك بري مسنجر در اين دستگاه لذت‌بخش است. دوربين 3.2 مگاپيكسلي اين گوشي نيز خوب بوده و با فلش عرضه مي‌شود. اما عمر باتري اين دستگاه كه نيازمند شارژ روزانه است و ناوبري به دليل كند بودن فوق‌العاده نقشه بلك بري، بزرگ ترين معايب اين دستگاه است.
* Milestone موتورولا
گوشي Milestone نخستين گوشي آندرويدي اداري‌گرايي بود كه ازسوي موتورولا عرضه شد. در حالي كه نكسوس وان در هنگام عرضه تمامي توجه مطبوعاتي را به خود جلب كرد Milestone موفق شد به فروش يك ميليون دستگاه دست يابد و در اين زمينه نخستين نسل آيفون را مغلوب كند.
موتورولا براي اين گوشي يك طراحي مدرن با كي‌بورد كشويي انتخاب كرد. اين گوشي در ويژگي‌هاي سخت‌افزاري برتر از گوشي اپل بوده و در سيستم عامل آندرويد آن امكاناتي افزوده شده كه اين دستگاه را به يك رقيب واقعي تبديل كرده است.
* Galaxy S سامسونگ
يكي از گوشي‌هاي بزرگ در بازار Galaxy S سامسونگ است كه با امكاناتي هم‌چون نمايشگر چهار اينچي كه از 16 ميليون رنگ پشتيباني مي‌كند، عرضه مي‌شود.
پردازنده يك گيگاهرتزي و امكان اجراي هم‌زمان چند برنامه به اين گوشي امكان مي‌دهد از عهده پرتقاضاترين برنامه‌هاي مولتي مديا به راحتي بربيايد.
مشاهده تصاوير و مرور اينترنت در نمايشگر AMOLED اين دستگاه بسيار لذت‌بخش است و اين تلفن داراي يكي از بهترين متودهاي وارد كردن متن با استفاده از فن‌آوري Swype است.
برنامه واقع‌گرايانه‌اي به‌نام Layer در اين تلفن از پيش نصب شده كه با اطلاعات مبتني بر مكان در آنچه كه كاربر با استفاده از دوربين گوشي در جست‌وجويش است، هم‌پوشاني مي‌كند. اين دستگاه با حافظه داخلي هشت گيگابايت يا 16 گيگابايت و پشتيباني از حافظه اضافي 32 گيگابايت مجهز است.
* نوكيا N900
اين گوشي كه شبيه رايانه‌هاي جيبي با سيستم عامل مبتني بر لينوكس چندمنظوره است، مناسب خريداراني است كه مايلند دستگاهي با كاركردهاي بيش از يك تلفن هوشمند داشته باشند.
اگرچه اين تلفن براي انجام مكالمات تلفني همانند يك تلفن مستطيلي مي‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد اما با داشتن كي‌بورد كشويي براي پيام‌رساني و اي‌ميل به نوعي طراحي شده تا به شكل رايانه لوحي مورد استفاده قرار بگيرد. برخلاف بسياري از گوشي‌هاي موبايل از فلش و جاوا اسكريپت در مرورگر خود استفاده مي‌كند و داراي پشتيباني داخلي براي تماس گرفتن با استفاده از امكاناتي همانند تلفن اينترنتي (VoIP) به جاي شبكه سلولاري است.
اين گوشي هم‌چنين مي‌تواند كارهاي ديگري را كه تلفن‌هاي هوشمند ديگر قادر به انجام آن هستند، مانند GPS براي ناوبري، ضبط ويديو و گرفتن عكس و متصل شدن به يك تلويزيون يا مونيتور براي پخش ويديوي H.264 يا Mpeg-4 را انجام دهد.
* نكسوس وان گوگل
با اين گوشي آگاهي عمومي از سيستم عامل آندرويد گوگل گسترده‌تر شد و نخستين تلفن هوشمندي است كه از نسخه 2.1 آندرويد استفاده كرده و به‌روزرساني‌ها براي آندرويد را دريافت مي‌كند.
اين تلفن هوشمند همانند آيفون داراي امكانات كامل براي اتصال به اينترنت، پخش موسيقي و ويديو و كتابخانه بزرگي از برنامه‌هاست كه به كاربران امكان مي‌دهد، قابليت‌هاي تلفن را انتخاب و نصب كنند.
تلفن گوگل داراي صفحه لمسي بزرگ‌تر و دوربين بهتري از نوع به‌كار رفته در آيفون است. هم‌چنين قابليت‌هاي ناوبري رايگاني عرضه مي‌كند كه در آيفون با پرداخت هزينه اضافي قابل دسترس هستند اما اصرار گوگل براي عرضه مستقيم آن به مصرف‌كنندگان فروش متوسط آن را در پي داشته است.
* HTC Desire
گوشي Desire با نمايشگر OLED كه 3.7 اينچ اندازه دارد، از نظر قدرت فني و امكانات اغلب با نكسوس وان مقايسه مي‌شود كه آن هم ساخت HTC است اما داراي امكانات بيش‌تري شامل رابط كاربري Sense است كه اين گوشي ندارد.
در اين دستگاه همانند نكسوس وان پردازنده اسنپ دراگون يك گيگاهرتزي Qualcomm به‌كار رفته و جديدترين نسخه آندرويد را كه براي نخستين بار در نكسوس وان عرضه شد، اجرا مي‌كند.
Desire كه پيش از اين به‌نام HTC Bravo شناخته شده بود، از فلش 10.1 پشتيباني مي‌كند؛ داراي دوربين پنج مگاپيكسلي با فلش و قابليت برچسب‌گذاري موقعيت جغرافيايي، قطب‌نماي ديجيتالي، راديو اف ام، GPS، بلوتوث، واي فاي و اتصال نسل سوم است. اين تلفن به‌جاي گوي چرخان داراي جوي استيك نوري است كه با يك دكمه باريك احاطه شده است تا قابليت استفاده آن را بهبود دهد.