PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفي كامل و جامع رشته ي فني کاربردي (کارداني) فنّی عمران – عمران روستایی - گروه رياضي-فني کاربردي (کارداني)



Borna66
08-02-2010, 10:50 AM
یكی از خسارت بارترین مهاجرت ها و در نوع خود بدترین آنها مهاجرت روستاییان به شهرهاست . زمانی كه می خواهیم این جمله را صنعتی تر بیان كنیم این جمله جلب توجه می كند كه مهاجرت روستاییان به شهرها همان خاموش شدن موتور تولید است.

اكر روستاها به سرعت به قابلیت های خود نرسند وضعیت از این هم بدتر خواهد شد رشته عمران روستایی ، رشته ای كاربردی ، نیاز روز و سراسر امیدواری برای آبادانی روستاهاست . مجموعه های آموزشی کاردان فنی عمران روستایی یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است که هدف آن تربیت افرادی است که با اطلاعات فنی و مهارت کافی در زمینه های ایجاد ساختار ساختمان و راه کارهای عمرانی و در تاسیس آب آشامیدنی روستاها فعالیت نمایند.

Borna66
08-02-2010, 10:50 AM
طول دوره و شکل نظام:

طول دوره کاردان فنی عمران روستایی 5/2 سال است. کلیه دروس در 5 ترم برنامه ریزی می شود و طول هر ترم 18 هفته و زمان تدریس هر واحد درسی از نوع نظری 18 ساعت و عملی آزمایشگاهی 36 ساعت و عملی کارگاهی 54 ساعت و کارآموزی (کارورزی) 72 ساعت در طول یک ترم است

Borna66
08-02-2010, 10:51 AM
مشاغلی که فارغ التحصیلان این مجموعه می توانند احراز نمایند عبارتند از:

الف) فعالیت در کلیه زمینه های ساختمان، راههای روستایی ساختمانهای کوچک آبی، ساختمانهای مسکونی روستایی و ساختمانهای ویژه روستایی

ب) فعالیت در کلیه کارهای عمرانی در زمینه های فوق الذکر در ارگانهایی نظیر جهاد سازندگی، بخشداریها و غیره.