PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کتاب اقتصاد رشد



donya88
01-30-2010, 06:56 PM
عنوان(رشد اقتصادي)
نويسندگان: رابرت جي. بارو – خاوير سالائي مارتين
(Robert J. Barro-Xavier Sala-i-Martin)
ناشر: دانشگاه MIT
سال انتشار: ويرايش دوم، 2004
تعداد صفحات: 608



چارچوب موضوعي: اين كتاب كه در زمينه رشد اقتصادي به رشته تحرير درآمده است نظريات نئوكلاسيك و همچنين نظريات جديد رشد را مورد بررسي قرار مي‌دهد. تأكيد عمده كتاب بر نتايج تجربي و نحوه رابطه مباحث نظري با داده‌ها و مدارك قرار دارد. نويسندگان كتاب بازنگري‌هاي بسياري در ويرايش دوم كتاب صورت داده‌اند و زمينه‌هاي متعددي را كه در برگيرنده پژوهش‌هاي اخير نيز است به آن افزوده‌اند.
كتاب پس از معرفي اوليه مباحث رشد اقتصادي، نظريات نئوكلاسيك رشد را از دهه 1950 تا پس از دهه 1960 بررسي مي‌كند و سپس به مدل‌ها مي‌پردازد. نظريه رشد درونزا، مدل‌هاي فرآيند تكنولوژيك درونزا و تعيين درونزاي عرضه كار و جمعيت چارچوب‌هاي ديگر مباحث كتاب به شمار مي‌روند. يكي ديگر از مباحث كتاب كاربرد چارچوب حسابداري رشد در مدل‌هاي رشد درونزاست. تحليل تجربي رشد اقتصادي در يك مجموعه گسترده از كشورها از سال 1960 تا سال 2000 نيز مورد بررسي قرار گرفته است.
بهره‌گيران كتاب: سطح فوق‌ليسانس
مباحث اصلي كتاب:
- مدل‌هاي رشد با نرخ‌هاي پس انداز برونزا ( مدل سولو – سوان)
- مدل‌هاي رشد با بهينه‌سازي مصرف كننده (مدل رمزي)
- توسيع مدل رشد رمزي (Ramsey)
- مدل يك بخشي رشد درونزا
- مدل دو بخشي رشد درونزا

برای دنلود کتاب اقتصاد رشد بارو منبع درس دکتر دلالی روی لینک زیر کلیک کنید حجم ۶MB
Economic Growth, 2nd Edition
by Robert J. Barro, Xavier Sala-i-Martin

http://ifile.it/jua6i8h/barro-salahi_martin--economic_growth--2nd_ed.pdf (http://ifile.it/jua6i8h/barro-salahi_martin--economic_growth--2nd_ed.pdf)