PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفي دانشگاه صنعتی سهند



Borna66
08-01-2010, 02:36 PM
دانشگاه صنعتی سهند با هدف تربیت بخشی از نیروهای متخصص و متعهد مورد نیاز كشور در زمینه‌های علوم مهندسی در سال 1368 با تصویب شورای گسترش دانشگاههای كشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس گردید. در راستای ایجاد امكانات برای دستیابی به اهداف دانشگاه، منطقه‌ای به وسعت 410 هكتار برای پردیس دانشگاه و حدود 1100 هكتار برای ایجاد شهرك تحقیقاتی بین سه شهر اسكو، شهر جدید سهند و خسروشهر، واقع در 26 كیلومتری جنوب غربی تبریز اختصاص یافته است.

فعالیتهای آموزشی دانشگاه از سال 1369 با پذیرش 48 نفر دانشجو در رشته مهندسی مواد، گرایش ریخته‌گری آغاز شد. هم‌ اكنون بعد از گذشت بیش از هجده سال فعالیت آموزشی، دانشگاه در 4 رشته در مقطع کاردانی و 14 رشته در مقطع كارشناسی و 36رشته در مقطع كارشناسی‌ ارشد و در 7 رشته در مقطع دكتری به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد .



ضمناً با تاسیس آموزشكده فنی ورزقان در سال تحصیلی 83-82 در دو گرایش استخراج معدن و كانه‌آرایی در مقطع كاردانی اقدام به پذیرش دانشجو نموده است . دانشكده‌های مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی برق، مهندسی مكانیك، مهندسی پلیمر و مهندسی عمران از جمله دانشكده‌هایی هستند كه در رشته‌ ها و گرایشهای مختلف اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند و دانشكده علوم پایه در حال حاضر مسئولیت ارائه دروس علوم پایه و معارف را به عهده داشته و در مقطع كارشناسی ارشد در رشته های ریاضی و فیزیک اقدام به پذیرش دانشجو نموده است .



سایت : www.sut.ac.ir (http://www.sut.ac.ir/)