PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفي دانشگاه مازندران - دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی



Borna66
08-01-2010, 02:16 PM
ازمان مرکزی دانشگاه علومپزشکی مازندران درسال 1364 با پذیرش دانشجو دررشته پزشکی درشهرستان بابل تشکیل شد که شامل دانشکده پزشکی بابل، دانشکده مامایی ساری، آموزشکده بهداشت ساری و آموزشکده علوم آزمایشگاهی بابل بود.

متعاقب آن درسال 1367 با تأسیس دانشکده پزشکی ساری و پذیرش دانشجو در همان سال، سازمان مرکزی دانشگاه علومپزشکی مازندران به شهرستان ساری منتقل شد که با زیرمجموعه دانشکده پزشکی ساری و بابل، دانشکده مامایی ساری، دانشکده پرستاری رامسر و گرگان، آموزشکده علوم آزمایشگاهی و آموزشکده بهداشت ساری فعالیت داشته باشند.

درسال 1371 دانشکده پزشکی گرگان در زیرمجموعه دانشگاه علومپزشکی مازندران شروع به فعالیت کرد و درسال 1373 مستقل شد. دراین دو سال دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و آمل با تصویب شورای گسترش دانشگاهها به مجموعه دانشگاه علومپزشکی بابل الحاق شد.

درسال 1373 دانشکده داروسازی ساری باپذیرش 20 دانشجوی دکترای داروسازی عمومی تأسیس شد و آموزشکده بهداشت نیز تبدیل به دانشکده بهداشت شد و همچنین درسال 1375 آموزشکده پیراپزشکی ساری تبدیل به دانشکده پیراپزشکی ساری شد.

درحال حاضر دانشگاه با پنج دانشکده و تعداد 220 نفر عضو هیأت علمی فعالیت دارد.