PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : موج شادماني در پي اعدام ريگي بين مردم سيستان و بلوچستان شکل گرفت



yashar
06-20-2010, 04:15 PM
موج شادماني در پي اعدام ريگي بين مردم سيستان و بلوچستان شکل گرفت
زاهدان _ با اعلام خبر اعدام عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق کشور از صبح امروز موج شادماني بين مردم استان سيستان و بلوچستان شکل گرفت.


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://www.irna.ir/NewsMedia/Photo/Larg_Pic/2010%5C6%5C20%5Cimg634126168499062500.jpg)
به گزارش ايرنا از زمان اعلام خبر اعدام ريگي، شهروندان نقاط مختلف سيستان و بلوچستان با انتشار پيامکهايي اين اعدام را به يکديگر تبريک مي گويند.
مضمون برخي از پيامکها به اين شرح است: صبح امروز شرور عبدالمالک ريگي اعدام شد، الله اکبر، الله اکبر.
برخي پيامکهاي ديگر مي افزايد: عبدالشيطان ريگي اعدام شد، شايد ذره اي التيام بخش دل خانواده هاي شهدا باشد.
به گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران، با حکم دادگاه انقلاب اسلامي تهران عبدالمجيد(عبدالمالک) ريگي صبح امروز يکشنبه اعدام شد.
درپي برگزاري جلسه محاکمه عبدالمجيد(عبدالمالک) ريگي در يکي از شعب دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي توحيدي به اتهام محاربه و افساد في الارض،‌ نامبرده به اتهام 79 مورد اقدامات جنايتکارانه،‌ به استناد مواد 190، 191،‌ 186، 185 و 183 قانون مجازات اسلامي به اعدام از طريق آويختن از چوبه دار با حضور مجروحين و خانواده هاي جانباختگان و شهداي جنايات وي محکوم شده بود.
محکوم عبدالمجيد ريگي سرکرده گروهک ضدانقلاب مسلحانه در شرق کشور که پارسال با هوشياري ماموران امنيتي بازداشت شد، با تشکيل گروهک مسلحانه اقدام به راهزني، ‌سرقت مسلحانه،‌ بمبگذاري در اماکن عمومي، ‌حمله مسلحانه به نيروهاي نظامي و انتظامي و مردم بي دفاع، قتل و جرح، اخاذي، ايجاد رعب و وحشت و هراس و سلب امنيت مردم، آدم ربايي و گروگانگيري، همکاري با بيگانگان و اخذ کمکهاي مالي و اطلاعاتي از آنان نموده بود.
بخشي از اعمال مجرمانه ارتکابي محکوم عبدالمجيد ريگي به شرح ذيل است:
1– تشکيل و اداره دسته و گروهک تروريستي به قصد مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران و ايجاد ناامني در منطقه و کشور.
2– مباشرت و آمريت در 15 فقره آدم بايي مسلحانه.
3– حمل و نگهداري سلاح و مهمات به صورت عمده و قاچاق سلاح و مهمات به داخل کشور.
4– بوجود آوردن شش فقره راهبندان مسلحانه و ايجاد رعب و وحشت در جاده ها و بين مردم.
5– اقرار صريح به مباشرت درسه فقره قتل عمدي.
6– آمريت در قتل عمدي دهها نفر از شهروندان و مسئولين نظامي ،‌انتظامي و ... از طريق بمبگذاري و اقدام مسلحانه.
7– سرقت مسلحانه سلاح،‌ مهمات و خودرو به دفعات به شرح موجود در پرونده.
8– تحصيل مال نامشروع از طرق مختلف از قبيل آدم ربايي، گروگانگيري، ‌سرقت از بيت المال، ‌اخذ دلار از سرويسهاي اطلاعاتي بيگانه، ‌اخذ وجه از قاچاقچيان مواد مخدر.
9– فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق مصاحبه هاي متعدد با شبکه هاي معاند و ضدانقلاب.
10_ ارتباط با عناصر سرويسهاي اطلاعاتي بيگانه از جمله افسران اطلاعاتي آمريکا و رژيم صهيونيستي در پوشش ناتو ،‌ برخي افسران اطلاعاتي بعضي کشورهاي عربي و گروهکهاي ضدانقلاب خارج از کشور مانند گروهک منافقين.
11– ورود و خروج غيرمجاز از خاک جمهوري اسلامي ايران.
لازم به توضيح است گروهک تروريستي تحت هدايت محکوم عبدالمجيد ريگي از سال 82، 35 مورد گروگانگيري از اتباع داخلي و خارجي،‌ 25 مورد اخاذي و بيش از 40 فقره عمليات راهبندي مسلحانه توام با انفجار انجام داده که در نتيجه اين اقدامات شرورانه 154 نفر از نيروهاي انتظامي و مردم بيگناه بدست نامبرده و عوامل اين گروهک شهيد و تعداد 320 نفر نيز مجروح شده اند.
گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران حاکي است: متهم ريگي در جريان دادگاه،‌ مسئوليت اقدامات گروهک تحت سرکردگي خود را پذيرفت و اذعان نمود در برخي از قتلها مباشرت و در برخي نيز آمريت داشته است.
نامبرده همچنين تمامي موارد اتهامي مطروحه در کيفرخواست صادره از سوي دادستاني را پذيرفت و توضيح داد که تصميمات تمامي اقدامات تخريبي، بمبگذاري، قتل و غيره با مسئوليت وي انجام شده است.
اين گزارش اضافه کرد: در جلسه دادگاه که با حضور نماينده مدعي العموم،‌ وکيل محکوم عليه، شکات و خانواده هاي شهداي اقدامات تروريستي گروهک مذکور برگزار شده بود، نماينده دادستان پس از قرائت کيفرخواست، ‌خواستار اشد مجازات براي متهم شده بود.
متعاقبا ريگي در جريان دفاع از خود ضمن قبول اتهامات و جنايات ارتکابي، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاکيد کرد جناياتش با موازين اسلامي و انساني در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهک خود نيز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند.
وي همچنين خواستار بخشش از سوي شکات پرونده شد.
در پي صدور حکم دادگاه،‌ حکم صادره مطابق مقررات به نامبرده ابلاغ،‌ وي اعلام داشت "حکم صادره را قبول داشته و تقاضاي عفو دارم" که متعاقبا با درخواست عفو نامبرده توسط رياست محترم قوه قضاييه مخالفت شد.
با توجه به اهميت پرونده و اتهامات محکوم عليه ريگي، پيشتر رسيدگي به اتهامات وي به دستور رييس قوه قضاسيه و موافقت ديوان عالي کشور به دادسرا و دادگاههاي تهران احاله شده بود.ک/3