PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شرکت nVIDIA وجود مشکل در تراشه nForce 790i SLI را تایید کرد.



TAHA
04-16-2010, 01:50 PM
شرکت nVIDIA از طراحان و تولید کنندگان مطرح تراشه، اخیرا وجود مشکل از دست دادن اطلاعات پس از انجام آورکلاک در جدید ترین مجموعه تراشه مادربردهای مبتنی بر پردازنده های Intel خود را تایید کرده است. این مشکل که از چندین هفته پیش و پس از عرضه رسمی مادربرد های مبتنی بر تراشه nForce 790i SLI توسط تعداد زیادی از خریداران مطرح شده بود، در هنگام افزایش فرکانس PSB یا Processor System Bus و نیز افزایش فرکانس حافظه در مادربرد های مجهز به این تراشه منجر به از دست دادن اطلاعات و عملکرد ناپایدار سیستم می گردد، این در حالی است که پیش از این نیز تعدادی از کاربران در مورد تراشه های قدیمی تر nVIDIA نیز چنین ادعایی را مطرح نموده بودند.


http://pnu-club.com/imported/2010/04/1225.jpg
تراشه nForce 790i SLI

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
در سایت رسمی nVIDIAدر همین رابطه آمده است: "nVidia اخیرا گزارشات متعددی مبنی بر تخریب و از دست دادن اطلاعات در هنگام استفاده از ماژول های حافظه با سرعت بالا و افزایش فرکانس FSB فراتر از حد استاندارد 1600 مگاهرتزی را دریافت کرده است. مهندسین ما در حال حاضر در پی جستجوی منشاء این مشکل هستند و به محض روشن شدن موضوع توضیحات کامل تری ارایه خواهد شد".


http://pnu-club.com/imported/2010/04/1226.jpg
مادربرد nVIDIA nForce 790i Ultra SLI
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
تراشه nForce 790i Ultra SLI سازگار با پردازنده های Intel Core 2 تا PSB 1600MHZ یا بیش از آن، پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR3 تا سقف 2000 مگاهرتز و نیز مجهز به 3 شکاف توسعه PCI Express نسخه دوم و 6 رابط SATA II است. این تراشه که قدرتمند ترین نراشه ساخت nVIDIA تابحال به شمار می رود از طرف شرکت های معتبری مانند ASUS و eVGA به بازار عرضه شده است. با وجود تعداد زیاد گزارش در مورد مشکل گفته شده تاکنون نه nVIDIA و نه تولید کنندگان مادربرد پاسخ و یا راه حلی برای این مشکل ارایه نداده اند.

گفتنی است قیمت مادربرد های مبتنی بر این تراشه درحال حاضر با توجه به نام سازنده و امکانات جانبی در حدود 350 تا 450 دلار می باشد.