PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : Raid 1 به تنهايی، جايگزين بك‌آپ نيست



TAHA
04-16-2010, 01:34 PM
شما استقلال كاری داريد. اگر داده‌هايتان را از دست بدهيد واقعا فاجعه بزرگی برايتان خواهد بود. به همين علت هم می‌خواهيد از يك سيستم Raid 1 استفاده كنيد تا هميشه يك بك‌آپ از داده‌ها داشته باشيد. اما آيا اين كار برای ايمن كردن داده‌ها كافيست؟
راه حل: به عمق مسئله كه نگاه كنيم می‌بينيم كه Raid يك راه حل بك‌آپ نيست و جايگزينی برای ايمن كردن داده‌ها نمی‌باشد چرا كه Raid 1 مانند آيينه‌ای فايل‌های شما را از يك هارد به هارد ديگر منعكس می كندبه گونه‌ای كه در هارد دوم عكس دقيقی از هارد اول پديدار می‌شود.
حال اگر رجيستری مشكل‌دار شود و يا اتفاقی فايل‌های مهمی را پاك كنيد، تنها به فاصله يك چشم به هم زدن داده‌ها در هارد دوم كاملا مانند داده‌ها در هارد اول خواهند شد. چرا كه Raid دو هارد را بدون كنترل خطاها و مشكلات همسان‌سازی می‌‌كند. پس اگر فايل‌های مهم مربوط به سيستم خراب باشند، در حالت‌هايی نخواهيد توانست كه از هيچ كدام از هاردها سيستم را restart كنيد.
در اين صورت تنها زمانی می‌توانيد به فايل‌های خود دست يابيد كه آن را به همراه كنترل كننده در كامپيوتری با ويندوزی قابل استفاده، نصب كنيد و سپس توسط مرورگر ويندوز به فايل‌ها دسترسی پيدا كنيد. اين مسئله وقت بسيار زيادی را خواهد گرفت. پس حتما به يك نرم‌افزار يك‌آپ احتياج خواهيد داشت كه فايل‌های شخصی مهم و يا حتی كل سيستم را در مديوم حافظه ديگری ذخيره و ايمن كند. تنها در اين صورت است كه می‌توانيد برای مدت طولانی به داده‌های تغيير نيافته دسترسی داشته باشيد. برای رسيدن به اطلاعات راجع به نرم‌افزارهای بك‌آپ برای احتياجات مختلف می‌توانيد به سايت www.pcwelt.de (http://www.pcwelt.de/) و سپس tests-Software و در آخر Backup & Brennen كه در ستونی software به عنوان يك گزينه قرار دارد رجوع كنيد.
بهتر است كه علاوه بر نرم‌افزار بك‌آپ، اشخاصی كه استقلال كاری دارند، از سيستم Raid 1 نيز استفاده كنند. چرا كه در اينجا می‌توانيد برای مثال زمانی كه يكی از درايوها با مشكلی از كار افتاد "مثلا قفل كردن هد درايو توسط هارد دوم كه هنوز ضربه‌ای نخورده است كار كنيد".
در اين صورت كسی كه تنها از يك بك‌آپ استفاده می‌كند، زمان زيادی را از دست خواهد داد چرا كه بايد ابتدا يك هارد جديد خريده ، آن را نصب كند. بعضی اوقات ويندوز را هم دوباره نصب كند و سپس فايل‌های بك‌آپ را منتقل كند.