PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی و بررسی مادربورد Abit IP35 Pro



TAHA
04-16-2010, 01:04 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
پس از معرفی چيپست قدرتمند P35 ) با اسم رمز (Bearlake توسط کمپانی Intel و بهينه سازی های بزرگی که Intel در قسمت MemoryController اين چيپست انجام داده، کمپانی های صاحب نو آوری در عرصه ساخت Motherboard با شوق فراوانی رو به ساخت Motherboard های High-End برای اين چيپست قدرتمند آورده اند. در این مقاله قصد معرفی ، بررسی و نتیجه گیری مادربودرAbit IP35 Pro را داریم .

مقدمه :
قصد ما اينجا معرفی چيپست P35 و قابليت های اين چيپست نيست به اين دليل که اين بررسی ها قبلاً به طور کامل در همين سايت انجام شده و شما مي توانيد اطلاعات کاملی را در مورد P35 از اينجا بدست آوريد.
چيپست P35 از تکنولوژی ساخت 65nm بهره مي برد به همين علت نسبت به نسل قبلی چيپست های Intel (همانند 965P) که از تکنولوژی ساخت 90nm بهره مي بردند هم گرمای کمتری توليد می کند و هم امکانOverclock بالاتری را بدون نياز به افزايش ولتاژ چيپست فراهم ميکند.
يکی از اهداف من در اين مقاله بررسی Core 2 Duo Overclocking با اين چيپست ميباشد البته در اينجا ما اين تجربه را با Abit IP35Pro خواهيم داشت که يکی از بهترين Motherboard های ساخته شده برایچيپست P35 ميباشد .
كمپانی Abit سال هاست در ضمينه ساخت Motherboard فعاليت دارد و از مهندسان و متخصصان مجرب در اين ضمينه بهره می برد Abitبرای چيپست P35 اقدام به معرفی سه Motherboard با امکانات متفاوت کرده است.
که اين سه مدل عبارتند از Abit IP35 و AbitIP35-E و Abit IP35 Pro
حرفه ايی ترين بورد در بين اين سه مدل معرفی شده مدل Abit IP35Pro ميباشد که در اين مقاله به اجمال به برسی اين Motherboard خواهيم پرداخت.
لازم به ذکر است که Abit IP35Pro از جديدترين و کاملترين پل جنوبی ساخته شده توسط Intel برای چيپست P35بهره مي برد يعنی ICH9R که امکان بهره گيری از RAID پر قدرت Matrixرا نيز برای شما فراهم مي کند.
نگاهی نزديک به Abit IP35Pro:
نمايي كلي از مادربورد

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
نمايی از پنل پشت ...
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
اين بورد تحت استاندارد ATX و با سايز 305mm x 245mm ساخته شده است.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
مشخصات فنی :
Abit IP35Pro هم مانند ديگر Motherboard های ساخته شده برای چيپست P35 علاوه بر پشتيبانی کامل از Core 2Duo و Core 2 Quad و Pentium ها از FSB 1333 و نسل آينده پردازنده های Intel يعنی Penryn 45nm پشتيبانی ميکند.
مزايای Abit IP35Pro :
يکی از مهمترين قابليت های Abit IP35Pro علاوه بر داشتن صدای با کيفيت و 7 کاناله داشتن HDMI Header ميباشد که نکته قابل توجه و مهمی برای دارندگان کارت گرافيک های مدرن که HDMI Ready هستند به حساب مي آيد. نمونه تصوير A
قرار دادن دکمه Power/Reset و نمايشگرPost Screen بر روی Abit IP35Pro به کاربر يا Overclocker اين امکان را ميدهد که قبل از بستن کيس خود کاملاً سيستم خود را در شرايط مختلف تست و عيب يابی کند.
نمونه تصوير B ,C
External CMOSSwitch يک هديه طلايی از Abit به Overclocker هاست!
اگر سيستم شما به هر دليلی هنگام Overclock يا تست مشکل Boot پيدا کند ديگر نيازی به باز کردن کيس و Short کردنJumperClearCMOS نداريد Abit اين کار را برای شما بسيار آسان کرده و شما به راحتی و با حرکت يک دکمه از Back Plate مادربورد ميتوانيد ClearCMOS کنيد.
نمونه تصوير D
اين Motherboard از دو کنترلر شبکه با سرعت حداکثر 1000 Megabit در ثانيه بهره ميبرد که قابليت بسيار مهمی برای کاربران شبکه و WorkStation ها ميباشد.
نمونه تصوير E
نکته قابل ذکر و مهم در مورد اين Motherboard پشتيبانی از تکنولوژی CrossFire معرفی شده توسط AMD-ATI ميباشد همانطور که در عکس مشاهده ميکنيد اين برد دارای دو شکاف X16PCI-Express ميباشد که در حالت Multi-GPU به صورت 16xو 4xعمل ميکنند.
البته اين بورد از یک شکاف PCI-X X1 و سه شکاف PCIهم بهره ميبرد که ميتوان گذشته و آينده شکاف ها را در اين بورد مشاهده کرد!
نمونه تصوير F
همچنين اين بورد دارای 6 پورت SATA-2 و يک پورت ATA IDE برای پشتيبانی از دو IDE Device ميباشد البته پورت ATA تحت کنترل چيپ JMicronJMB636 ميباشد به اين دليل کهIntel رسماً پشتيبانی از پورت ATA را در چيپست های خود را کنار گذشته ولی مهندسان Abit به فکر کاربرانی هنوز به اين درگاه حياتی نياز دارند پيشاپيش بوده اند البته طرز قرار گرفتن پورت های SATA-2 و ATA در روی Abit IP35Pro نکته ی ظريف و جالب توجهيست که نشان دهنده تفکر نوآور Abit ميباشد.
نمونه تصوير G
ياد اور ميشوم که اين بورد از دو پورت IEEE1394 و 6 پورت USB هم بهره ميبرد.
نمونه تصوير H
Abit IP35Pro همچنين دارای 2 پورت E-SATA يا ExternalSATA ميباشد که اخيرا به عنوان يک Standard جديد مطرح شده و طرفداران بسيار زيادی پيدا کرده است اين تکنولوژی به کاربر اين امکان را ميدهد که بدون نياز به باز کردن کيس و به راحتی از دوHard Disk اضافه يا Portableاستفاده کند و حتی ان ها را وارد RAIDArray کند!
نمونه تصوير I
همچنين اين Motherboard توانايی آدرس دهی و پشتيبانی از حداکثر 8GB رم DDR2 533/667/800MHz به صورت Dual-Channel 128-Bit را داراست.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
نو آوری Abit Engineered و uGuru هديه ايی به Overclocker ها :
در اينجا به ذکر مزايای Abit IP35Pro خواهيم پرداخت که با نام AbitEngineered در Motherboardهای High-End معرفی شده توسط Abit شهرت دارد.
يکی از مهمترين ويژگی های Motherboard های High-End ساخته شده توسط Abit داشتن چيپست ارزشمند uGuru بر روی اين Motherboard ها ميباشد که فوايد های بسيار زيادی را برای کاربران عادی و مخصوصاً Overclocker ها دربر دارد.
چيپست سخت افزاری uGuru و نرم افزارuGuru )که برای استفاده از امکانات اين چيپست در Windows ارايه شده (علاوه بر اينکه امکان Overclock پيشرفته را برای کاربر هم از طريق Windows و هم از طريقBIOS آسان ميکند اين امکان را نيز فراهم ميکند که کاربر کنترل دقيق بر روی دمای کليه قطعات سيستم، مشاهده ی تمام ولتاژ ها (Abit uGuruEQ) و کنترل و مشاهده سرعت تمام فن ها (Abit uGuru EQFan) را داشته باشد.
از نظر نويسنده AbituGuru کاملترين تکنولوژی Monitoring در بين سازنده های Motherboard ميباشد که توسط Abit در IP35 Pro هم ارايه شده.
يکی ديگر از نو آوری های Abit IP35Pro تکنولوژی Auto Drive ميباشد که اين تکنولوژی هم توسط چيپست و نرم افزار uGuru قابل دسترسی ميباشد با Enable کردن Abit uGuruAutoDrive شما ميتوانيد برای هر Application يک Overclock مجزا تعريف کنيد!
AbitFlashMenu نيز اين امکان را به شما ميدهد که چه به صورت Online يا Offline در امن ترين شرايط BIOS خود را به روز کنيد نکته مهم در مورد AbitFlashMenu اينست که اين برنامه نسبت به برنامه های مشابه ارايه شده توسط ديگر شرکت های Motherboard سازی )برای به روز رسانی (BIOS بسيار کاملتر و پيشرفته تر ميباشد.
AbitBlockBOX همانند جعبه سياه يک هوا پيما عمل ميکند به اين صورت که اگر شما سيستم مشکلی پيدا کند تمام گزارشات حاصل از اين مشکل در AbitBlackBOX ذخيره ميشود و شما برای رفع مشکل فقط BlackBOX خود را در اختيار بخش پشتيبانی Abit قرار ميدهيد و آن ها با بررسی BlackBOX شما بهترين راه حل را به شما ارايه می کنند.
و باز هم آسان تر کردن Overclocking توسط AbitSoftMenu کار و هدف اصلی AbitSoftMenu آسان کردن Overclocking برای کاربران تازه کار ميباشد AbitSoftMenu با در نظر گرفتن مشخصات سيستم بهترين و مناسب ترين Overclock را در روی سيستم بطور کاملاً Automatic اجرا ميکند.
AbitThermalGuard نيز همانند يک چشم هميشه مراقب دمای پردازنده و NorthBridge شما ميباشد و اگر دمای آن ها از حد مجاز بيشتر شود بطور اتوماتيک و قبل آسيب رسيدن اين نقاط حساس سيستم را خاموش ميکند.
نگاهی دقيق به AbitSilentOTES :
Abit SilentOTES برای خنک نگاه داشتن چيپست P35 و پل جنوبی يعنی ICH9R و همچنين MOSFET ها طراحی شده و مجهز به دو HeatPipe مجزا ميباشد که به سرعت گرما را از محل داغ تر به محل با دمای پايين تر انتقال ميدهد اين مزيت علاوه بر طولانی تر کردن عمر Motherboard برای Overclocker ها نعمت بزرگی محسوب ميشود!
نتيجه گيری :
برای نتيجه گيری نهايی من تنها به گفتن مزايا و معايباين Motherboard بسنده ميکنم.
مزايا :
1.کيفيت ساخت بالا
2.خازن های کاملاً Solid
3.تنظيم کننده چهار مرحله ای برق پردازنده
4.خنک کننده قدرتمند و بی صدای SilentOTES
5.پشتيبانی از نسل آينده پردازنده های45nmIntel و FSB 1333
6.امکان بهرگيری از RAID قدرتمند Matrix
7.مجهز بودن به دو پورت E-SATA
8.توانايی Overclocking بالا
9.HDMI Header
10.پشتيبانی از دو کنترلر شبکه
11.External CMOS Switch
12.بهرگيری از چيپ uGuru و uGuruUtility و فوايد آن
13.دکمه Power/Reset آنبرد
14.Post Screen
15.Monitoring عالی هم از طريق BIOS و هم از طريق ويندوز
16. نوآوری Abit Engineered و فوايد آن
17.توانايی اتصال و کنترل پنج fan به Motherboard
18.امکان اضافه کردن تعداد زيادی USB

معايب :
1.تنها پشيبانی از DDR2
2.تعداد کمی از MOSFET ها بدون HeatSink ميباشند.
3. FDD Header خيلی پايين قرار گرفته