PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شركت amd نخستين پردازنده چهار هسته‌اي خود را به بازار داد



TAHA
04-16-2010, 01:00 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg


شركت "اي ام دي" سرانجام نخستين پردازنده چهار هسته‌اي خود را كه به ادعاي اين شركت تنها پردازنده چهار هسته‌اي حقيقي جهان محسوب مي‌شود به بازار داد.


به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، اين پردازنده چهار هسته‌اي با نام "فنوم" (‪ (Phenom‬داراي توان محاسباتي بسيار بالا، مصرف انرژي بسيار كم، مجهز به قابليت پشتيباني از اجراي همزمان بيش از يك سيستم عامل در رايانه و توانايي بهره‌بري سريع از تراشه‌هاي حافظه جديد ‪ DDR2‬است.

پيش از شركت "اي ام دي"، شركت "اينتل" به عنوان بزرگترين سازنده پردازنده‌هاي رايانه‌اي در جهان نيز پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي را به بازار داده بود اما "اي‌ام‌دي" ادعا مي‌كند آن پردازنده‌ها در واقع دو پردازنده دو هسته‌اي در يك بسته بندي بودند اما محصول جديد "اي‌ام‌دي" يعني "فنوم"، حقيقتا داراي چهار هسته محاسباتي مجزا و مستقل از يكديگر است كه در كنار يكديگر كار مي‌كنند و توان محاسباتي بالايي را براي رايانه، به ويژه در هنگام انجام چند عمليات همزمان، به ارمغان مي‌آورند.

هم اكنون تقريبا دوران پردازنده‌هاي تك هسته‌اي به پايان خود نزديك مي‌شود و تقريبا هفتاد درصد از رايانه‌هاي توليدي امروزي داراي پردازنده هاي دو هسته‌اي هستند. پردازنده‌هاي چهار هسته‌اي نيز كه مدت كمي است توسط "اينتل" و هم اكنون توسط "اي ام دي" عرضه مي‌شوند، بيشتر براي استفاده در رايانه‌هاي ويژه اجراي بازي‌هاي رايانه‌اي پيچيده و سنگين كاربرد دارند و هنوز به اندازه پردازنده‌هاي دو هسته‌اي در بازار رايانه هاي شخصي رواج نيافته‌اند.

شركت "اي‌ام‌دي" كه چندي پيش شركت "اي‌تي‌آي"، يكي از بزرگترين سازندگان تراشه‌هاي گرافيكي را به قيمت بيش از ‪ ۵‬ميليارد دلار خريداري كرده بود همچنين از توليد نسل جديد كارتهاي گرافيكي با نام "اي‌تي‌آي رادئون اچ‌دي ‪ ( ATI Radeon HD 2000) "۲۰۰۰‬خبر داد. اين كارت گرافيكي با قابليت پشتيباني از استاندارد گرافيكي "دايركت اكس ‪ "۱۰‬كه نخستين بار توسط "مايكروسافت" در سيستم عامل جديد "ويندوز ويستا" معرفي شده است، مي‌تواند تجربه گرافيكي جديدي را براي كاربران رايانه‌ها ايجاد كند.

علاوه بر اين موارد، همانگونه كه شركت "اينتل" سالهاست مجموعه‌اي شامل پردازنده، مادربورد و كارت گرافيكي را روي يك بورد الكترونيكي واحد (چيپ ست) و با نام "سنترينو" ويژه استفاده در رايانه‌هاي لپ تاپ به بازار مي‌دهد، شركت اينتل در برنامه‌اي جديد اعلام كرده است قصد دارد مجموعه‌اي مشابه را با نام "پوما" (‪ (Puma‬به بازار بدهد و بدين ترتيب رقابت جدي با "اينتل" را در اين زمينه يعني توليد "چيپ ست" براي رايانه‌هاي لپ تاپ نيز آغاز خواهد كرد.

پردازنده چهار هسته‌اي "فنوم" و خانواده جديد كارتهاي گرافيكي "اي تي آي رادئون اچ دي ‪ "۲۰۰۰‬هم اكنون توسط "اي ام دي" براي استفاده در رايانه هاي شخصي عرضه شده‌اند و مجموعه "پوما" در نيمه دوم سال ‪ ۲۰۰۸‬براي رايانه‌هاي لپ تاپ به بازار خواهد آمد