PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : 40 هزار فيس‌بوكي فريب كارت هديه قلابي را خوردند



TAHA
04-12-2010, 10:18 PM
خبرگزاري فارس: يك صفحه فريب دهنده در سايت فيس بوك 40 هزار قرباني گرفت.
http://pnu-club.com/imported/2010/04/938.jpg

به گزارش فارس به نقل از آي تي ورلد، در اين صفحه به دروغ ادعا شده بود كه كارت هديه هاي 1000 دلاري Ikea براي خريد به كاربران اعطا مي شود و براي اين كار هر كاربر بايد تعدادي از دوستانش را به بازديد از لينك موجود در آن صفحه ترغيب كند.
اما بعد از مدت كوتاهي مشخص شد هدف از طراحي اين صفحه در سايت فيس بوك فريب كاربران وبالابردن ترافيك يك سايت خاص است. تاكنون بارها در سايت فيس بوك كلاه برداري هاي مشابهي رخ داده و به عنوان نمونه در ماه مارس، حقه مشابهي موجب فريب بيش از 70 هزار كاربر اين سايت شد.
با توجه به اينكه بيش از 39 هزار نفر از صفحه قلابي طراحي شده در عرض يك روز بازديد كردند. اين حقه تبليغاتي ترافيك خوبي را به سايت مورد نظر هدايت نمود. بازديدكنندگان اين صفحه براي دريافت كارت هاي هديه همچنين بايد مشخصات شخصي خود اعم از اسم و فاميل، تاريخ تولد و شماره تلفن منزل را وارد مي كردند و اين اطلاعات شخصي به سادگي قابل سوءاستفاده هستند.
خوشبختانه هنوز موردي از سوءاستفاده از اين اطلاعات شخصي روي نداده، اما اتفاقاتي از اين دست نشانگر آسيب پذيري هاي امنيتي بي پايان سايت فيس بوك است.