PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ناهنجاری کف پای گود



Borna66
03-05-2010, 07:29 PM
تعریف و علایم:همچنانکه ارتفاع قوس طولی کف پا کاهش می یابد و باعث ایجاد ناهنجاری کف پای صاف می شود،ارتفاع این قوس ممکن است بیشتر از حد طبیعی خود شود که تحت عنوان پای گرد خوانده شده است.در این ناهنجاری،روی پا برآمدگی پیدا می کند.همچنین در اثر مشاهده ی اثر پای گود نه تنها قسمت میانی داخلی کف پا بلکه قسمت میانی خارجی آن نیز روی زمین دیده نمی شود .اثر پاشنه،سینه و پنجه ی پا به یکدیگر متصل نیستند.

Borna66
03-05-2010, 07:29 PM
نحوه ی تشخیص علایم
خستگی غیر عادی در هنگام راه رفتن و ایستادن و کوفتگی در ناحیه ی سینه پا از علایم مهم کف پای گود است.برای سنجش پای گوداز تستهایی که در مورد کف پای صاف ذکر شد شامل نقش کف پا،پدوگرافی و تست آینه،استفاده می شود.
علل،عوارض،پیشگیری و درمان
علاوه بر اینکه کف پای گود ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی در فرد ایجاد شود،عوامل محیطی و اکتسابی مانند ضعف گروه عضلات پشت ساق پا(دو قلو و نعلی)و نبودن تعادل مناسب بین قدرت عضلات قدامی ساق پا (درسی فلکسورها) و عضلات پشت ساق پا می تواند باعث کوتاهی فاسیای کف پایی شود که این تغییر وضعیت در تشدید یا احتمالاً ایجاد عارضه ی کف پای گود مؤثر است.
عوارض:افزایش ارتفاع قوس طولی پا را از حالت طبیعی و شکیل خود خارج می کند و در بلند مدت باعث می شود که متاتارسهای کف پا آسیب ببینند و در وضعیت شیب دار نسبت به پنجه ها قرار بگیرند.در این عارضه،فشار بیشتری روی سر متاتارسها وارد می شود و در این قسمت استخوان برآمدگی ایجاد می کند.
پیشگیری و درمان:برای پیشگیری این ناهنجاری باید از کفشهای پاشنه کوتاه و کفی دار استفاده کرد و از پوشیدن کفشهای تنگ که در جلو پا باعث فشردگی پنجه و از بین رفتن قوس قدامی می شود خودداری کرد.