PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : هماهنگی رنگها



مژگان
02-25-2010, 03:08 PM
در دنیای مدرن امروز ، ظاهر شخص در موفقیت یا شکست او در اجتماع و حرفه اش بسیار پر اهمیت است.مردم اغلب در برخورد اول از سرووضع و نحوه پوشش ما درباره ما قضاوت می کنند.طرز لباس پوشیدن فروشندگان ، کارمندان و مدیران تاثیر بسزایی در جلب مشتری دارد.یکی از مواردی که هنگام انتخاب لباس باید مورد توجه قرار دهیم ، هماهنگی بین رنگها ست.در مطلب زیر به نکاتی در مورد هماهنگی رنگها اشاره می کنم.
- در طبیعت ، سه رنگ اصلی وجود دارد : قرمز ، آبی ، زرد .
اضافه کردن روشنی یا تیرگی به این سه رنگ انواع گوناگونی از رنگها را به ما می دهد.
با ترکیب دو رنگ اصلی ، یک رنگ فرعی به دست می آید.
آبی +قرمز = بنفش ، آبی + زرد = سبز ،
زرد +قرمز = نارنجی

در شکل زیر چرخه رنگها را مشاهده می کنید.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

-رابطه بین رنگها :
رنگهای اصلی و فرعی که در چرخه رنگها در مجاورت یکدیگر قرار دارند ، رنگهای "هم تراز" خوانده میشوند. برای مثال ، رنگهای همتراز آبی ، بنفش و سبز هستند.ورنگهای هم تراز نارنجی ، زرد و قرمز هستند.
رنگهای همتراز به خوبی با هم ست می شوند و اغلب یکدیگر را ملایم تر نشان میدهند.

رنگهای اصلی و فرعی که در چرخه رنگها مقابل هم قرار دارند ، رنگهای مکمل نامیده می شوند.آبی ، رنگ مکمل نارنجی است.بنفش ، رنگ مکمل زرد است و قرمز ، رنگ مکمل سبز است.ترکیب این رنگها باعث برجسته شدن و جلب توجه بیشتر می شود.

- رنگهای هم تراز انتخابهای خوبی هستند وقتی با میزان روشنی یا تیرگی مناسب استفاده شوند.رنگهای مکمل زمانی باید استفاده شوند که هدف جلب توجه است.اما ، انتخاب رنگهای مکمل دقت خاصی می طلبد و عدم تجربه یا سلیقه مناسب نتیجه معکوس خواهد داشت.

در عکسهای زیر دقت کنید چگونه هر رنگ بارنگهای هم تراز و مکمل خود به کار برده شده است:

آبی :
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

سیاه و سفید:
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

قرمز :
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

زرد :
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

سبز:
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

بنفش :
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

نارنجی :
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg


یک نکته در مورد آقایان :

هدف آقایان هنگام پوشیدن لباس باید این باشد که صورت آنها کانون توجه قرار گیرد و نه لباس آنها . یک قانون کلی برای رسیدن به این هدف وجود دارد : همان میزان تضاد (contrast ) رنگی که بین رنگ پوست صورت و رنگ موی آقایان وجود دارد ، باید در لباس آنها نیز دیده شود.مثالهای زیر به درک این موضوع بیشتر کمک میکنند.

در این عکس ، پیرس برازنان موی مشکی و پوستی روشن دارد که تضاد زیادی با هم دارند.به همین دلیل ، او کت مشکی و پیراهن سفیدی پوشیده است که با هم تضاد زیادی دارند.این انتخاب درستی است.

http://pnu-club.com/imported/2010/02/2588.jpg
در این عکس نیز ، جین هکمن چون موی سر او روشن و رنگ پوست او نیز روشن است ( و تضاد کمی با هم دارند ) ، به درستی کت و پیراهن تیره پوشیده که همین میزان کنتراست در آن دیده می شود.

http://pnu-club.com/imported/2010/02/2589.jpg
اما به لاری کینگ در عکس زیر دقت کنید.رنگ مو و پوست صورت او تضاد چندانی با هم ندارند و هر دو روشن هستند ولی او پیراهن روشن و بند شلوار آبی پررنگ و کراوات قرمز پوشیده که با هم کنتراست زیادی دارند.این انتخاب ناصحیح باعث شده است که لباس او با اصطلاح توی چشم بزند !
http://pnu-club.com/imported/2010/02/2590.jpg