PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : 10 کشور پيشرفته در زمينه ارتباطات



مژگان
02-24-2010, 10:03 PM
جام جم آنلاين: اتحاديه بين المللي ارتباطات ضمن معرفي 10 کشور پيشرفته و 10 کشور ارزان در فناوري اطلاعات اعلام کرد: مشترکان خدمات تلفنهاي همراه جهان به بيش از پنج بيليون خواهند رسيد اما دسترسي به اينترنت پرسرعت همچنان شکافي ديجيتالي ميان کشورهاي غني و فقير باقي مي مي ماند.
http://pnu-club.com/imported/2010/02/2583.jpg
گزارش سالانه اتحاديه بين المللي ارتباطات راه دور در زمينه توسعه فناوري هاي ارتباطات و اطلاعات در سازمان ملل متحد نشان مي دهد تا انتهاي سال 2009 در سرتاسر جهان در حدود 4.6 بيليون اشتراک مطابق با نسبت گستردگي و نفوذ 67 درصد به ثبت رسيده و اين رکورد امسال از 5 بيليون فراتر خواهد رفت.
در کشورهاي در حال توسعه نسبت گستردگي به 57 درصد رسيده که نسبت به سال 2005 بيش از دو برابر شده است در حاليکه اين نسبت در کشورهاي توسعه يافته به صورت ميانگين 100 درصد اعلام شده است.
بر اساس تخمين اين گزارش ، در حدود 26 درصد از جمعيت جهان يا تقريبا 1.7 بيليون نفر کاربر اينترنت هستند که از اين ميان يک نفر از پنج نفر در کشورهاي در حال توسعه و دو سوم کشورهاي توسعه يافته آنلاين هستند.
رشد نفوذ استفاده از تلفن همراه و اينترنت در کشورهاي در حال توسعه به ويژه در کشورهاي چين و هند افزايش چشمگيري داشته است به صورتي که چين به تنهايي يک سوم از کاربران اينترنت کشورهاي در حال توسعه را به خود اختصاص داده است. بيشترين فاصله آشکار ميان کشورها در زمينه اتصال پهناي باند است که براي بهبود توليد اقتصادي و ايجاد دسترسي به خدمات بهداشتي و دولتي بسيار حياتي به شمار مي رود.
براي مثال هزينه دسترسي به اينترنت پر سرعت در آفريقا پنج برابر هزينه ميانگين درآمد ماهانه هر نفر در اين کشور است که اين شرايط دسترسي به پهناي باند را در اين کشور به صورت کامل غير ممکن ساخته است در مقابل در اروپا اين هزينه براي هر فرد کمتر از دو درصد درآمد ماهانه اش به شمار مي رود.
بر اساس محاسبات به عمل آمده در اين گزارش 10 کشور پيشرفته در زمينه ارتباطات تلفن همراه و اينترنت سوئد ، لوکزامبورگ ، دانمارک ، هلند ، ايسلند ، سوئيس ، نروژ و انگلستان در اروپا و کره جنوبي و ژاپن در آسيا اعلام شده اند.
بر اساس گزارش رويترز، همچنين کشورهاي ماکائو ، هنگ کنگ ، سنگاپور ، کويت ، لوکزامبورگ ، آمريکا ، دانمارک ، نروژ ، انگلستان و ايسلند کشورهايي معرفي شده اند که از کمترين هزينه هاي فناوريهاي ارتباطات و اطلاعات متناسب با درآمد ساکنان خود برخوردارند. اکنون تلفن هاي همراه در سرتاسر جهان نسبت به تلفن هاي ثابت از هزينه بسيار کمتري برخوردارند.