PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : قاچاق ميراث فرهنگي با کيسه برنج



مژگان
02-22-2010, 01:43 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg به گزارش گروه حوادث ايسکانيوز ، سرهنگ «رحيم شعباني» اعلام کرد : پليس در راستاي حفظ و حراست از ميراث کهن کشور در تمامي عرصه ها تلاش مستمري دارد و در همين راستا يک دستگاه اتوبوس که شنبه از رشت ، رهسپار تهران بود در لوشان تحت بازرسي دقيق قرار گرفت.
وي خاطر نشان ساخت: ماموران در بررسي يک کيسه برنج ، چهار قطعه عتيقه شامل دو مجسمه فلزي قوچ نشسته و دو مجسمه چارپايان با سر انسان به دست آوردند و بلافاصله قاچاقچي سالخورده را بازداشت کردند.
اين مقام ناجا با بيان اين که شواهد نشان مي دهد قدمت اين ميراث فرهنگي به دوره پيش از اسلام بر
مي گردد ادامه داد: عتيقه ها پس از سير مراحل قانوني به سازمان ميراث فرهنگي تحويل داده مي شود.
وي تاکيد کرد: کساني که از فعاليت قاچاقچيان ميراث فرهنگي کشور و حفاري هاي غير مجاز اطلاعاتي دارند مي توانند مراتب را با پليس 110 در ميان بگذارند.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، اين مقام ناجا همچنين گفت: با توجه به نزديکي چهارشنبه پايان سال و امکان افزايش عرضه مواد محترقه غير مجاز ، تلاش ماموران براي مبارزه با تهيه ، توليد و فروش اين نوع کالا با جديت آغاز شده است.