PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چگونه از مبلمان تيره در نشيمن استفاده كنيم؟



مژگان
02-21-2010, 11:04 AM
اخيراً تمايل افرا در استفاده از رنگ هاي تيره در چيدمان خانه افزايش پيدا كرده است. البته برخي از افراد تصور مي كنند كه استفاده از وسايل تيره اتاق را تاريك مي كند. اگر براي ديوارها رنگ مشكي در نظر بگيريد خوب تا حد زيادي فضا را تيره كرده ايد، اما براي اينكه از اين معضل پيشگيري كنيد، مي توانيد در وسايل و به ويژه مبلمان از رنگ هاي تيره مورد علاقه خود استفاده كنيد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1708.jpg

ميزان دشواري: متوسط
مدت زمان مورد نياز: متفاوت

و ما اين كار را چگونه انجام دهيم:

ابتدا طرح كلي مبلماني كه مي خواهيد در اتاق نشمين خود مورد استفاده قرار دهيد را انتخاب كنيد. پيش از اينكه دست به هر گونه جابجايي بزنيد و مبل ها را از اين طرف به آن طرف بكشيد، ببينيد مي خواهيد هر وسيله را در كجا قرار دهيد. به اين ترتيب انرژي كمتري از شما گرفته مي شود.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1709.jpg

زمانيكه از مبلمان تيره استفاده مي كنيد، رنگ ديوارها بايد يك رنگ كمرنگ يا خنثي باشد تا مبلمان تيره و به يا مشكي خود را بهتر نشان دهد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1710.jpg

رنگ و جنس بافت نيز در اين زمان از اهميت زيادي برخوردار مي شود. براي كف هم بهتر است از رنگ هاي طبيعي تر، روشن تر، و ملايم تر استفاده كنيد. از نظر جنس هم مي توانيد از پاركت، فرش و سراميك استفاده كنيد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1711.jpg

نورپردازي در اين بخش مهم است. تا آنجايي كه مي توانيد اجازه دهيد نور به داخل اتاق راه پيدا كند. اگر اتاق از نور روز بي بهره است اين كمبود نور را با قرار دادن لامپ هاي مختلف در اتاق جبران كنيد. همچنين از پرده هاي روشن استفاده كنيد كه به راحتي بتوانيد آنها را كنار بزنيد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1712.jpg

در وسايل جانبي و تزئيني از رنگ هاي جيغ استفاده كنيد تا يكنواختي شكسته شود. استفاده از گل ها و گياهان تازه نيز در اين محيط به افزايش زيبايي كمك مي كند.