PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خانه شفا بخش



مژگان
02-20-2010, 01:58 PM
http://pnu-club.com/imported/2010/02/1267.jpgمنزل خود را مالامال از انرژي مثبت كنيد

بر اساس پژوهش هاي معتبر علمي اتمسفر داخلي خانه بر روي ميزان انرژي شما تاثيرگذار است. به عنوان مثال برخي به علت قرار گرفتن در معرض نور زياد در زمان خواب مبتلا به مرض بي خوابي مي شوند. از سويي رفتارهاي پرخاشگرانه در محيطي كه شلوغ و درهم ريخته است تشديد مي گردد.

اگر فرد افسرده اي هستيد شايد به خاطر آن باشد كه درون خانه اي تاريك زندگي ميكنيد، پس سعي كنيد نور بيشتري را به داخل خانه خود راه دهيد و از رنگ هاي گرم مانند صورتي و هلويي استفاده كنيد تا روحتان اوج گرفته و به پرواز درآيد.

شبها پنجره ها را بپوشانيد تا نور زياد به محل خواب شما سرايت نكند. همچنين اگر در خانه احساس امنيت نمي كنيد، روي درب ورودي سمبل هاي قدرت نظير سيمرغ سرخ، اژدهاي سبز، يا ببر سفيد نصب كنيد. عدم احساس امنيت روي سيستم عصبي شما تاثير مي گذارد و منجر به ايجاد استرس و به مثابه آن اختلالاتي نظير سردرد و دل دردهاي موضعي مي شود.

خانه اي كه خيلي شلوغ و در هم ريخته باشد، سبب بازگشت و فرسودگي انرژي مي شود. اين امر سيستم ايمني بدن را تضعيف مي نمايد.

براي دعوت از انرژي مثبت و راه دادن آن به درون خانه از خودتان سوال كنيد: "چه چيزي در زندگي برايم مطلوب است؟"، "با چه مشكلي در مورد سلامتي خود مواجه هستم؟" همچنين كاغذ هاي باطله را دور بيندازيد و لباس هايي را كه نمي خواهيد به نيازمندان اهدا كنيد. حداقل سالي يكبار وسايل غير ضروري خود را بررسي كرده و در صورت نياز آنها را پاكسازي نماييد. از سيستم لوله كشي خانه كه در اصل به منزله مجراي تنفسي خانه محسوب مي شود، به خوبي مراقبت كنيد تا شريان هاي اصلي خانه هميشه سالم باشند.

دكوراسيون كل خانه را به نحوي طراحي كنيد كه توجهتان به هر چيزي كه جلب شد، احساس خوشايندي را تجربه كنيد. بهتر است از واكنش هاي خود انگيز عاطفي در راستاي ارتقاي كيفيت فضاي داخلي منازل خود بهره بگيريد. ايجاد يك خانه شفابخش صرفاً در تشخيص نيازهاي عاطفي، تعيين اهداف زندگي، و تثبيت ارزش هاي اجتماعي خلاصه مي شود. اين ارزش هاي هسته اي شما را در پروسه طراحي فضا ياري خواهند كرد.
ما هر چيزي را كه مشاهده مي كنيم بر روي ذهن ناخودآگاهمان تاثير مي گذارد. به همين دليل بد نيست كه براي چيدمان منازل از افراد حرفه اي كمك بگيريم. يك آرشيتكت يا طراح داخلي به راحتي مي تواند اين كار را مطابق با ميل و سليقه فردي ما انجام دهد.

از استرس موجود در زندگي خود بكاهيد

پژوهش هاي پزشكي حاكي از اين مطلب هستند كه كليه بيماري ها با وجود استرس تشديد مي شوند. استرس تاثير مخربي بر روي متابوليسم بدن مي گذارد، فشار خون را افزايش مي دهد، گلبول هاي سفيد خون را از بين مي برد، باعث نفخ شكم مي شود، و در زندگي جنسي نابساماني ايجاد مي كند. از اينرو هر شيء، تصوير، و وسيله اي كه برايتان ايجاد استرس مي كند را از جلوي ديد برداريد. سعي نكنيد پيچيدگي هاي دنياي خارجي را به زور در داخل خانه خود جاي بدهيد. با اتكا به اصول ارگونوميك در خانه خود تغيير دكوراسيون ايجاد كنيد.

استفاده از ارگونومي خانگي

ارگونومي يا همان فاكتورهاي انساني در نظر گرفتن راحتي انسان در طراحي وسايل مختلف و محيطي است كه در آن به راحتي به زندگي بپردازد. بايد به خانه خود همانند يك اكو سيستم انساني نگاه كنيد. يك خانه بايد طوري طراحي و ساخته شود كه متناسب با ارزش ها، رفتار، اهداف، احساسات و نيازهاي كساني باشد كه در آن زندگي مي كنند. علم عصب شناسي گوياي اين حقيقت است كه ما در طول روز متوجه 95% از افكار ذهني خود نيستيم. اين كنش و واكنش هاي ناخودآگاه به واسطه وابستگي ذهن به عناصر موجود در فضاي اطرافمان ايجاد مي شود. بسياري از اين تصاوير از محيطي كه در كودكي در آن بوده ايم متاثر مي شوند. اگر تشخيص بدهيد كه مغز شما نسبت به چه عناصري در محيط واكنش مثبت از خود نشان مي دهد، آنوقت مي توانيد تصميم بگيريد كه بايد از چه چيزهاي در دكوراسيون خانه خود استفاده كنيد.