PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دكوراسيون شرقي



مژگان
02-20-2010, 01:33 PM
سبك شرقي يا مشرقي يكي از انواع سبك هاي دكوراسيوني است كه در آن از عناصر و ويژگي هاي فرهنگ آسيايي الهام گرفته مي شود از اين رو گاهي به آن سبك آسيايي نيز گفته مي شود.اين سبك خود به چند سبك جزئي تر تقسيم مي شود كه برخي از آنها عبارتند از سبك ويتنامي, چيني، و ژاپني. سبك شرقي را مي توان به تنهايي يا به صورت تلفيقي در كنار سبك هاي ديگر براي دكوراسيون استفاده كرد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1149.jpg

اين سبك توانايي آنرا دارد كه با يك سبك كاملا مجزا تلفيق شود. دكوراسيون آن به گونه اي است كه دست شما را به طور كامل باز مي گذارد. همچنين مي توانيد مدل هاي مختلف اين سبك اعم از چيني، ژاپني، و ... را در يك فضا با يكديگر تلفيق كنيد و جلوه اي متمايز و زيبا را بوجود آوريد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1150.jpg

ويژگي ها مهم اين سبك:

سبك شرقي داراي افسون و زيبايي است و هر شي چه جنبه كاربردي داشته باشد چه جنبه تزئيني پر از راز و رمز است. شايد اين حس به دليل وجود طيف هاي تيره رنگ مانند سياه, قرمز و طلايي در اين سبك است.
براي شرقي كردن دكور خانه خود استفاده از وسايل و اشيائي به سبك شرقي در دكوراسيون يكي از الزامات ااست، همچنين تلفيق عناصر و وسايل كلاسيك و مدرن و كنار هم قرار دادن آن ها در چيدمان اتاق هاي مختلف نيز يكي از راه هاي خلق سبك شرقي در دكوراسيون است. بنابراين طراحي سبك شرقي كار دشواري نيست زيرا اصولا سادگي يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين سبك است و از اين رو طراحي آن نيز ساده و آسان است.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1151.jpg

استفاده از پرده هاي حرير و ساده و كفپوش هاي چوبي و هم چنين وسايل چوبي ظريف نيز برخی ديگر از ویژگی های سبك شرقي هستند. استفاده از تصاوير هنري مشرقي در قاب هاي چوبي ساده بر روي ديوار نيز از ديگر معرف هاي سبك شرقي هستند. رنگ قرمز مايل به زرشكي از مهم ترين رنگ هاي كاربردي در اين سبك است كه اغلب در كنار رنگ طلايي قرار داده مي شود كه تركيبي ريبا و شيك را خلق مي كنند.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1152.jpg

زيوارآلات در سبك شرقي از اهميت زيادي برخوردار هستند. براي انتخاب آكسسوري و وسايل دكوري دست شما باز است. دکور شرقی با تمام سادگي و خلوت بودنش می تواند بسيار گران قیمت باشد و براي دكوراسيون با اين سبك بايد هزينه زيادي را تقبل كنيد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1153.jpg

براي كاهش هزينه ها و تعديل آن ها مي توانيد وسايل مورد نياز اين سبك را از فروشگاه هايي كه وسايل دست دوم مي فروشند تهيه كنيد و يا زمان خريد خود را موكول كنيد به ايام فروش فوق العاده در فروشگاههاي زنجيره اي. به اين ترتيب هزينه هاي پرداختي شما كمتر مي شود. در عين حال بايد به اين مسئله هم توجه داشته باشيد كه چون نوع مبلمان و وسايل مناسب براي اين سبك تا حدودي خاص و منحصر به فرد هستند پيدا كردن آن ها در قيمت مناسب كمي دشوار است.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1154.jpg

هرچه تعداد وسايل دكوري و تزئيني به سبك شرقي در دكوراسيون بيشتر باشد، چيدمان شما بيشتر هويت شرقي پيدا مي كند. در آخر بايد گفت كه نورپردازي نيز در اين سبك از اهميت زيادي برخوردار است. نور پردازي مناسب اصولاً بسيار ملايم است و عموماً در بسياري از موارد تاكيد زيادي به استفاده از نور طبيعي دارد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1155.jpg