PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ايده هايي براي دكوراسيون اتاق غذاخوري



مژگان
02-19-2010, 01:08 PM
http://pnu-club.com/imported/2010/02/1073.jpgاتاق غذاخوري يك بخش ويژه در منازل است چراكه در اين مكان اعضاي خانواده دور هم جمع شوند و خودشان را با خوردن غذاهاي خوشمزه و نوشيدني هاي دلچسب سرگرم مي كنند. اين قسمت از خانه مخصوص پذيرايي از مهمانها نيز هست. به خاطر همه اين دلايل غذاخوري شما نه تنها بايد شامل ملزومات اوليه مثل ميز و صندلي باشد، بلكه بايد حس گرما و آزادي را نيز به افراد خانه منتقل كند.


در اين قسمت چند ايده براي خلق يك غذاخوري وسوسه انگيز و صميمي را به شما آموزش مي دهيم.

نصب استراتژيك آينه

قرار دادن يك آينه قدي بزرگ در محل مناسب در غذا خوري بهترين ايده است. آينه حتي مي تواند به عنوان هسته مركزي اتاق نيز به شمار رود. مي توانيد در كنار آينه از شمعدان هم استفاده كنيد. نوري كه از شمع ها به آينه بازتاب داده مي شود اتاق را در شب ها صميمي تر نشان مي دهد. صبح ها هم با وجود ‌آينه در اتاق فضاي محيط بزرگتر از آنچه كه هست به نظر مي رسد.

چيدمان استراتژيك مبلمان

اگر اتاق غذاخوري شما جادار و وسيع است مي توانيد بجز سرويس نهارخوري كه شامل ميز و صندلي است، از وسايل ديگري نيز به دلخواه خود استفاده كنيد. اين كار هم فضاي مضاعفي براي نشستن ايجاد مي كند و هم محيط را صميمي تر مي كند. اگر رنگ اين مبل ها را همرنگ ميز و صندلي هاي نهارخوري انتخاب كنيد، شاهد همخواني رنگي زيبايي بين وسايل مختلف خواهيد بود و اگر رنگي كاملاً متفاوت انتخاب كنيد، پيچ و تاب جالب و نويي را در غذاخوري ايجاد كرده ايد. اما بايد مطمئن شويد رنگ جديد با رنگ هاي ديگر در يك پالت رنگي قرار گرفته باشد تا غذاخوري بيش از اندازه جلف و پر زرق و برق جلوه نكند.

افزودن استراتژيك گل و گياه

حقيقت دارد كه هر گياهي توانايي آنرا دارد كه گرماي زيادي به هر بخش خانه هديه كند. بنابراين اگر تمايل داريد قسمت غذاخوري شما كشش بيشتري داشته باشد، مي توانيد در دكوراسيون آن از گياهان سرسبز و گل هاي طبيعي استفاده كنيد. گياهان سرسبز را مي توانيد به صورت هنرمندانه در قلب غذاخوري جاي بدهيد تا ناخوداگاه حواس بيننده را به آينه قدي و شمعدانها جلب كنند و گل را هم مي توانيد در وسط ميز غذاخوري قرار بدهيد. فقط دقت داشته باشيد كه گل ها را بايد به نحوي آذين بندي كنيد كه در مقابل زاويه ديد افراديكه دور ميز مي نشينند قرار نگيرند.