PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اتاق كوچك را بزرگ نشان دهيد



مژگان
02-19-2010, 01:03 PM
اگر اتاق كوچكي در اختيار داريد، مي توانيد با استفاده از دكور مناسب ابعاد آنرا بزرگتر از حد واقعي جلوه دهيد. در اين بخش نكاتي را براي شما ذكر مي كنيم كه با به كار گيري آنها مي توانيد يك اتاق كوچك را بزرگتر جلوه دهيد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1051.jpg

اگر از اتاق نسبت به فضاي بيروني ديد وجود داشته باشد، اين امر سبب مي شود كه اتاق بزرگتر جلوه كند. بنابراين سعي كنيد براي اتاق خود پنجره هايي را در نظر بگيريد و فراموش نكنيد كه اين پنجره ها هرچقدر بزرگتر باشند فضا بزرگتر جلوه مي كند.

نكته بعدي كه بايد به آن توجه داشت رنگ فضاي داخلي اتاق است. بايد سعي كنيد تا آنجايي كه مي توانيد براي ديوارها و سقف از رنگ هاي روشن كمك بگيريد. با استفاده از رنگ خطاي ديد ايجاد كنيد. خطاي ديد سبب بزرگ تر جلوه دادن اتاق مي شود.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1052.jpg

در انتخاب رنگ مناسب براي پنجره، درب و ساير موارد دقت كنيد و رنگ آنها را دقيقاً مانند رنگ ديوارها انتخاب كنيد. از شلوغي و درهم ريختگي در فضاي داخلي به شدت اجتناب كنيد و از وسايل زينتي كوچك با تعداد زياد نيز استفاده نكنيد. در هم ريختگي باعث مي شود اتاق شما كوچكتر به نظر برسد و همچنين وسايل زينتي كه بدون هيچ نظمي در گوشه و كنار اتاق قرار گرفته اند نيز سبب كوچكتر شدن فضا مي شوند.

بهترين رنگي كه مي توانيد براي سقف انتخاب كنيد سفيد است. هر چقدر سقف بلندتر به نظر برسد اتاق نيز بزرگتر جلوه مي كند. رنگ سفيد هم سبب مي شود كه سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.


http://pnu-club.com/imported/2010/02/1053.jpg

براي دكوراسيون اتاق از مبلماني استفاده كنيد كه حجم و سايز آن به اندازه اتاق باشد. به عنوان مثال يك مبل راحتي بزرگ در يك اتاق كوچك فضاي زيادي را اشغال مي كند و سبب مي شود حجم اصلي اتاق از بين برود. پنجره ها را نيز بايد به سادگي بياراييد. بهتراست حتي الامكان از يك پرده ساده استفاده كنيد. از نصب چند لايه پرده به همراه والان خودداري كنيد.

نكته

آينه هاي قدي خطاي ديد را افزايش داده و به راحتي مي توانند يك فضاي كوچك را بزرگ جلوه دهند؛ پس استفاده از آينه در فضاي كوچك را فراموش نكنيد.