PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ایده لوگوی مرورگر کروم از کجا گرفته شد؟



Borna66
01-26-2010, 11:31 AM
روزا دیگه تو هر سایتی میری یه مطلبی در مورد گوگل،مرورگرش ،امکاناتش،زمان اومدنش،نقد عملکردش و …منتشر کردن ولی یه سری دیگه اومدن لوگوی این مرورگر رو بررسی کردن ویه حدس هایی زدن که طراح یا طراح های این لوگو از چه طرح های دیگه ای برای ساختش الهام گرفتن.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://tinypic.info/files/6mlypldigwwrrgctm7xv.png)

در نگاه اول لوگوی گوگل کروم شباهت زیادی به لوگوی شرکت Thinkfree داره ،البته نه لوگوی رسمی شرکت ،لوگویی که هنگام نصب نرم افزارهای thinkfree وجود داره!


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://tinypic.info/files/u4e2pkr1uxrmg5dmgwdf.png)


اما آقای Philipp Lenssen و جمعی از کاربران سرخوش فلیکر تصاویری رو منتشر کردن و قصد دارن بگن این لوگو از ترکیب لوگوی بازی های Simon وPokemon به وجود اومده!!حالا نمی دونم اینا چه ربطی به هم دارن!


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://tinypic.info/files/8p1u6kq95cg1xi2ntnvp.jpg)


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://tinypic.info/files/eafqr24ak018mfgzrbft.png)


تو تصویر بالا یه نکته جالب وجود داره و اونم اینه که کره وسط لوگو رو شبیه به یه وبکم تصور کردن و بار دیگه یاد آوری کردن که گوگل باز هم یه قدم دیگه به زندگی خصوصی ما نزدیکتر شد وبا سرویس های متنوع خودش آمار هر کسی رو بخواد راحت میتونه در بیاره! اما Harry McCracken در یک مقاله تشابه لوگوی کروم رو با لوگوی ویندوز ویستا مقایسه کرده و گفته :

“نه ،لوگوهای کروم و ویستا دوقلوهای واقعی نیستند ، اما هر دو گرد و درخشان هستند ،با یک دسته رنگ مشابه ،قرمز،زرد،سبزوآبی!”


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://tinypic.info/files/mef0ylgcgpegcybakfab.png)


درسته که لوگوی کروم به خیلی طرح ها شباهت داره اما مطمئنا طراحان Thinkfree از این قضیه زیاد راضی نیستند و اقدام به انتشار ویدئوی تحقیرآمیزی با عنوان “چگونه لوگوی گوگل کروم طراحی شد “کردند.


به نقل از وبلاگ مغز آزاد .