PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : یک مدرسه دخترانه در رشت آتش گرفت



مژگان
01-25-2010, 07:09 PM
ایسکانیوز : شعله های سرکشی که یک مدرسه غیر انتفاعی را در رشت محاصره کرده بود با تلاش نفسگیر «ناجیان 125» مهار شد.
به گزارش گروه حوادث ایسکانیوز : ساعت 14:25 دیروز ستاد فرماندهی آتش نشانی رشت از طریق سامانه 125 باخبر شد یک مدرسه­ غیر انتفاعی دخترانه «عفت» در ابتدای علی آباد - کوی مرادیان - به شدت شعله ور شده است.بنابراین 50 آتش نشان به سرعت از چهار ایستگاه رهسپار ساختمان مورد نظر شدند و با دیدن توده دود و آتش ، وضعیت اضطراری اعلام کردند.
«ناجیان 125» با پهن کردن لوله­ های نواری آب به­ مهار آتش پرداختند و عملیات لکه گیری تا دو ساعت بعد ادامه داشت.بررسی های کارشناسان نشان می دهد اتصالی سیم­ های برق مدرسه­ ، این رخداد را رقم زد.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، آتش نشانی رشت اعلام کرد : بهار امسال وضعیت ایمنی تمامی مدرسه های راهنمایی این شهر بررسی و موارد لازم به مدیران مربوط و مسئولان آموزش و پرورش ، گوشزد شده بود.
یکی از همین موارد ، ناایمن بودن سیم­کشی برق و انشعابات آن در مدرسه­ بود اما به هشدارها توجه جدی نشد.با این حال جای شکرش باقی است که به هنگام آتش سوزی ، بچه ها در مدرسه نبودند وگرنه شاید فاجعه جبران ناپذیری رقم می خورد.
آتش نشانی رشت تصریح کرد : این سازمان از مسئولان ذیربط تقاضا کرده برای تغییر کاربری بناهای مسکونی به آموزشی مجوزی صادر نکنند اما بی توجهی به هشدارها همچنان دردسرساز است.
شامگاه 28 مهر امسال نیز مدرسه­ راهنمایی «آذربانی» در خیابان امام خمینی (ره) رشت به خاطر ناایمن بودن سیم­کشی ساختمان به شدت سوخت.