PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش نصب بر روی کامپیوتر شخصی



Borna66
01-22-2010, 11:24 AM
برای نصب روی کامپیوتر شخصی شما باید از یه برنامه ای استفاده کنید که بتونه سرویس های مورد نیاز IPB از قبیل PHP و MySQl رو داشته باشه . سه برنامه به شما توصیه می کنم که به ترتیب اولویت می گم :



1- XAMP از اینجا بگیرید (http://www.apachefriends.org/en/xampp.html)
2- WAMPاز اینجا بگیرید (http://www.wampserver.com/en/)
3- AppServاز اینجا بگیرید (http://www.appservnetwork.com/)

در حین نصب دقت کنید که اگر در مرحله ای برای شما درخواست داده شد Username و Password انتخاب کنید برای MySQL این همون یوزر و کلمه عبوری هست که کار ما همش با اون هست.

خوب بعد نصب سرور شخصی شما تو آدرس زیر منتظر شماست :
http://localhost/

اما حالا چه جوری نصب کنیم. ما برای تست پروژه هامون در همون مسیری که اینا رو نصب کردیم پوشه ای به نام www هست که باید فایل هامون رو اونجا بریزیم. توصیه ای که من دارم چون بعد از این ممکنه چند تا سیستم رو با هم دیگه نصب کنیم توی پوشه www برای هر پوشه یه فلدری درون اون بزنیم . مثلا پوشه ای با نام IPB درون www بزنید و تمام فایل های IPB رو توش بریزید . به این ترتیب IPB از آدرس زیر در دسترس قرار می گیره:
http://localhost/IPB

اما ما برای اینکه بتونیم سیستمی رو نصب کنیم باید اول دیتابیس برای اون بسازیم .برای اینکار به آدرس زیر برید :
http://localhost/phpmyadmin/
در اونجا قسمتی با نام Create new database می بینید . نامی که درون فیلد وارد می کنید می شه دیتابیس ما پس بیاد داشته باشید.
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg (http://forums.ipbfarsi.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=26) localhost.jpg (http://forums.ipbfarsi.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=26) (7.1K)
تعداد دریافت ها: 7
اما user و pass سرورمون چی هست ؟ اگر در حین نصب خود برنامه نصب شونده مثل برنامه AppServ یوزر و کلمه عبور رو تعریف کردیم یوزر و کلمه عبور همان خواهد بود اگر هم چنین چیزی نشد مثل برنامه Wamp یوزر root خواهد بود و کلمه عبور نخواهیم داشت.

نتیجه :
Database Name ما پس همونی بود که تو phpmyadmin ساختیم
SQL Password و SQL UserName هم همون توضیحاتی بود که در مرحله قبل توضیح دادم.