PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبرهایی کوتاه و مهم برای داوطلبان شرکت در آزومون های فراگیر 1389



NIMA.N
01-03-2010, 03:11 PM
ادعای همکاری طراحان سؤال دانشگاه پیام نور با آموزشگاه‌های آزاد بی اساس است / معافیت تحصیلی به دانشپذیران دانشگاه پیام نور تعلق نمی‌گیرد / نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر تشریح شد /




.

ادعای همکاری طراحان سؤال دانشگاه پیام نور با آموزشگاه‌های آزاد بی اساس است

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: ادعای همکاری طراحان سؤال دانشگاه پیام نور یا برنامه ریزان آموزشی این دانشگاه با مؤسسات آموزشی و آموزشگاه‌های آزاد بی اساس است.

حسن زیاری با تأکید بر این‌که دانشگاه پیام نور به هیچ مؤسسه یا آموزشگاه آزادی مجوز برگزاری دوره‌های دانشپذیری دانشگاه پیام نور را نداده است، افزود: دانشگاه پیام نور مجوزی برای هیچ مؤسسه‌ای به منظور تشکیل جلسه‌های رفع اشکال گروهی و حل مسائل و غیره صادر نکرده است و چنین مؤسساتی با دانشگاه پیام‌نور هیچ نوع ارتباطی ندارند.
وی گفت: ادعای احتمالی در خصوص همکاری طراحان سؤال یا برنامه ریزان آموزشی دانشگاه پیام نور با مؤسسات آموزشی و آموزشگاه‌های آزاد بی اساس است و صرفاً مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور مجاز به ارائه خدمات آموزشی و تشکیل جلسه‌های رفع اشکال است.
زئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: معاونت حقوقی دانشگاه پیام نور موظف شده است تا از مراکز آموزشی و مؤسساتی که از اسم دانشگاه پیام نور سوء استفاده می‌کنند، شکایت کنند و مراحل قانونی آن را طی کنند.
.

نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر تشریح شد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر و تبدیل وضعیت آنها را تشریح کرد.

عبدالله معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان این‌که داوطلب دوره فراگیر دانشگاه پیام نور باید در آزمون‌های پایان نیمسال دانشپذیری که مشتمل بر ۸ تا ۱۰ واحد درسی است، شرکت کند، افزود: داوطلبان دوره فراگیر دانشگاه پیام نور باید نمره نهایی لازم را با توجه به ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های انتخابی متناسب با جدول شماره ۷ مندرج در دفترچه راهنما کسب کنند.
وی با بیان این‌که نمره نهایی لازم برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور براساس تأثیر ۸۰ درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر ۲۰ درصدی میانگین مدرک کارشناسی است که با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده ملاک پذیرش می‌شود، گفت: میانگین مدرک کارشناسی برای دانشپذیرانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند حاصل میانگین معدل دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در صورتی که رشته کارشناسی داوطلب با رشته کارشناسی‌ ارشد انتخابی وی همنام یا مشابه نباشد به تشخیص گروه آموزشی مربوط، چنین داوطلبانی در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی‌ارشد باید حداکثرتا ۲۴ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.
وی گفت: دارندگان مدارک معادل مشروط به آن‌که مدرک مقطع قبلی آنها معادل نباشد، فقط مجاز به شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر همان مقطع هستند.
.
.

معافیت تحصیلی به دانشپذیران دانشگاه پیام نور تعلق نمی‌گیرد

معاون سازمان سنجش گفت: بر اساس ضوابط در دوره دانشپذیری، معافیت تحصیلی به دانشپذیران دانشگاه پیام نور تعلق نمی‌گیرد.

حسین توکلی با بیان این‌که ثبت‌نام در آزمون دوره‌ فراگیر کارشناسی ارشد ۸۹ دانشگاه پیام نور از ساعت ۹صبح امروز آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه ۱۷ دی ادامه دارد، افزود: داوطلبان آزمون دوره‌ فراگیر کارشناسی ارشد باید از امروز با مراجعه به باجه‌های پستی نسبت به خرید کارت اعتباری دارای شماره پرونده، نام کاربر و رمز عبور به منظور ورود به سیستم نرم افزاری ثبت‌نام اینترنتی به مبلغ ۶۴۵ هزار ریال و دریافت یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام که برای توزیع آن مبلغ ۶هزار ریال توسط پست از داوطلب دریافت می‌شود، اقدام کنند.
وی با تأکید بر این‌که ثبت‌نام آزمون دوره‌ فراگیر کارشناسی ارشد فقط به صورت اینترنتی است، گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پست و به منظور ارتقاء بهره‌وری ملی و کاهش هزینه‌های عمومی، ۱۳ هزار و ۹۵۵ دفتر پستی متصل به شبکه اینترنت برای تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام در نظر گرفته شده است که داوطلبان می‌توانند برای تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نامی خود به دفاتر پستی مشخص شده مراجعه کنند.

معاون سازمان سنجش با بیان این‌که برابر ضوابط در دوره دانشپذیری معافیت تحصیلی به دانشپذیران تعلق نمی‌گیرد، اظهار داشت: درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته‌شده بعد از قبولی قطعی در آزمون دانشپذیری (از زمان تبدیل وضعیت دانشپذیری به دانشجویی) انجام می‌شود و سنوات تحصیل دانشجو از زمان دانشجویی محاسبه می‌شود.