PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دکتر فروزنده: دانشگاه پیام نور بستری مناسب برای تولید علم است



NIMA.N
11-18-2009, 07:38 PM
خبرگزاری : معاون توسعه و مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: مخترعین و محققان ما باید با دستاوردهای علمی دنیا تعامل داشته باشند. و دستاوردهای علمی دنیا را بومی کنند.


به گزارش اخبار پیام نور ( (http://.ir/) ) : نخستین همایش علمی دانشجویان برگزیده جشنواره ها- مخترعین – پژوهشگران- مولفین و ممتازین علمی دانشگاه پیام نور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری جمع امروز در نخستین همایش علمی، دانشجویان برگزیده جشنواره ها- مخترعین – پژوهشگران – مولفین و ممتازین علمی” دانشگاه پیام نور گفت: مهمترین هدف مدیران باید بحث تولید علم باشد.
فروزنده خطاب به نخبگان دانشگاه پیام نور گفت: شما باید با تشکیل کانونهای تفکر خلاء های قانونی در بحث تفکر شناسایی و با حمایت های مادی و معنوی دولت و سازماندهی نخبگان دستاوردهای علمی را کاربردی کنید.
وی با اشاره به اینکه محققان مانند شمعی هستند که می سوزند تا به جامعه خدمت کنند افزود: شناسایی، استعداد یابی و ساماندهی و هدایت صحیح محققان از وظایف دولت است . ولی نخبگان باید خود را باور کرده و مشکلات بر سر راه را با درایت و مدیریت از پیش رو بردارند.
دکتر فروزنده تحقیق و پژوهش – خودساختگی- تلاش و پشتکار –خلاقیت و نوآوری – تعقل و تدبر و تعامل با دنیای علمی امروز از ویژگی های محققان و مخترعین و پژوهشگران و ممتازین علمی دانست وی با اشاره به اینکه هیچ عبادتی به اندازه تعقل و تدبر مورد عنایت قرار نگرفته است گفت: در اصول دین، ما حق تحقیق و بررسی داریم و این امر باید در کشور نهادینه شود تا فضای مناسب برای مطالعه و تولید علم در راستای پیشرفت کشور خلاقیت و نوآوری فراهم شود.
معاون توسعه و مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: مخترعین و محققان ما باید با دستاوردهای علمی دنیا تعامل داشته باشند. و دستاوردهای علمی دنیا را بومی کنند.
وی از کشورهای چین و ژاپن به عنوان کشورهای موفق دراین امر یاد کرد و خطاب به مخترعین و محققان گفتک بومی کردن دستاوردهای علمی باید در کشور ایران نیز اتفاق افتد به گونه ای که ما آخرین یافته های خود را دراختیار سایر کشورها قرارداد و برعکس آنها نیز در اختیارما و با تعامل مناسب دستاوردهای علمی تبادل و با فرهنگ ها و ارزشها ی کشور ادغام جایگزین شوند.
وی از دانشگاه پیام نور به عنوان بستری مناسب برای تولید علم یاد کرد و خاطرنشان شد. با توجه به خاصیت آموزش پذیری دانشگاه پیام نور و آموزش همه جا و همه کس همه وقت می توان با افتخار از دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از برترین دانشگاه های موجود در کشور نام برد.
فروزنده با اشاره به آمار دانشگاه پیام نور گفت: ۸۰% دانشجویان دانشگاه پیام نور که بومی هستند و مسئولان این دانشگاه باید توسعه منطقه ای را در اولویت کار خود قرار دهند.
وی گسترش و توسعه دولت الکترونیک را از اهداف مهم دولت نهم دانست و گفت در تحقق این هدف گروه کاری مشخص در دولت نهم به نام کار درخانه طراحی شده است.
انتهاي خبر / خبرگزاري .IR